Sain pari viikkoa sitten uusittua koko ahtimen säädön alipainesysteemin ja N75:sen, ja auto alkoi toimimaan normaalisti. Ahtimen siivet liikkuivat aivan normaalisti, eli minkäänlaista vastusta ei tuntunut siipien vivussa. Ihan oli täysin lerpsu se lipukka, ja liikkui n. 2-3cm. Lisäksi vaihdoin uuden ahtimen alipainekellon vanhan rikkoontuneen tilalle
VCDS:llä tutkiessä huomasin, että ahdin kyllä reagoi tosi kärkkäästi pyyntiin, mutta ahdot piikkaa aika helposti yli 1,5barin. Ja motarilla vedettäessä, viitos-vaihteella piikkaa hetekllisesti jopa yli 1,6barin, jolloin menee vikatilaan. Muuten kiihdytettäessä ahdin kyllä lähtee säätämään piikkkauksen jälkeen aivan oikein pyynnin suuntaan. Eli ei näyttäisi jäävän jumittelemaan sinne yliahtoihin. Ainoa onglema on, että tämä "ensipiikki" rävähtää liian korkealle.
Joten oletan että kaiken muun ollessa aika suurella varmuudella kunnossa, syyllinen on tuo uuden alipainekellon säätötanko, jota täytynee nyt säätää johonkin suuntaan? Mihinkähän suuntaan lähtisi kokeilemaan ja minkä verran? Vai saako sillä mitään tuloksia aikaan?
1,9TDi ALH - turbon säätötangon säätäminen?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa