BKC "viheltää kimeästi"?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

BKC "viheltää kimeästi"?

ViestiKirjoittaja VMJ » 21.6.2013 16:02

Eli passatti rupes viheltään kun vedättää, ääni kuuluu noin 2300-3000rpm alueella hetkellisesti. Ääni kuuluu myös paikallaan polkiessa samalla kierrosalueella..

Putket tutkittu turbolta aika tarkkaan ja kokeilin myös ottaa paineputken kokonaan irti ahtimelta, eikä ääni siltikään häviä?

Nyt alkaa menna sormi suuhun, voikohan olla mahdollista että EGR:n ja imusarjan välinen tiiviste vuotaa? voiko olla niin paljon painetta?

Ääni on sellainen erittäin kimeä ja ärsyttävä, eli vaikuttaa että tulisi jostain erittäin pienestä raosta/halkeamasta... Turbolla ajettu noin 30tkm.

Jos jotain vinkkejä olisi jollakin antaa niin olisin kiitollinen!


Edit: Vika ilmaantui noin 20 kilometrin reippaan ajon jälkeen= 5 vaihteella kaasu pohjassa koko matka. (suljettu alue ;)

hände hoch
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.10.2013 16:32

ViestiKirjoittaja hände hoch » 23.10.2013 13:21

BLS Touraniin tuli sama vika, viheltää kimeästi jostain imusarjan tienoilta moottorin ja rintapellin välistä vedätettäessä 1200-3000 kierroksella ja samoin paikallaan polkiessa. Tosi kevyellä tasakaasulla ääntä ei kuulu. Tähän vehkeeseen vika tuli, kun alipainepumpun letku oli jäänyt vahingossa hetkeksi irti.

Onko hyviä arvauksia / tietoa?

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 23.10.2013 17:07

Joskus on turbon vnt-vivun akselinreiästä vuotanut ja aiheuttanut semmasen kimeen vinkasun. Yleensä kyllä paljastuu jos saa auton nosturille ja alakautta lampun kanssa kattomaan että näkyykö mustaa nokea jossain missä sitä ei pitäisi näkyä. Tai jos pakosarjan tiiviste vuotaa tms.

pioneer86
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.9.2006 12:19

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 24.10.2013 15:32

Mahdollisesti voi myös toi turbiinisiipi luistaa akselilta. Siihen ei oo korjauksena oikeastaan muuta kuin uusia ahdin.

hände hoch
-
Viestit: 3
Liittynyt: 13.10.2013 16:32

ViestiKirjoittaja hände hoch » 30.10.2013 21:51

Vihellyspaikka löytyi, kun makoilin auton alla ja kuuntelin hienolla suppilo-letku stetoskoopilla: EGR:n putken laipan ja pakosarjan välistä. Kädellä ei tuntenut yhtään puhallusta. Kiristäminen ei auttanut, joten jouduin avaamaan ja pyyhkäisin hienolla viilalla pinnat ja samalla tein Mr Muscle-hoidon. Vikinä loppui ja Touran kulkee nyt ihan törkeän hyvin, kierrokset nousevat vikkelästi tappiin ja laiskuus katosi. Ihmettelinkin silloin 45 tkm sitten, ettei ohjelman piristys vaikuttanut kuin jostain 90 kmh nopeudesta ylöspäin. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa