T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja marko_ » 30.4.2013 8:30

Tiivistin viime kesänä suodattimelta sen muovisen jutun mikä on sokalla kiinni.
Nyt auto oireilee taas. Yön yli seisottuaan hörähtää kerran sitte joutuu sahaamaan että saa käyntiin.
Missä muualla tuo ilmavuoto voi olla kun siinä suodattimella?
Viimeksi muokannut marko_, 10.8.2015 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.4.2013 12:30

"Missä muualla tuo ilmavuoto voi olla kun siinä suodattimella?"

Pumpunkaasuakseli ja paluuletkut pumpulta, nuo ensin kuntoon, näkyykö ilmakuplia polttoaineputkessa ?

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 30.4.2013 17:44

Paluuletkut kunnossa.
Kaasuvipua tutkin päällisinpuolin, sen jos purkaa nii ois varmaan hyvä olla suoraan se uus tiiviste. Vai saako sitä vaihdettua niin että pumppu on paikallaan?

Polttoaineputkessa menee ilmaa. Kun käyttää vähän korkeammilla kierroksilla niin sielä menee aina välillä semmmonen viiden sentin pätkä ilmaa. Vetää varmaan tankinpäästä.
Mistä niihin tankin letkuihin pääsee käsiksi?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 30.4.2013 18:48

"Kaasuvipua tutkin päällisinpuolin, sen jos purkaa nii ois varmaan hyvä olla suoraan se uus tiiviste. Vai saako sitä vaihdettua niin että pumppu on paikallaan? "

Voi, on ahdasta vaikka vetää keulan huoltoasentoonkin, nuo tankin letkut ei yleensä vuoda vaan se kiertää sen "kikkulan" kautta se ilma, kun paluu tapahtuu sen kautta, jotkut asentaneet "vanhan" mallisen suodattimen, silloin paluu menee tankille suoraan.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 30.4.2013 18:52

Vaihdoin sen kikkulan uuteen tänään samalla kun vaihtelin niitä letkuja

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.5.2013 8:57

Tankin putkiin pääsee käsiksi penkin alta, en muista kumman.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 1.5.2013 9:37

Ei ollu vaikutusta eilisillä letkujen ja kikkulan vaihdolla.

Hehkutin, sitte starttasin, heti lupas, lopetin starttaamisen.
Hehkutin uudestaan, starttasin kauan putkeen, ei ees luvannu.
Sitte hehkutin, sitte starttasin, kävi ihan hetken.
Vielä hehkutin, starttasin, jäi käyntiin.

Ihan niinkö tuo ongelma ei johtuis ilmasta kun pitkällä starttaamisella ei tapahdu mitään.
Lyhyillä starteilla sen saa käyntiin.
Mitä ootte mieltä?



"nuo tankin letkut ei yleensä vuoda vaan se kiertää sen "kikkulan" kautta se ilma"

Tarkoititko tällä että vaikka kaikki on kunnossa ja toimiin niinkuin pitää niin se saa ilmaa tuota kautta joka tapauksessa?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.5.2013 9:47

Toimiiko kaikki hehkut?

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 1.5.2013 9:57

"Toimiiko kaikki hehkut"
4-5 viitos pytty on vielä vaihtamatta, ne varmaan paskana vielä mutta vaihdan ne tässä pian.
Se käynnistyi ihan ok, nyt vain alko sahuuttamaan. Siis tässä välissä kun sielä oli ne 3 uutta tulppaa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.5.2013 15:30

Hehkuthan pystyy yleismittarilla mittaamaan, onko kunnossa. Käykö se ihan ok. kun lähtee käyntiin? Ei kärytä ja käy tasaseen?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.5.2013 20:34

"Tarkoititko tällä että vaikka kaikki on kunnossa ja toimiin niinkuin pitää niin se saa ilmaa tuota kautta joka tapauksessa?"

Paluu kiertää tuon kautta, jos hörähtää käyntiin ja sammuu niin ei hehkuista johdu (varkausesto tekee tuota ja tuossa vuosimallissa sitä ei ole).

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 1.5.2013 20:39

"Paluu kiertää tuon kautta, jos hörähtää käyntiin ja sammuu niin ei hehkuista johdu (varkausesto tekee tuota ja tuossa vuosimallissa sitä ei ole)."

Mistä tuota vikaa nyt osais ettiä?
Alkaa tympästä koko auto..

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.5.2013 21:00

Se kaasuakseli esim. tai jos vaihdat vanhanmallisen putsarin ja tulevaan polttoaineputkeen laitat takaisinestosuojan (ventiili laskee polttoainetta vaan toiseen suuntaan) on halpa ja auttaa noihin ilmavaivoihin varmasti.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 2.5.2013 7:43

"Se kaasuakseli esim. tai jos vaihdat vanhanmallisen putsarin ja tulevaan polttoaineputkeen laitat takaisinestosuojan (ventiili laskee polttoainetta vaan toiseen suuntaan) on halpa ja auttaa noihin ilmavaivoihin varmasti."

Mistä vuosimallista sen suodattimen pitää olla?
Entäs se takaiskuventtiili, ei siihen varmaan mitään pissapoikaan tarkotettua voi laittaa?

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 2.5.2013 12:20

Osat ostettu.
Takaiskun hain hydrauliikka kaupasta ja suodatin on golf 1,6d vm83-87 mallista.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 2.5.2013 12:22

vw -80 luvun ja käy muutkin vastaavat, suodattimen läpi tulee polttoaine ja paluu suoraan tankille, polttoaineen kestävä takaisin estävä malli n.10e jotkin mallit maksaa.

http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 3082/27/19

Tuollainen kaksipillinen ja siihen lisäksi takasuoja eteen tai jälkeen ;)

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 2.5.2013 16:24

Osat paikallaan, nyt ootellaan aamua että näkee miten käynnistyy.
Tuntu että toimi ajossakin paremmin mitä ennen, ihan niinkö ois ollu vetoja enemmän.

Kuva

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 3.5.2013 7:50

Sehän lähti kun palmun alta. :)

Vieläkö vaihtaa ne kaksi hehkua niin sitten ois portteri iskussa.

Kiitos kaikille neuvoista!

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 14.6.2014 5:08

No murheet alko taas...

Alko taas starttauttamaan, ihan niinkö tuo takaiskuventtiili vuotais.
Otin sen pois ja vaihdoin tälläsen IKH version tilalle:
http://www.ikh.fi/Varaosat_traktorit_ja_tyokoneet/Yleistarvikkeita_useisiin_eri_traktoreihin#!14783_tid29382

Nyt se starttauttaa joka startilla niinkö tuo ei meinais jaksaa aueta ja kun ajaa ja päästää tyhjäkäynnille niin tuntuu että sammuu muttei sammu ainakaan vielä.

Alkaa tuntumaan että syöttöpumppu ei jaksa imeä kunnolla.
Voisko tuolle tehdä mitään?
Pumppu pois ja uudet tiivisteet, pystyykö tekemään ite?
Autossa mittarissa 415tkm mutta epäilen todellisen ajomäärän olevan enemmän(700tkm).

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 14.6.2014 11:13

Laita joku 0,5bar sähkönen pumppu ennen suodatinta
Jos on vuotoja niin puskee dieselit kyllä ulos. Tai jos pumppu ei jaksa imeä niin poistuu sekin ongelma. Mitä lähemmäksi tankkia saat pumpun niin sitä parempi..

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 16.6.2014 12:17

Oisko tää toimiva:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/281202/S ... pumppu-12V

Mistä tuolle ottais virrat?
Aattelin että laittais tuon sinne missä suodatinki on vai saisko tuon laitettua suoraan tankin päälle, eikö näissä autoissa ole luukku vänkärin penkin alla mistä näkee tankin?

Edit
Bilteman pumppuvalikoimaa:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... et-523226/

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.6.2014 16:32

"Oisko tää toimiva:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/281202/S ... pumppu-12V

Mistä tuolle ottais virrat? "

Varmin pumpun solenoidin johdosta, testasit tankilta tulevan polttoaineen putken ettei ole sihti tukossa ?

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 16.6.2014 16:45

"Varmin pumpun solenoidin johdosta, testasit tankilta tulevan polttoaineen putken ettei ole sihti tukossa ?"

Tohtiiko siitä ottaa suoraan virran vai pelkän ohjauksen releelle?

En oo testannu tulolinjaa.
Mistä siihen sihtiin pääsee käsiks?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 16.6.2014 17:31

"En oo testannu tulolinjaa.
Mistä siihen sihtiin pääsee käsiks?"

Paineilmalla tankkiin päin, jos purina kuuluu tankista niin ei ole tukossa, saman sulakkeen takana kuin sammutus solenoidi, ei noissa suuret jännitteet liiku, voithan pitää hanskalokerossa ylimääräistä sulaketta ;)

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

ViestiKirjoittaja marko_ » 19.6.2014 9:10

Pumppu ois lisätty, nyt käynnistyy kun vähän ees avainta näyttää.
Kuva
Bilteman imupumpun sitten lopulta laitoin kun motonetin pumpusta katkes toinen letkun lähtö jo asennusvaiheessa, sen sai onneks palautettua.

Vähän näyttää että syöttöpumppu vuotaa siitä kaasuvivun juuresta.
Oiskohan siihen isohomma vaihtaa tiiviste?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.6.2014 22:29

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=14 ... aasuakseli

Tuohon paljon ohjeita, holkki ja o-rengas omiini vaihtanut, t4 on ahdasta vaihtaa jos ei jäähdytintä sivuun käännä muuten olisi helpohko työ ;)

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

T4 2.4D Turbotus

ViestiKirjoittaja marko_ » 9.8.2015 12:38

Nyt ois turbotuksen aika.

Hommattu 2.5.TDI pakosarja, muut osat puuttuu. Eli ostetaan muut tarvittavat osat.

Tarvisin neuvoja että pitääkö puristuksia laskea ym. kaikki muutkin neuvot tarpeen turbotuksen suhteen?

Tarkoituksena ei ole hakea tehoa vaan että saisin polttoainekulutuksen pienemmäksi, eli pienet paineet laitetaan ja sais alkaa ahtamaan jo jostain 1500Rpm tienoilta.

Voisko projektia toteuttaa 1,9TDI;n turbolla koska semmonen löytyisi kaverilta edullisesti?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 10.8.2015 15:58

2.5 TDI:n ja 1.9 TDI:n turbojen kiinnitykset ovat erilaiset. Välilaipalla toki onnistuu.

laitan yv:tä osista, löytyy.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.8.2015 16:44

Minulta löytyisi tollanen ehjä 2.5 TDi:n ahdin joutavana edullisesti, suoraan käytöstä. Kävisi suoraan siihen sinun pakosarjaan. Löytyisi itseasiassa siitä lähtevät pakoputkiosatkin.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 10.8.2015 19:06

mä tein eka turbomoottorin V70 volvon pakosarjalla. joudut imusarjanki vaihtaan ku vaparin imusarja alle ei turbo mahdu.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 10.8.2015 19:32

Täältä löytyis 2.5TDI Volvon ahdin, jos tarvetta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.8.2015 0:08

Veikkaan että T4:n 2.5TDi:n pakosarja ja ahdin mahtuu T4 2.4 vaparin imusarjan kanssa olemaan kyllä.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

Re: T4 2,4D Turbotus neuvoja ja osia tarvis myös

ViestiKirjoittaja marko_ » 7.3.2017 23:29

Moi,
tää projekti on venynyt ja venynyt mutta nyt kevään aikana pitää saada homma tehtyä.

Laittakaa viestiä jos löytyy, T4 tai T5 tdi 2.5 pakosarja, sitten ahdin joku sopiva tai sitten T5 2.5 tdi vakioahdin tai T4 2.5 tdi vakioahdin.

Myös kaikkia muita tarvittavia osia saa tarjota,ahtoputkia yms, välijäähdytin mikää sopiin keulaan, toi on caravelle ja tossa on kuulemma hyvin tilaa semmoselle.

Entäs syöttöpumppu, pitäisko se vaihtaa T4 tdi mallista kun tuossa vaparin pumpussa ei ole ahtopaineen tunnistusta?

Nokka-akselia ei varmaan kannata vaihtaa tdi:stä vai miten on?


Kaikki neuvot tervetulleita, kiitos.


Marko
0451142447

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja htm » 8.3.2017 12:24

Suoraruiskun pumpun laitto esikammiokoneeseen vaatii kyllä aikamoista harrastuneisuutta. TDI:n pumppu on sitä paitsi sähköohjattu, eli ei sovellu huonostikaan tähän tarkoitukseen.

Viisisylinterisen LDA-pumpun löytäminen voi olla melko vaikeeta. Olisikohan Audi 100:ssa ollut 5-sylinterinen, ahdettu esikammiodiesel? Joka tapauksessa, vakiopumpulla voi ihan hyvin aloittaa ja sitten miettiä asiaa uudelleen, jos haluaa rajusti tehoja lisää. Eihän se vakiopumppu paras mahdollinen ole, mutta ei varmasti myöskään mikään show stopper.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja HuHu » 8.3.2017 17:39

Kannattaa ne T5:n osat jättää pois laskuista. On aivan eri moottori. Turbon öljykanavat suoraan lohkossa. Aika tekemätön paikka T4:ään viritellä.

dmn
-
Viestit: 55
Liittynyt: 8.1.2007 12:11

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja dmn » 10.3.2017 10:31

Mulla on 2.4d turbotettuna suoraan 2.5TDI:n osilla ja 2.0td audin pumpulla. Aika plug'n'play operaatio, pakoputkikin sopii suoraan turboon. Turbon öljyputket kannattaa hommata TDI:stä suosiolla, hankalasti kiemurtelee paluuletku muistakseni ainakin, samaten öljytikku TDI:stä, koska öljyn paluu on sen jalkaan. Samaten TDI:n coolerikin suoraan koneen päälle. Kyllähän kulkupuoli on aika erilainen.

Vielä pitäisi 2.0td pumppuun vaihtaa TDI:stä nokkalevy (tai kenties alkuperäisestä pumpusta?), vähän kaikenlaisia muita muutoksia pumppuun onkin jo tehty. 2.0td pumppu on 10mm nestepäällä, 2.4d 8mm nestepäällä. Toisaalta nyt vaihteiston välitykset on tälle setupille aivan liian tiheät.

Joten parasta olisi suoraan vaan laittaa 2.5TDI tilalle laatikon kera - nämä tavarat heti myynnissä kun jostain tulee edukas 2.5TDI tekniikkaluovuttaja itselle eteen.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja marko_ » 15.3.2017 12:08


mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja mkm » 18.3.2017 14:13

Multa jäi varastoon pyörimään volvon 2.5tdi pakosarja + ahdin + tiivisteitä läjä. Jäi oma 2.4d aikonaan turbottamatta..
Ja nyt alla T5 ja harrasteinakin V8 kamaa niin voin myydä tuon läjän pois jos jollkulla tarvetta?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.3.2017 15:20

marko_ kirjoitti:Olisko tässä hyvä välijäähy?

http://www.ebay.com/itm/LADELUFTKUHLER- ... 1871669904


Tarvinnet tuon lisäksi myös erilaisen etukehikon, jossa on mahdollisuus asentaa tuo jäähdytin. Keulacoolerittomaan kehikkoon ei taida mennä.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja jaketech » 19.3.2017 12:54

mulla vois olla acv pakosarja ja volvon d5252t pakosarjoja. ite tein yhen 2.4d turbolla ja lisäsin vakiopumppuun tdi nestepään ja nokkalevyn. lda laittoin volvon dt24 moottorin pumpusta.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja Naxxu » 20.3.2017 8:50

p0wer kirjoitti:
marko_ kirjoitti:Olisko tässä hyvä välijäähy?

http://www.ebay.com/itm/LADELUFTKUHLER- ... 1871669904


Tarvinnet tuon lisäksi myös erilaisen etukehikon, jossa on mahdollisuus asentaa tuo jäähdytin. Keulacoolerittomaan kehikkoon ei taida mennä.


Ja sen lisäksi tuo otsikon auto ei ole ns. pitkäkeulainen joten tuo ei aika varmasti sinne syylärin eteen edes sovi. Caravelle kun on muuttunut pitkäkeulaiseksi vasta siinä 95/96 taitteen faceliftissä.

tuo -92:n Caravelle ei eroa Transportterista tekniikkansa osalta muuten kuin, että se on nestekytkimellä ja mahdollisesti erilaisella vaihteiston välityksellä.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja marko_ » 23.3.2017 17:59

Tästä ostin turbon, pakosarjan ja sitten molemmat turbon öljyputket:
https://www.tori.fi/pirkanmaa/VW_Transp ... ?ca=18&w=3

Syöttöpumppua kans mietin...

Tuliko tehtyä huono vai hyvä ostos ja kuka foorumilainen tunnustaa omakseen? :)

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.3.2017 18:10

marko_ kirjoitti:Tästä ostin turbon, pakosarjan ja sitten molemmat turbon öljyputket:
https://www.tori.fi/pirkanmaa/VW_Transp ... ?ca=18&w=3

Syöttöpumppua kans mietin...

Tuliko tehtyä huono vai hyvä ostos ja kuka foorumilainen tunnustaa omakseen? :)


öljyputket ei ainakaa heittämällä mene. suodatinjalka on erilainen ja transporterissa paluu menee öljymittatikun jalan alaosaan. pakosarja sopii mutta joudut turbon kääntää toisin päin tai sitte joudut ilmanputsarille kierättää ilmaletkun pitkän matkaa. muistelen että joutuu myös pakoputken takia kääntää turbon toisinpäin.

Kuva

kuvassa holsetti volvon D5252T pakosarjassa ja caravellen korissa. tilaa ei oo paljoo tuolla kolossa.

marko_
-
Viestit: 48
Liittynyt: 16.9.2012 11:58

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja marko_ » 23.3.2017 18:19

Eikö tuota mahdu tekemään että turbo noin päin?
Taidan perua koko kaupan, haluan että menis silleen plug/play,luulin että toi on just se mikä sinne kannattaat laittaa.
Toi ollu portterissa toi moottori niin miksei se minun portteriin mahdu?
Minusta nuo turbon putket saa menemään paremmin noi, ainoa on toi just että suodattimen ja turbon väliin tulee aika reilusti putkea..


Edit.
Eikä tarvi ainakaan pakoputken takia kääntää,tossa tulee vielä pätkä putkea niin osoittamaan mihin haluaa..

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.3.2017 22:49

https://www.youtube.com/watch?v=44BswlTvxj8

pitäs se mahtua nuinki päin.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja Naxxu » 24.3.2017 15:50

marko_ kirjoitti:Eikö tuota mahdu tekemään että turbo noin päin?
Taidan perua koko kaupan, haluan että menis silleen plug/play,luulin että toi on just se mikä sinne kannattaat laittaa.
Toi ollu portterissa toi moottori niin miksei se minun portteriin mahdu?
Minusta nuo turbon putket saa menemään paremmin noi, ainoa on toi just että suodattimen ja turbon väliin tulee aika reilusti putkea..


Edit.
Eikä tarvi ainakaan pakoputken takia kääntää,tossa tulee vielä pätkä putkea niin osoittamaan mihin haluaa..


Paitsi että tuon ilmoituksen mukaan tuo moottori on volvosta.

Portterissa on erilainen pako ja imusarja ja turbo tulee pakosarjan yläpuolelle aikalailla keskelle konetta ja siinä on sellainen pakoputken lähtö mukan mikä sopii suoraan siihen 2,4:sen omaan pakoputkeen

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja jaketech » 24.3.2017 16:09

Kuva

volvon D5252T portterissa. kaikki piti vaihtaa moottorin ympärille paitti pakosarja.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja HuHu » 24.3.2017 17:05

Jos meinaa joskus öljynsuodattimen vaihtaa, niin aika ilkeeseen paikkaan menee tossa Volvon myllyssä.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: T4 2,4D -92 Turbotus neuvoja

ViestiKirjoittaja jaketech » 24.3.2017 19:14

HuHu kirjoitti:Jos meinaa joskus öljynsuodattimen vaihtaa, niin aika ilkeeseen paikkaan menee tossa Volvon myllyssä.


niii mene ja eikä taida saaha pois moottoria tai suodattimenjalkaa irrottamatta. mä laittoin portterin suodattimen jalan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa