Passat 2.0TDI + DSG nykii täyskaasulla (Ratkaistu)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

Passat 2.0TDI + DSG nykii täyskaasulla (Ratkaistu)

ViestiKirjoittaja William » 6.7.2013 23:40

2008 mallisesta TDI Passatista laukes suutin ja sen vaihdon jälkeen ilmaantui uusi ominaisuus. Kulkupuoli muuttui laiskemmaksi ja täyskaasulla alkaa hillitön nykiminen. Samalla vaihteisto vaihtaa ylöspäin neloselle asti, mutta isompaa ei mene pesään ennen kuin nostaa jalkaa kaasulta. Vikakoodeja ei ole. Olisiko raadilla ideoita, tai tietoa ongelman lähteestä? Siirtopumppu tiensä päässä, vai epäonnistunut suutinremppa?
Viimeksi muokannut William, 15.7.2013 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.7.2013 18:52

Siinä on varmaan suuttimen laukeamisesta päätellen Siemensin ECU, ja silloin vetojen katkominen johtuu yleensä ahtopaineiden ylityksestä tai alituksesta. Eikä siitä todella tule vikakoodia.

Se että miksi vika tuli suuttimen vaihdon yhteydessä on vähän outoa. Ehkä jotain on mennyt pieleen eikä ruiskutusmäärät ole normaaleja ja sitäkautta ahtopaineensäätökään ei pelaa oikein.

VCDS:llä loggaat gr. 001 ja 011 niin nähdään tilanne.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 7.7.2013 19:56

G011:sta on logia, mutta 001:stä en tähän hätään saa. Tuossa käppyrässä on kaasu ollut pohjassa välillä 43..66 sekuntia. Aikalailla ahtopainepyynti ja mittaus poukkii. Jokin rajoittaa sitä? Aika oudolta kuullostaa juu, mutta kyllähän yksikin huonosti toimiva suutin aiheuttaa käyntihäiriöitä.

Kuva

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 11.7.2013 21:15

Noniin nyt olisi pyydettyä dataa. Moottori alkaa tosiaankin nykimään 3800 kohdalla ja meno on sen mukaista.


Kuva

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 12.7.2013 0:58

Melkein paremmin näkisi siitä .csv:stä mutta ahdot ainakin jää alle pyynnin, voi riittää jo syyksi vetojen pätkimiseen.
Gr.13 näyttää suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä ja aina n. 1500 rpm asti. Niistä voisi arvailla onko jossain suuttimessa vikaa.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 12.7.2013 14:49

OT: Pitikö maksaa suuttimen vaihdosta vai menikö VW konsernnin piikkiin?

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 12.7.2013 21:10

Meni kokonaan vw:n takuuseen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.7.2013 10:12

Vaihdettiinko yksi vai kaikki?
Suuttimien korjausarvot näyttää olevan ihan ok, pysyy alle 1 mg.
Kai sitä evästä vaan tule liian vähän suuttimista ja siksi ahdot jää alle pyynnin eikä vedä. Kun ahtopoikkeamaa on riittävästi niin katkoo vedon.

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 13.7.2013 20:18

Vain yksi suutin vaihdettiin. Muut on vaihdettu jo aikaisemmin. Miten sopan saantia kannattaisi tutkia?

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 15.7.2013 10:21

Vika oli juurikin sopan saannissa, niin kuin arvelitkin. Ruiskupumppu vuotaa moottoriöljyä tankkiin ja se tukkii polttoainesuodattimen. Lopputuloksena evästeen puute kovemmassa kiihdytyksessä. Melko huonoa laatua nää uudemmat kiisselit. Tuohonkin yksilöön on laitettu jo melkein koko voimalinja uusiksi, eikä ajomäärä ole vielä kuin 135 tkm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa