1,9TDi ALH-Golfiin korvaava pakosarja jne...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JKK74
-
Viestit: 52
Liittynyt: 31.3.2009 17:27

1,9TDi ALH-Golfiin korvaava pakosarja jne...

ViestiKirjoittaja JKK74 » 31.8.2013 10:10

Kyse on 2001-mallisesta ALH-moottorista Golf IV:ssä, jossa on integroitu pakosarja/turboahdin. Jos vaikka jossain vaiheessa päivittäisi moottorin 150-160hp teholuokkaan, niin tähän lienee päästään ahdin+suuttimet+softa -kombinaatiolla?

Eli homma alkanee sopivan pakosarjan metsästyksellä? Minkä moottorikoodien pakosarjat sopivat tähän tarkoitukseen?

Ahtimeksi kelpaa varmaan Garretin 1749VB? Mitä muutoksia vaaditaan ahtoputkistoon ja pakopuolelle? Vai meneeko ihan bolt-on-periaatteella? Jos ei mene, onko olemassa valmiita muutossarjoja?

Eli haussa on mahdollisimman helposti totetutettava muutos, kun ei jaksa alkaa kovin suureen projektiin.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 31.8.2013 11:38

Tuohon tehotavoitteeseen riittää myös 1749VA, joita on enemmän tarjolla. Pakosarjaksi käy vaikka AFN:n tai AVF:n. 1749VB:ssä on pakosarja kiinteänä, ja se piisaa n. 180hp. Suuttimet ja softa niin pääsee tavoitteeseen. Miltei bolt-on, kompressorikoteloa voi joutua kääntämään ja ahtoputkeen tekemään adapterin.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 31.8.2013 12:29

Onko tuo AFN pakosarja erilainen pitkittäisessä ja poikittaisessa? Ja mahtuuko pitkittäisen hilut poikittaiseen? Kun tuota ahdinpäivitystä on tullut omaan cordobaan mietittyä myös, niin olis hyödyllistä tietää millaisia palikoita katselee kun budjettsyistä käytettyjen markkinoilla joutuu olemaan...

Ja kiinnostaa myös mihin asti suht turvallisesti tuo AGR:n pilleri riittää, ja vaihtoehtoisesti 1749V joita varsin hyvin liikkuu markkinoilla. Tavoitteet kun ei ole kuitenkaan ihan älyttömiä, sellaista "pikku piristystä" nyt aluksi... Jos nälkä joskus kasvaa niin sitten isompaa mutkaa putkeen...

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 31.8.2013 20:38

Halvimmalla selviää, kun ostaa esim, BKD moottorista vanhan 1749VA ahtimen. Irroittaa pakopesän / sarjan (integroitu) uudesta, ja vaihtaa vanhasta ahtimesta. Pakosiivet kun ovat saman kokoiset. Näin itsellä aikoinaan tein, ja hintaa hommalle tuli sellaiset 100e... Ainut mikä menee hankintaan on ahtoputken lähtöön tuleva pikaliitin, tai sitten hitsauttaa letkulähdön.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 31.8.2013 21:03

Tuohan oli oivallinen vinkki :) ei ollut itsellä edes käynyt mielessä... harmi kun tuossa omassa on vakiona tuo hukkis-pilleri, niin pitäis löytää halvalla molemmat vnt-aihiot..
Mutta aloittajalle hyvinkin oivallinen vinkki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa