2.0 TDI 8V DPF (BMM) piristäminen?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Esox
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.2.2007 10:16

2.0 TDI 8V DPF (BMM) piristäminen?

ViestiKirjoittaja Esox » 9.9.2013 14:38

Minkälaisia kokemuksia on tuon otsikon BMM-koneen piristämisestä?

Minkälaisilla muutoksilla pääsisi tuonne 180 hp/400 Nm tuntumaan?
Tarkoitus olisi pitää tuota ihan käyttöautona, mutta pieni piristys olisi kyllä paikallaan. Erityisesti ohituskiihtyvyydessä tuntuisi olevan varaa parantaa.

Turbo tuossa taitaa olla aika pieni, minne asti vakioahdin riittää?

Mistä löytyy Hämeenlinnaa lähimmät osaavat softaajat/turbospesialistit?

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 9.9.2013 18:47

Vakioturbo (GT1646V) riittää max. 150hp/350Nm.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.9.2013 18:51

Jos sillä vakiona otetaan jo 140 hv? MTM tarjoaa ohjelmamuutosta 170 hv.

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 9.9.2013 22:46

Special Tuning Harinen / Valkeakoski.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 10.9.2013 11:32

Meillä otettiin juuri vastaavasta VW BMP moottorista, josta DPF tyhjennetty 156,8Hp/389,3Nm.
Juuri tuolle ohitusnopeudelle saatiin hyvä parannus.
Ennen oli 320nm käytössä n. 2100rpm kun nyt on 320nm ja yli 1800-3400rpm.
Tuolla dynolappu

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 10.9.2013 18:30

DPF:n tyhjentäminen helpottaa hieman. Hyvin on vääntöä ainakin irronnut Killerin autosta.

jsr85
-
Viestit: 171
Liittynyt: 1.2.2005 11:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja jsr85 » 10.9.2013 18:53

Suosittelen LTR:n ohjelmointia, http://www.ltr-racing.fi/henkiloautot.html

Esox
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.2.2007 10:16

ViestiKirjoittaja Esox » 10.9.2013 19:15

Killerin lukemat näyttää OK:lta, dynolappuketjussa mainitsit pakolämmöistä, johtuuko niiden kova nousu juurikin tuosta pienestä turbosta vai mistä?

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 10.9.2013 20:56

Turbohan on humoristisen pieni. En ennen sen vaihtamista/modaamista uudelleenohjelmoisi, koska tällä saavutettava hyöty jää sijoitettuun rahaan nähden varsin pieneksi. Olipa ohjelmoija kuka tahansa.

Joku osannee sanoa, mihin BMM/BMP suuttimet riittävät?

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 11.9.2013 13:18

Meidän tapauksessa tuli tuo tehonlisäys vähänkuinn bonuksena kun jouduttiin koodauttamaan DPF pois käytöstä tyhjennyksen johdosta eikä tehonlisäys samalla maksanut kuin erittäin vähän.
Tosiaan tuo vakiomittaus on tehty tyhjällä DPF:llä, mutta vakio-ohjelmalla.
Epäili turboa tai suuttimia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa