Öljyn vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Öljyn vaihto
Kysymyksessä uusi Skoda Octavia 1.6 TDI jossa Longlife öljyt, en aijo ajaa huoltokirjan suosittelemaa 30 t/km, vaan vaihdan öljyt jo 15 t/km kohdalla. Kysymykseni, kun autossani on mukautettu öljyn vaihto, jos nyt vaihdan öljyt kesken suositusajan, niin tunnistaako kontrolli että öljyn pinta laskenut alle hälytysrajan ja laittaa vikakoodin päälle. Kun öljyt lasketaan pois, niin silloinhan on ainakin teoriassa mahdollista kontrollin huomaavan ettei autossa ole riittävästi öljyä.
Öljynvaihdon voi tosiaan tehdä sen LL-vaihtovälin puolessavälissäkin eikä autolle tai huollolle tarvitse siitä mitään kertoa välttämättä.
Voi sen auton koodata siinä huollon yhteydessä myös käyttämään kiinteää vaihtoväliä, jolloin muistutukset tulee 15tkm/1v välein. Itsellä auto on kiinteälle välille koodattu, mikä mielestäni Suomen oloissa on varsin fiksua.
Voi sen auton koodata siinä huollon yhteydessä myös käyttämään kiinteää vaihtoväliä, jolloin muistutukset tulee 15tkm/1v välein. Itsellä auto on kiinteälle välille koodattu, mikä mielestäni Suomen oloissa on varsin fiksua.
Jutun aloittaja
Öljyt tuli tilattua tuolta, http://et-rengaspalvelu.fi/Hinnasto.html
Onko kellään edullisempaa öljyn toimittajaa?
Onko kellään edullisempaa öljyn toimittajaa?
http://www.levoil.de/
tai sitten
http://www.ebay.de/sch/reifenexpress24/m.html
Tilasin tuolta itse 24L Castrolin Edge FST 0W-40 lientä hintaan 8,35€/L kotiovelle Ouluun kannettuna. LL-ihmeliemi olisi ollut muistaakseni jopa jonkun rahan edullisempi. Pitkässäjuoksussa tuossa säästää kyllä...
tai sitten
http://www.ebay.de/sch/reifenexpress24/m.html
Tilasin tuolta itse 24L Castrolin Edge FST 0W-40 lientä hintaan 8,35€/L kotiovelle Ouluun kannettuna. LL-ihmeliemi olisi ollut muistaakseni jopa jonkun rahan edullisempi. Pitkässäjuoksussa tuossa säästää kyllä...
Minulle tuossa ei ole merkitystä, kun autosta ei DPF:ää löydy.
Aloittajan 1.6TDI:lle toki pitää sitä Suomessa kultaakin kalliimpaa 5W-30 LL-taikaliuosta olla. :)
Eiköhän omatoimisen öljynvaihtajan tulisi tietää mitä liukastetta koneeseen kaataa, muuten melkolailla suosittelen huollon palveluja käyttämään.
Aloittajan 1.6TDI:lle toki pitää sitä Suomessa kultaakin kalliimpaa 5W-30 LL-taikaliuosta olla. :)
Eiköhän omatoimisen öljynvaihtajan tulisi tietää mitä liukastetta koneeseen kaataa, muuten melkolailla suosittelen huollon palveluja käyttämään.
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1600
Tuolta tilasin itse. Ostin tuota hiukkaspönttö-öljyä vaikkei autossani sellaista olekkaan. Mobilin ESP:tä on huoltokirjan mukaan aiemmin laitettu.
Tuolta tilasin itse. Ostin tuota hiukkaspönttö-öljyä vaikkei autossani sellaista olekkaan. Mobilin ESP:tä on huoltokirjan mukaan aiemmin laitettu.
Jossain oli juttua että jos autolla ajettu aiemmin longlifellä, muutetaan lyhyemmälle huolto välille ja ei käytetään normaali öljyä... Tämän jälkeen jos palataan takaisin käyttämään ll öljyä niin öljy kusisi pois stefojen kautta.
onko fakta?
Joskus oon vaihtanu öljyä muutamaan autoon jotka ajettu yli vaihtovälin. Yhellä oli ajettu 18tkm Diamond dieselillä. Tämä kone oli kussu öljyä molemmista kampuran tiivisteistä. Sittemmin ongelmia kyseisessä moottorissa ei ole oll
onko fakta?
Joskus oon vaihtanu öljyä muutamaan autoon jotka ajettu yli vaihtovälin. Yhellä oli ajettu 18tkm Diamond dieselillä. Tämä kone oli kussu öljyä molemmista kampuran tiivisteistä. Sittemmin ongelmia kyseisessä moottorissa ei ole oll
Minulla kans 1,6 TDI Skodillac. Vaihdatin ekat öljyt 15 tonnin kohdalla ja sen jälkeen oon ajanu sen huoltoväli-ilmasimen kanssa niitä kolmenkympin pätkiä.
Sen verran kuitenkin teen erilailla, että vaihdan suodattimen siinä puolivälissä matkaa. Se kun on niin helpossa paikassa ja maksaa alkuperäsiosana saman, kuin Mätänetin tarvikesuodin.
Kait ne öljyn ominaisuudet säilyy sen 30 tonnia, varsinkin kun se matkaa tulee alle vuodessa täyteen. Suodatinta minä enemmän epäilen, kun se on vielä niin pieni kooltaankin.
Sen verran kuitenkin teen erilailla, että vaihdan suodattimen siinä puolivälissä matkaa. Se kun on niin helpossa paikassa ja maksaa alkuperäsiosana saman, kuin Mätänetin tarvikesuodin.
Kait ne öljyn ominaisuudet säilyy sen 30 tonnia, varsinkin kun se matkaa tulee alle vuodessa täyteen. Suodatinta minä enemmän epäilen, kun se on vielä niin pieni kooltaankin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa