passat 99 1,9 tdi 66kw koneen vaihto isompaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

passat 99 1,9 tdi 66kw koneen vaihto isompaan

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 30.10.2013 17:32

Elikkä olisin vaihtamassa kyseiseen autoon 85kw koneen,onko kellään kokemusta millainen projekti olisi?omani on manuaali ja toi uusi kone on automaatti,tarkoitus olisi jättää auto manuaalivaihteiseksi,se kai on kivuton homma??

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 30.10.2013 17:57

search nappia ku käyttää niin löytyy. Mutta lyhyesti: siitä 81:stä suuttimet, turbo, n75 ja sitte softa. Käytä hakua.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 30.10.2013 18:31

85kW koneella tarkoitetaan varmaankin pumppusuutinkonetta jolloin ei Peran pikaohje oikein enää täsmää...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 30.10.2013 19:09

Sähköt vaihtoon ja kaikki muukin koneen ympäriltä.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 30.10.2013 21:49

Mitenköhän se menis se vaihto jos mulla olis 85kw. johdot, ecubox, turbo, imusarja,?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 31.10.2013 0:53

Ihan mielenkiinnosta, mikä on varsinainen syy tällaiseen vaihtoon? 66kw moottorin muuttaminen 85kw:ksi ei varsinaisesti ole kovin suuri homma ihan ilman moottorinvaihtokin.

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 31.10.2013 8:18

Niin tuo 85kw on ATJ tai AJM pumppari. Viritä ennemmin vanhaa jakajapumpullista AHU konettas. Saat samalla enemmän mitä 110hp :)

Päivität ahtimen, kytkimen, suuttimet ja softan niin pääset hyvin alkuun. Hinta n. 2500€ nurkilla ja tehoa ja vääntöä reilusti enemmän. Softaamaton 110 ei hirveästi eroa 90 AHUun. 20hp, ja mieti mitä joudut tekee ja maksaa sen eten. Ennemmin softaat AHUn jos on budjetista kiinni. Joku asiasta tietävämpi voi sanoa mitä AHUsta otetAn, epäilen liikkuvan jossain 110-120hp korvilla.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 31.10.2013 23:09

Oikeestaan syy vaihtoon on se et tuo 66kv oli ihan ok kunnos ei savutellu eikä muutakaan oireilua vaikka 500000tk ajettu vaan yks kaunis päivä kuulu pamaus ja öljyä tielle ja paisuntasäiliössä vedet/öljyt sekasin.tuossa kaverilla sattus olee purkuautona tuo kone joka ois 85kv.

Tässä tänään totesin itsekkin että taitaa tulla överi remppa eteen jos tuota 85 kw alkas sovittaa paikalleen.no ens viikolla hakemaan kiltisti 66kw ei pitäs olla onkelmia....

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.11.2013 3:33

Jaa että koko moottori pitäis vaihtaa jos kannentiiviste menee rikki? Vai onko sieltä nyt varmuudella jotain muutakin paskana? Kyllä helpommalla pääsee jos vaan revit kannen auki ja uusit tiivisteen. Samalla vaihtelee sitten vaikka nostajat sun muut hilppeet niin taas mennään puol miljoonaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.11.2013 7:21

Jos siellä nyt ei mitään isompaa ole rikki, niin perusremppa (rengastus,laakerointi,kansipoka) ottaa sellasen 1,5keur osiin ja koneistuksiin. Joten kyllä se moottorin vaihto taitaa tulla halvemmaks ja myös helpommaksi. Mutta kyllähän tollanen perusteellisesti huollettu kone on oletettavasti pitkäikäisempi ja toimintavarmempi, kuin joku purkumosa. Ja mukavaa tekemistä jos harrastaminen maistuu.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 5.11.2013 20:50

No taitaa olla jotain isompaa ku ei pyöri koko kone vaikka kolmella eri akulla ja apuvirralla kokeiltu..mut jollain jos sattus olee kone ahu 66kv niin voisin ostaa???ILMOTUS MYÖS OSTO OSASTOLLA.

ZeroQ
-
Viestit: 125
Liittynyt: 30.1.2011 14:16

ViestiKirjoittaja ZeroQ » 6.11.2013 9:41

Jos koneen vaihtoa isompitehoiseen vielä harkitset niin itse vaihdoin AHU:n tilalle AFN moottorin ja meni tosi kivuttomasti. Moottorin lisäksi vain ECUn ja mittariston vaihdoin. Eikä katsastuksessakaan kukaan ole konetta tarkistanut, että olisi vain 66kw

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 6.11.2013 13:56

Ahaa eikä mitään isompia johtosarjoja tarvinnu vaihtaa?.jännä ku tuntuu että osa puhuu että hirvee remppa koelaudasta lähtien ja ties mitä pitäs vaihtaa.....

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.11.2013 14:02

Niin, koska puhutaan ihan eri moottorista, kuin aloitusviestissäsi!

Jakajapumpullinen AFN (81kW) on perusmoottoriltaan ja moottorinohjaukseltaan ihan samaa (poislukien ahtimen ohjauksesta tulevat N75:n sekä ecun erot) tekniikkaa kuin jakajapumpullinen AHU (66kW). Passaa sellaisenaan tilalle, kunhan on alun perinkin ollut pitkittäin asennettuna (3b/a4).

Jos hommaat esim. A4 audista 81kW AFN:n, saat sen toimimaan sellaisenaan passatissasi, kun vaihdat entisestä moottorista ahtimen pakosarjoineen, sekä mahdollisesti vauhtipyörän&kytkimen. En muista onko pitkittäisissä moottoreissa samoin kuin poikittaisissa, että AHU:ssa on jäykkä vauhtipyörä, kun AFN:ssä on kaksoismassa. Itse laittaisin ainakin jäykän vauhtipyörän uusilla kytkinosilla, mikäli edellämainittu eroavaisuus on olemassa.

Nyt tekniikanvaihto onkin jo "paperilla" tehty. Vielä tekijämies ja muutama satanen "hyvähän tämäkin olisi nyt samalla vaihtaa"-osiin.

nikkep78
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.4.2012 19:57

ViestiKirjoittaja nikkep78 » 6.11.2013 21:03

Sattukin tuossa päivällä hyvä tuuri kun löyty ahu 66kw kone ja ei paljoo ajettu kun 320000tk.vanha kone ookkaan enää kun muutamilla vaihdelaatikon pultilla kiinni.olikin yllätys miten näpsäkkä ja nopee on passatista purkaa kone pois....varmaa viisain uudesta koneesta vaihtaa jakopää ja pestä konehuone letkut kuuleri ym...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa