A6 -98 2.5 TDI ei ota kuin 2200 kierrosta...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

A6 -98 2.5 TDI ei ota kuin 2200 kierrosta...

ViestiKirjoittaja Tumpula » 7.8.2013 9:15

Audi A6 -98, 2.5 TDI 110 kW automaattivaihteisto.

Kone ei enää ota kuin 2200-2400 kierrosta. Rauhallisella kaasulla vaihtaa kaikki vaihteet läpi. Jos polkaisee kaasun pohjaan vaihtaa pienemmälle vaihteelle ja kierrokset nousevat 3600 paikkeille mutta tehot häipyvät ja "moottorijarrutus" iskee päälle kunnes kierrokset ovat tippuneet alas...

Testattu:
Vaihdetu toimiva MAF tilaalle. Ei muutosta. Irroitettu johto MAF:ista -> automaatti "Limp modeen" eikä 4-vaihteella ota sen enempää kierroksia.
Tarkistettu tyhjäkäynnillä että turbon kellolle tulee alipaine N75-letkulta(?) ja kellon työntövarsi liikkuu n. 5-6 mm kun alipaineletkun irroittaa. Vapaalla kun antaa kaasua työntövarsi liikkuu jonkin verran.

Mistä lähtis hakemaan vikaa? Huoltoon vikakoodilukuun ehdin viedä vasta reilun viikon päästä...

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.8.2013 11:25

Ennen vikakoodien lukua aikamoista arpapeliä käydä ihmettelemään vikaa ikävä kyllä...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 7.8.2013 12:43

Savuttaako valkeeta?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 7.8.2013 12:54

heittääkö nämä kiertämästä jos laatikossa on nokko paljo vikakoodeja tai limpissä?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 7.8.2013 13:30

se kellon vipu kun liikkuu ei kerro yhtään mitään Vnt jumittamisesta, kyllä se siellä vähän liikkuu vaikka oliskin jumissa.

kun ei muut suosittele niin mä suosittelen muskelia jos auttais, eipähän ainakaan kukkaro kevene vaikka ei auttaiskaan.

Vikakoodit näissä on useimmiten limp mode vian kanssa ollut yhtä huttua, eli mitään sanomatonta, ei selvitä mitään vaan arvailuksi menee silti koko touhu.
Niinku on vanhoistakin topikeista voinut huomata.

vnt jumittamista ei vikakooditkaan kerro niin parempi putsata vaan.
Viimeksi muokannut Daword, 7.8.2013 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 7.8.2013 13:30

Putko: Savuttaako valkeeta?
==> Ei savuta.

pertti108: heittääkö nämä kiertämästä jos laatikossa on nokko paljo vikakoodeja tai limpissä?
==> Automaattilaatikon "Limp mode" pistää pakotetusti nelosvaihteen silmään. Nyt ei tee sitä.

Vai voiko automaattilaatikon vikakoodit siirtää moottorin ECU:n "limp modeen"?

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 7.8.2013 13:37

Daword: kun ei muut suosittele niin mä suosittelen muskelia jos auttais

Luin jo aiemmin läpi sen topicin. Tuossa V6-koneessa on toi EGR-kello mukavasti hollilla pyttyrivistön välissä heti moottorin muovisuojan alla.
Mietityttää vaan paljonko tuota mössöä imeytyy imokanavaan EGR:än kauttaa kun käynnistää padan...

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 7.8.2013 13:46

Eihän sitä mössöä mene imupuolelle startissa jos jättää aluksi egr:n ohjauspaineen pois.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 7.8.2013 14:08

ei ole ollut ongelmia vielä yhdessäkään autossa tuon aineen takia, ulkomaisillakaan saiteilla ei ole ollut negatiivisia oireita joten uskosin sen olevan hyvinkin turvallista.
Mutta tietysti tekee varuiks kuten hanhiemo sanoi
tai jos egr on kiinni/tukittuna


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa