TDI tietäjiä korjaajia oulunseutu?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

TDI tietäjiä korjaajia oulunseutu?

ViestiKirjoittaja VMJ » 21.8.2013 11:19

Eli hakusessa korjaamo tai yksityinen henkilö oulunseudulta, jolla kyky paikallistaa BKC moottorista kuuluva ihmeellinen vikinä. Pörhöltä tämä ei onnistu...

EGR tiivistykset, ahtoputket+liitokset + ahdin aikalailla poissuljettuja vikoja. ahtojen mukaan "vinkuu" erittäin kimeällä ja kuuluvalla äänellä erityyppinen ääni kuin yleensä turbon "vihellys". vika ei pitäisi olla turbossa... Ajettu ~35Tkm...

Autossa on vedot normaalisti tallessa, välissä käyttää keltaista moottorin valoa päällä ja antaa koodiksi Egr:n toimintahäiriön tjsp. numeroa ei ole muistissa, autossa on supistava EGR tiiviste.

Itsellä konstit+mielenkiinto loppu. enkä haluaisi enää maksaa turhasta valohoidostakaan, joten jos löytyy joku joka uskoo pystyvänsä hommaan, tai tietää jonkun joka kykenee siihen, niin vinkit erittäin tervetulleita!

Vastailla voi tähän tai YV / O4O1463570

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 21.8.2013 17:08

Pakosarjan tiiviste kun vuotaa, niin tulee aika voimakas vihellys. Ja yleensä kun se vuotaa, on pakosarja kiero.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 21.8.2013 17:28

En usko että on pakosarjan/pakopuolen vuoto, ainakaan ääni ei kovene putkea tukkimalla...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.8.2013 17:34

No eihän sitä pakko ole uskoa tietty, mutta kyllä tuo ihan pakopuolen vuodolta kuullostaa.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 21.8.2013 18:29

Eihän se moniurahihnan kiristäjä ole? Minulla se vinku aikonaan ärsyttävästi..

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 21.8.2013 20:59

http://www.autokorjaamovepsalainen.net/

Tietävät aika paljon vag:sta ja eivät anna valohoitoa.

Vankka
-
Viestit: 56
Liittynyt: 3.3.2011 14:57

ViestiKirjoittaja Vankka » 21.8.2013 21:38

Onko jarrunesteitä vaihdettu lähiaikoina? Itellä kuulu ihmeellinen vikinä syyksi löyty vuotava alipaineletku siitä jakajalta. Oli ottanut itteensä jarrunesteiden vaidossa kun sitä matolaatikkoa tuli siirreltyä.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 26.8.2013 14:23

Pakopuoli käyty nyt kokonaan läpi, ei vikoja havaittu, kiristin myöskin kunnossa, nesteitä ei ole ihan vasta vaihdettu, mutta tarkistin alipaineletkut vielä kertaalleen eikä löytynyt mitn. häikkää.

Huomenna vien tuonne vepsäläiselle tutkimuksiin.

Onko kenelläkään muuten kokemuksia FIN-Turbon takuukäytännöistä?

Mietin vain että jos kuitenkin tuo "uusi" ahdin olisi jotenkin rikkoutunut?

10/2012 asennettu FIN-Turbon toimittama ahdin merkkiliikkeessä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 26.8.2013 14:59

mulla vihelti turborempan jälkeen. toki syy oli selkeä, pakopuolen tiiviste jäi vuotamaan. loppu kun tein "kansiremontin" siis tiivisteen vaihdon ja uusin pakosarjan tiivisteen samalla toki. olisko lie ollut jopa vähän erinlainen.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 26.8.2013 17:50

Aukaseppa jakopään koppa, jos ruskeeta pölyä niin paineilmalla putsaus moottorin käydessä. Joskus tullut ääni sieltä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.8.2013 18:20

Merkityksellisintä vianhaussa liene, että milloin ja miten, ja minkä yhteydessä ongelmatilanne on alkanut. Jonkun huollon yhteydessä, kerralla vai pikkuhiljaa ?

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 26.8.2013 23:24

Tarkentaisitko vielä millainen viheltävä ääni? Tasinen, katkonainen, kierrosten mukaan muuttuva/häipyvä jne. Sekä saako äänen suunnasta mitään osviittaa? Kuuluuko se pakoputken päästä, moottoritilasta tai molemmista, jommalta kummalta puolen moottoria jne. Kuuluuko autoon sisälle ajossa?
Ja se moniurahihna saattaa pitää ääntä tyhjäkäynnillä vaikka kiristäjä oliskin kunnossa, korjaantuu vaihtamalla moniurahihna..
Omassa AFN koneelisessa auotossa egr venttiilin auki olo tyhjäkäynnillä aiheuttaa viheltävän äänen joka kuuluu pakoputkesta vaikka on egr tukittu, mutta sokea laippa onkin vasta tuon venttiilin jälkeen. Joten voisko se kuristava laippa aiheuttaa tuon äänen?
Miten ois vuoto alipaine linjoissa tai moottorin "imupuolella" ?Ja pakopuolta muut jo ehdotelleetkin...

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 27.8.2013 0:54

Erittäin kimeä ääni, kuin puskisi ilmaa pihalle erittäin pienestä reiästä, ääni koventunut hieman viimeisen 10tkm aikana.

Kuuluu moottoritilasta, rintapellin suunnalta.

Ääni kuuluu tasaisesti kiihtyen/koventuen ahtojen/auton kanssa samaan tahtiin...

Vaihdoin tuon supistavan tiivisteen vasta vian ilmestymisen jälkeen, kun vaihdoin muutkin EGR tiivisteet, tämän jälkeen ääni ehkä koveni hieman?

Pakopuoli+pakosarja syynätty nyt moneen otteeseen, ei ainakaan silmällä näe vuotokohtaa.

Äänen saa kuulumaan auton ollessa paikallaan kun nostaa kierrokset nopeasti +2300rpm

Vois vielä tuon kopan tosiaan käyttää auki ja puhaltaa, mutta ääni ei vaikuta yhtään miltään remmin luistamiselta.

Autohan siis rupesi ääntämään noin 20Km reippaan motarilla ajon jälkeen, melkein huippunopeutta koko matka, tätä ennen ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä.

Tosiaan autoa on tutkisteltu aika monen asentajankin toimesta iltahommina pitkin kesää ja tarkistelut tehty aika moneen kertaan mutta ei löydy vikaa.. Kuitenkin lähes kaikki olleet kanssani yhtä mieltä siitä että turbosta tuo ei kuulu.

Erittäin hankala selittää tuo ääni näin kirjallisena, mutta en ole kyllä ikinä kuullut että turbo pitäisi mitään tuon suuntaista ääntä, ja autossa tosiaan on kulkupuoli ihan kunnossa.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 27.8.2013 10:46

Meillä oli vastaavan tyyppinen ääni omassa 3C:ssä.
Kumi/silikoni ahtoputki oli revennyt. Aluksi vain vihelteli oudosti eikä kukaan osannu sanoa missä vika.
Lopulta kun kärry perässä vedätti isoa ylämäkeä heitti vikatilaan. Ilman kärryä toimi aivan normaalisti. Loppuaikana kun reilusti kaasutti niin tulipellin ja moottorin välistä tuli reilu ilmapuhallus konepellin suuntaan.

kampiveivi
-
Viestit: 104
Liittynyt: 22.12.2010 15:14

ViestiKirjoittaja kampiveivi » 27.8.2013 19:45

Eli VMJ:n kannattaa vielä tutkia kaikki putket ja liitokset turbolta imusarjan viimeisimpään tiivistys pintaan lohkoa vasten että vuotaako.

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 27.8.2013 19:52

Vika löytyi, viallinen EGR venttiili. (venttiilin rungossa hiushalkeama)

Kiitoksia kaikille vinkeistä!

HL1
-
Viestit: 120
Liittynyt: 11.4.2006 15:13

Re: TDI tietäjiä korjaajia oulunseutu?

ViestiKirjoittaja HL1 » 29.6.2018 11:04

Pitää kirjoitella oman auton ongelman ratkaisu tänne, kun itse on monta kertaa tältä foorumilta avun VAG-vaivoihin saanut. Jospa tästä olisi apua jollekin.

Itsellä oli 3C passatissa sellainen vika BMP-koneessa, eli moottori siritti aina kun se joutui kovalle vedolle. Vikakoodeja ei antanut millään testerillä. Auto ei myöskään mennyt vikatilaan.
Ääni oli selkeästi sirittävä, ei viheltävä, joka kuuluisi ahtimelta, joten ahto- ja turbopuolen viat olivat poissuljettuja.
Vika löytyi egr-coolerin putken tiivisteestä. Putken laipassa ei ollut ilmeisesti ollut coolerille menevän tiivistettä ollenkaan ja putken kiinnityslaippa oli vääntynyt noin kymmenesosamillin, mutta kuitenkin tarpeeksi, että vuotoa oli. Coolerin putki vaihdettiin uuteen ja samalla uudet tiivisteet. Osat noin 120 euroa, mutta työ melkein kolme tuntia, kun paikka on ahdas moottorin ja tulipellin välissä. Vaihto onnistui yläkautta, mutta ahdasta oli.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa