Audi A6 -98, 2.5 TDI 110 kW automaattivaihteisto.
Kone ei enää ota kuin 2200-2400 kierrosta. Rauhallisella kaasulla vaihtaa kaikki vaihteet läpi. Jos polkaisee kaasun pohjaan vaihtaa pienemmälle vaihteelle ja kierrokset nousevat 3600 paikkeille mutta tehot häipyvät ja "moottorijarrutus" iskee päälle kunnes kierrokset ovat tippuneet alas...
Testattu:
Vaihdetu toimiva MAF tilaalle. Ei muutosta. Irroitettu johto MAF:ista -> automaatti "Limp modeen" eikä 4-vaihteella ota sen enempää kierroksia.
Tarkistettu tyhjäkäynnillä että turbon kellolle tulee alipaine N75-letkulta(?) ja kellon työntövarsi liikkuu n. 5-6 mm kun alipaineletkun irroittaa. Vapaalla kun antaa kaasua työntövarsi liikkuu jonkin verran.
Mistä lähtis hakemaan vikaa? Huoltoon vikakoodilukuun ehdin viedä vasta reilun viikon päästä...
A6 -98 2.5 TDI ei ota kuin 2200 kierrosta...
Valvoja: ffp jäsenet
se kellon vipu kun liikkuu ei kerro yhtään mitään Vnt jumittamisesta, kyllä se siellä vähän liikkuu vaikka oliskin jumissa.
kun ei muut suosittele niin mä suosittelen muskelia jos auttais, eipähän ainakaan kukkaro kevene vaikka ei auttaiskaan.
Vikakoodit näissä on useimmiten limp mode vian kanssa ollut yhtä huttua, eli mitään sanomatonta, ei selvitä mitään vaan arvailuksi menee silti koko touhu.
Niinku on vanhoistakin topikeista voinut huomata.
vnt jumittamista ei vikakooditkaan kerro niin parempi putsata vaan.
kun ei muut suosittele niin mä suosittelen muskelia jos auttais, eipähän ainakaan kukkaro kevene vaikka ei auttaiskaan.
Vikakoodit näissä on useimmiten limp mode vian kanssa ollut yhtä huttua, eli mitään sanomatonta, ei selvitä mitään vaan arvailuksi menee silti koko touhu.
Niinku on vanhoistakin topikeista voinut huomata.
vnt jumittamista ei vikakooditkaan kerro niin parempi putsata vaan.
Viimeksi muokannut Daword, 7.8.2013 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Putko: Savuttaako valkeeta?
==> Ei savuta.
pertti108: heittääkö nämä kiertämästä jos laatikossa on nokko paljo vikakoodeja tai limpissä?
==> Automaattilaatikon "Limp mode" pistää pakotetusti nelosvaihteen silmään. Nyt ei tee sitä.
Vai voiko automaattilaatikon vikakoodit siirtää moottorin ECU:n "limp modeen"?
==> Ei savuta.
pertti108: heittääkö nämä kiertämästä jos laatikossa on nokko paljo vikakoodeja tai limpissä?
==> Automaattilaatikon "Limp mode" pistää pakotetusti nelosvaihteen silmään. Nyt ei tee sitä.
Vai voiko automaattilaatikon vikakoodit siirtää moottorin ECU:n "limp modeen"?
Daword: kun ei muut suosittele niin mä suosittelen muskelia jos auttais
Luin jo aiemmin läpi sen topicin. Tuossa V6-koneessa on toi EGR-kello mukavasti hollilla pyttyrivistön välissä heti moottorin muovisuojan alla.
Mietityttää vaan paljonko tuota mössöä imeytyy imokanavaan EGR:än kauttaa kun käynnistää padan...
Luin jo aiemmin läpi sen topicin. Tuossa V6-koneessa on toi EGR-kello mukavasti hollilla pyttyrivistön välissä heti moottorin muovisuojan alla.
Mietityttää vaan paljonko tuota mössöä imeytyy imokanavaan EGR:än kauttaa kun käynnistää padan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa