TDI tietäjiä korjaajia oulunseutu?
Valvoja: ffp jäsenet
TDI tietäjiä korjaajia oulunseutu?
Eli hakusessa korjaamo tai yksityinen henkilö oulunseudulta, jolla kyky paikallistaa BKC moottorista kuuluva ihmeellinen vikinä. Pörhöltä tämä ei onnistu...
EGR tiivistykset, ahtoputket+liitokset + ahdin aikalailla poissuljettuja vikoja. ahtojen mukaan "vinkuu" erittäin kimeällä ja kuuluvalla äänellä erityyppinen ääni kuin yleensä turbon "vihellys". vika ei pitäisi olla turbossa... Ajettu ~35Tkm...
Autossa on vedot normaalisti tallessa, välissä käyttää keltaista moottorin valoa päällä ja antaa koodiksi Egr:n toimintahäiriön tjsp. numeroa ei ole muistissa, autossa on supistava EGR tiiviste.
Itsellä konstit+mielenkiinto loppu. enkä haluaisi enää maksaa turhasta valohoidostakaan, joten jos löytyy joku joka uskoo pystyvänsä hommaan, tai tietää jonkun joka kykenee siihen, niin vinkit erittäin tervetulleita!
Vastailla voi tähän tai YV / O4O1463570
EGR tiivistykset, ahtoputket+liitokset + ahdin aikalailla poissuljettuja vikoja. ahtojen mukaan "vinkuu" erittäin kimeällä ja kuuluvalla äänellä erityyppinen ääni kuin yleensä turbon "vihellys". vika ei pitäisi olla turbossa... Ajettu ~35Tkm...
Autossa on vedot normaalisti tallessa, välissä käyttää keltaista moottorin valoa päällä ja antaa koodiksi Egr:n toimintahäiriön tjsp. numeroa ei ole muistissa, autossa on supistava EGR tiiviste.
Itsellä konstit+mielenkiinto loppu. enkä haluaisi enää maksaa turhasta valohoidostakaan, joten jos löytyy joku joka uskoo pystyvänsä hommaan, tai tietää jonkun joka kykenee siihen, niin vinkit erittäin tervetulleita!
Vastailla voi tähän tai YV / O4O1463570
Pakopuoli käyty nyt kokonaan läpi, ei vikoja havaittu, kiristin myöskin kunnossa, nesteitä ei ole ihan vasta vaihdettu, mutta tarkistin alipaineletkut vielä kertaalleen eikä löytynyt mitn. häikkää.
Huomenna vien tuonne vepsäläiselle tutkimuksiin.
Onko kenelläkään muuten kokemuksia FIN-Turbon takuukäytännöistä?
Mietin vain että jos kuitenkin tuo "uusi" ahdin olisi jotenkin rikkoutunut?
10/2012 asennettu FIN-Turbon toimittama ahdin merkkiliikkeessä.
Huomenna vien tuonne vepsäläiselle tutkimuksiin.
Onko kenelläkään muuten kokemuksia FIN-Turbon takuukäytännöistä?
Mietin vain että jos kuitenkin tuo "uusi" ahdin olisi jotenkin rikkoutunut?
10/2012 asennettu FIN-Turbon toimittama ahdin merkkiliikkeessä.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Tarkentaisitko vielä millainen viheltävä ääni? Tasinen, katkonainen, kierrosten mukaan muuttuva/häipyvä jne. Sekä saako äänen suunnasta mitään osviittaa? Kuuluuko se pakoputken päästä, moottoritilasta tai molemmista, jommalta kummalta puolen moottoria jne. Kuuluuko autoon sisälle ajossa?
Ja se moniurahihna saattaa pitää ääntä tyhjäkäynnillä vaikka kiristäjä oliskin kunnossa, korjaantuu vaihtamalla moniurahihna..
Omassa AFN koneelisessa auotossa egr venttiilin auki olo tyhjäkäynnillä aiheuttaa viheltävän äänen joka kuuluu pakoputkesta vaikka on egr tukittu, mutta sokea laippa onkin vasta tuon venttiilin jälkeen. Joten voisko se kuristava laippa aiheuttaa tuon äänen?
Miten ois vuoto alipaine linjoissa tai moottorin "imupuolella" ?Ja pakopuolta muut jo ehdotelleetkin...
Ja se moniurahihna saattaa pitää ääntä tyhjäkäynnillä vaikka kiristäjä oliskin kunnossa, korjaantuu vaihtamalla moniurahihna..
Omassa AFN koneelisessa auotossa egr venttiilin auki olo tyhjäkäynnillä aiheuttaa viheltävän äänen joka kuuluu pakoputkesta vaikka on egr tukittu, mutta sokea laippa onkin vasta tuon venttiilin jälkeen. Joten voisko se kuristava laippa aiheuttaa tuon äänen?
Miten ois vuoto alipaine linjoissa tai moottorin "imupuolella" ?Ja pakopuolta muut jo ehdotelleetkin...
Erittäin kimeä ääni, kuin puskisi ilmaa pihalle erittäin pienestä reiästä, ääni koventunut hieman viimeisen 10tkm aikana.
Kuuluu moottoritilasta, rintapellin suunnalta.
Ääni kuuluu tasaisesti kiihtyen/koventuen ahtojen/auton kanssa samaan tahtiin...
Vaihdoin tuon supistavan tiivisteen vasta vian ilmestymisen jälkeen, kun vaihdoin muutkin EGR tiivisteet, tämän jälkeen ääni ehkä koveni hieman?
Pakopuoli+pakosarja syynätty nyt moneen otteeseen, ei ainakaan silmällä näe vuotokohtaa.
Äänen saa kuulumaan auton ollessa paikallaan kun nostaa kierrokset nopeasti +2300rpm
Vois vielä tuon kopan tosiaan käyttää auki ja puhaltaa, mutta ääni ei vaikuta yhtään miltään remmin luistamiselta.
Autohan siis rupesi ääntämään noin 20Km reippaan motarilla ajon jälkeen, melkein huippunopeutta koko matka, tätä ennen ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä.
Tosiaan autoa on tutkisteltu aika monen asentajankin toimesta iltahommina pitkin kesää ja tarkistelut tehty aika moneen kertaan mutta ei löydy vikaa.. Kuitenkin lähes kaikki olleet kanssani yhtä mieltä siitä että turbosta tuo ei kuulu.
Erittäin hankala selittää tuo ääni näin kirjallisena, mutta en ole kyllä ikinä kuullut että turbo pitäisi mitään tuon suuntaista ääntä, ja autossa tosiaan on kulkupuoli ihan kunnossa.
Kuuluu moottoritilasta, rintapellin suunnalta.
Ääni kuuluu tasaisesti kiihtyen/koventuen ahtojen/auton kanssa samaan tahtiin...
Vaihdoin tuon supistavan tiivisteen vasta vian ilmestymisen jälkeen, kun vaihdoin muutkin EGR tiivisteet, tämän jälkeen ääni ehkä koveni hieman?
Pakopuoli+pakosarja syynätty nyt moneen otteeseen, ei ainakaan silmällä näe vuotokohtaa.
Äänen saa kuulumaan auton ollessa paikallaan kun nostaa kierrokset nopeasti +2300rpm
Vois vielä tuon kopan tosiaan käyttää auki ja puhaltaa, mutta ääni ei vaikuta yhtään miltään remmin luistamiselta.
Autohan siis rupesi ääntämään noin 20Km reippaan motarilla ajon jälkeen, melkein huippunopeutta koko matka, tätä ennen ei pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä.
Tosiaan autoa on tutkisteltu aika monen asentajankin toimesta iltahommina pitkin kesää ja tarkistelut tehty aika moneen kertaan mutta ei löydy vikaa.. Kuitenkin lähes kaikki olleet kanssani yhtä mieltä siitä että turbosta tuo ei kuulu.
Erittäin hankala selittää tuo ääni näin kirjallisena, mutta en ole kyllä ikinä kuullut että turbo pitäisi mitään tuon suuntaista ääntä, ja autossa tosiaan on kulkupuoli ihan kunnossa.
Meillä oli vastaavan tyyppinen ääni omassa 3C:ssä.
Kumi/silikoni ahtoputki oli revennyt. Aluksi vain vihelteli oudosti eikä kukaan osannu sanoa missä vika.
Lopulta kun kärry perässä vedätti isoa ylämäkeä heitti vikatilaan. Ilman kärryä toimi aivan normaalisti. Loppuaikana kun reilusti kaasutti niin tulipellin ja moottorin välistä tuli reilu ilmapuhallus konepellin suuntaan.
Kumi/silikoni ahtoputki oli revennyt. Aluksi vain vihelteli oudosti eikä kukaan osannu sanoa missä vika.
Lopulta kun kärry perässä vedätti isoa ylämäkeä heitti vikatilaan. Ilman kärryä toimi aivan normaalisti. Loppuaikana kun reilusti kaasutti niin tulipellin ja moottorin välistä tuli reilu ilmapuhallus konepellin suuntaan.
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Re: TDI tietäjiä korjaajia oulunseutu?
Pitää kirjoitella oman auton ongelman ratkaisu tänne, kun itse on monta kertaa tältä foorumilta avun VAG-vaivoihin saanut. Jospa tästä olisi apua jollekin.
Itsellä oli 3C passatissa sellainen vika BMP-koneessa, eli moottori siritti aina kun se joutui kovalle vedolle. Vikakoodeja ei antanut millään testerillä. Auto ei myöskään mennyt vikatilaan.
Ääni oli selkeästi sirittävä, ei viheltävä, joka kuuluisi ahtimelta, joten ahto- ja turbopuolen viat olivat poissuljettuja.
Vika löytyi egr-coolerin putken tiivisteestä. Putken laipassa ei ollut ilmeisesti ollut coolerille menevän tiivistettä ollenkaan ja putken kiinnityslaippa oli vääntynyt noin kymmenesosamillin, mutta kuitenkin tarpeeksi, että vuotoa oli. Coolerin putki vaihdettiin uuteen ja samalla uudet tiivisteet. Osat noin 120 euroa, mutta työ melkein kolme tuntia, kun paikka on ahdas moottorin ja tulipellin välissä. Vaihto onnistui yläkautta, mutta ahdasta oli.
Itsellä oli 3C passatissa sellainen vika BMP-koneessa, eli moottori siritti aina kun se joutui kovalle vedolle. Vikakoodeja ei antanut millään testerillä. Auto ei myöskään mennyt vikatilaan.
Ääni oli selkeästi sirittävä, ei viheltävä, joka kuuluisi ahtimelta, joten ahto- ja turbopuolen viat olivat poissuljettuja.
Vika löytyi egr-coolerin putken tiivisteestä. Putken laipassa ei ollut ilmeisesti ollut coolerille menevän tiivistettä ollenkaan ja putken kiinnityslaippa oli vääntynyt noin kymmenesosamillin, mutta kuitenkin tarpeeksi, että vuotoa oli. Coolerin putki vaihdettiin uuteen ja samalla uudet tiivisteet. Osat noin 120 euroa, mutta työ melkein kolme tuntia, kun paikka on ahdas moottorin ja tulipellin välissä. Vaihto onnistui yläkautta, mutta ahdasta oli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa