Passat 2.0TDI + DSG nykii täyskaasulla (Ratkaistu)
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 2.0TDI + DSG nykii täyskaasulla (Ratkaistu)
2008 mallisesta TDI Passatista laukes suutin ja sen vaihdon jälkeen ilmaantui uusi ominaisuus. Kulkupuoli muuttui laiskemmaksi ja täyskaasulla alkaa hillitön nykiminen. Samalla vaihteisto vaihtaa ylöspäin neloselle asti, mutta isompaa ei mene pesään ennen kuin nostaa jalkaa kaasulta. Vikakoodeja ei ole. Olisiko raadilla ideoita, tai tietoa ongelman lähteestä? Siirtopumppu tiensä päässä, vai epäonnistunut suutinremppa?
Viimeksi muokannut William, 15.7.2013 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä on varmaan suuttimen laukeamisesta päätellen Siemensin ECU, ja silloin vetojen katkominen johtuu yleensä ahtopaineiden ylityksestä tai alituksesta. Eikä siitä todella tule vikakoodia.
Se että miksi vika tuli suuttimen vaihdon yhteydessä on vähän outoa. Ehkä jotain on mennyt pieleen eikä ruiskutusmäärät ole normaaleja ja sitäkautta ahtopaineensäätökään ei pelaa oikein.
VCDS:llä loggaat gr. 001 ja 011 niin nähdään tilanne.
Se että miksi vika tuli suuttimen vaihdon yhteydessä on vähän outoa. Ehkä jotain on mennyt pieleen eikä ruiskutusmäärät ole normaaleja ja sitäkautta ahtopaineensäätökään ei pelaa oikein.
VCDS:llä loggaat gr. 001 ja 011 niin nähdään tilanne.
Vika oli juurikin sopan saannissa, niin kuin arvelitkin. Ruiskupumppu vuotaa moottoriöljyä tankkiin ja se tukkii polttoainesuodattimen. Lopputuloksena evästeen puute kovemmassa kiihdytyksessä. Melko huonoa laatua nää uudemmat kiisselit. Tuohonkin yksilöön on laitettu jo melkein koko voimalinja uusiksi, eikä ajomäärä ole vielä kuin 135 tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa