Terve pitkästä aikaa..
Tuli tollanen golffi taas ostettua, mutta semmosen oon huomannut ettei toisen xenon ajovalon korkeudensäätö toimi, eli se swiippaa käynnistyksessä vaan toista valoa ylös ja alas kuten pitääkin. Onko näille moottoreille omaa erillistä sulaketta vai ovatko yhden sulakkeen takana ja missä nämä mahtaa sijaita? F38 sulakkeen konehuoneessa sain jotenkuten googlattua, että liittyis tuohon, mutta se sulake puuttui kokonaan(?!) ja silti toisen valon korkeudensäätö toimi..
Vikakooditkin käytin nollaamassa erinäisten säätöhommien jälkeen ja ei auttanut vaikka kone näytti katkosta kyllä molemmille valoille, ikäänkuin sulake puuttuisi/palanut. Tai sitten on vaan moottori kyrvähtänyt.. umpiossa johdot näytti olevan ok.
Kyseessä 4 motion golf.
Sitten toinen "vika", eli kytkin poljin nousee melkoisen hitaasti ylös jos jalan ottaa nopeasti pois polkimelta.. vissiin työsylinterivika? Joutuu laatikon pudottamaan jos oikein käsitin tuon vaihtamiseksi? Nesteet jo kytkimeen vaihdoin/ilmasin, ihan mustaa röppöä tuli aluksi.. parantui marginaalisesti.. en sitten tiedä/muista liekkö ihan ominaisuus tuo kytkimen hitaus, ei kuitenkaan jää pohjaan.
Golf 5 tdi BKD, xenonien korkeudensäätö & kytkin ropleem
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 5 tdi BKD, xenonien korkeudensäätö & kytkin ropleem
Viimeksi muokannut firetys, 21.10.2013 0:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pääsylinterin vaihdolla sain ainakin omasta tuon kytkimen hitauden pois, nesteet olivat jopa 20tkm vanhat kun laukesi (mittarissa 80tkm)
Ovatko valot alkuperäiset vai joku teesseitse niitä sinne asennellu?
Eilen sain asennettua omaan noi xenonit ja todettua et kufatecin sarjassa olevat liittimet ei toimi kunnolla, vaan ne löystyy aivan liian helpolla. Joko korkeudensäätö ei toimi tai sit pitkien säätö ei toimi.
Lisäksi muistelen siitä sun vanhasta hopeasta et jouduin vaihtamaan siihen piuhasarjan kun se oli hinkannut etuakselin tunnistimelta kaapelit melkein poikki. Mut se sit taas halvaannutti koko järjestelmän.
Ovatko valot alkuperäiset vai joku teesseitse niitä sinne asennellu?
Eilen sain asennettua omaan noi xenonit ja todettua et kufatecin sarjassa olevat liittimet ei toimi kunnolla, vaan ne löystyy aivan liian helpolla. Joko korkeudensäätö ei toimi tai sit pitkien säätö ei toimi.
Lisäksi muistelen siitä sun vanhasta hopeasta et jouduin vaihtamaan siihen piuhasarjan kun se oli hinkannut etuakselin tunnistimelta kaapelit melkein poikki. Mut se sit taas halvaannutti koko järjestelmän.
Onko toi pääsylinteri kytkinpolkimen läheisyydessä vai missä? Pystyykö ite vaihtamaan ja paljon maksanee? Netistä lueskelin että ois enemmänkin työsylinteri vika.. mut täytyy viel tutkia asiaa, ei tuo ajoa niinkään vielä häiritse, muutakun vähän kytkintuntuma on outo kun tottunut että poljin pomppaa heti ylös yms. Myös pikkunen pykälä tuntuu joskus kun poljin on ihan ylhäällä.
Alkuperäset noi xenonit on, hitto ku ei oo vagcomiakaan niin ei saa tutkittua tarkemmin.. pitääkin vagcom ostaa varmaan seuraavaksi sitten.. Ei toi vika nyt muuten haittaisi, mutta katsastukseen taitaat vaatia että noi pitäs toimia, jos nyt sitten edes tarkistavat noiden toimivuutta.
Heh joo, mitäs muuten sille autolle mahtaa muuten kuulua.. liekkö missäpäin pyörii vai onko enää edes läjässä?
Alkuperäset noi xenonit on, hitto ku ei oo vagcomiakaan niin ei saa tutkittua tarkemmin.. pitääkin vagcom ostaa varmaan seuraavaksi sitten.. Ei toi vika nyt muuten haittaisi, mutta katsastukseen taitaat vaatia että noi pitäs toimia, jos nyt sitten edes tarkistavat noiden toimivuutta.
Heh joo, mitäs muuten sille autolle mahtaa muuten kuulua.. liekkö missäpäin pyörii vai onko enää edes läjässä?
Onko tähän xenon asiaan tullu mitään selvyyttä? Ite painiskelen saman ongelman kanssa. Alkuun kuskinpuolen korkeudensäätö toimi, otin kuitenki molemmat umpiot irti kun tutkiskelin mahdollista vikaa. Apparin puolen moottorista löytyskin vikaa ja vaihdoin sen laitoin umpiot kiinni ja nyt ei kumpikaan moottori reagoi enään.
Vikakoodeja ei ole luettu tämän jälkeen.
Vikakoodeja ei ole luettu tämän jälkeen.
Ei oo xenon asiaan tullut mitään selvyyttä vielä, ratkaisuna talveksi nyppäsin kummankin umpion korkeudensäätömoottoreiden johdot irti ja säädin manuaalisesti valot osoittamaan edes johonkin. Toi meinaan rupes säätelemään aika randomilla sitä toista valoa, välillä saatto toimia se säätö ihan oikein kummallakin puolella ja sitten seuraavassa käynnistyksessä taas ei toiminut lainkaan oikealla.
Veikkaan moottoria tai jossain on johtokatkos. Tarkotus ois keväämmällä laittaa johdot kiinni ja vagcomilla tutkia josko sais sillä enemmän tietoa ongelmasta, myöskin moottoreiden vaihto päikseen pitää kokeilla niin saa rajattua senkin pois aika nopeasti.
Juu kyllä noita erikseen saa, hinta tais olla marmorilla 130e kpl.
Jos toi valojenohjausyksikkö menee vikatilaan niin ilmeisesti nollata pitää että lähtee taas toimimaan.. eli akkua irti taikka kaapelilla nollaus. Sain tämän itsekkin yhdesti aikaan kun räpläsin jotain, ei liikkunut enää kumpikaan valo. Lisäksi jos joutuu irroittamaan nuo moottorit pois käytöstä niin yhden umpion johdon irroitus ei riitä, jäljelle jäävän valon korkeudensäätö sekoaa täysin ja rumppaa minne sattuu kunnes senkin johto irroitetaan.
Ja yksi kymysys vielä jos joku tietäisi; ohjaako näissä tuota korkeudensäätöä tuo ballasti? Eli onko siinä ballastiyksikössä joku integroitu ohjaus korkeudensäädölle? Sekin voisi olla nimittäin rikki..
Veikkaan moottoria tai jossain on johtokatkos. Tarkotus ois keväämmällä laittaa johdot kiinni ja vagcomilla tutkia josko sais sillä enemmän tietoa ongelmasta, myöskin moottoreiden vaihto päikseen pitää kokeilla niin saa rajattua senkin pois aika nopeasti.
Juu kyllä noita erikseen saa, hinta tais olla marmorilla 130e kpl.
Jos toi valojenohjausyksikkö menee vikatilaan niin ilmeisesti nollata pitää että lähtee taas toimimaan.. eli akkua irti taikka kaapelilla nollaus. Sain tämän itsekkin yhdesti aikaan kun räpläsin jotain, ei liikkunut enää kumpikaan valo. Lisäksi jos joutuu irroittamaan nuo moottorit pois käytöstä niin yhden umpion johdon irroitus ei riitä, jäljelle jäävän valon korkeudensäätö sekoaa täysin ja rumppaa minne sattuu kunnes senkin johto irroitetaan.
Ja yksi kymysys vielä jos joku tietäisi; ohjaako näissä tuota korkeudensäätöä tuo ballasti? Eli onko siinä ballastiyksikössä joku integroitu ohjaus korkeudensäädölle? Sekin voisi olla nimittäin rikki..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa