Auttakee!
Vaihdoin syöttöpumppuun kaasuakselin helan ja o-renkaan jonka jälkeen pirssi ei suostu käynnistymään millään. purin myös ajonestolaitteen magneettiventtiilin ympäriltä eikä auttanu, venttiili toimii ja on ok. Repii ilmoja jostakin en tiedä mistä...
Aaz Käynnistys onkelma kaasuakselin vaihdon jälkeen
Valvoja: ffp jäsenet
Onko syöttöä tarpeeksi. Oman aaz: n kanssa tappelin syksyl.ajon eston purin kanssa.vaihdoit varmaan myös sen kannen tiivisteet. Ikävä kasattava että jousi ja kara oikeessa asennossa.
Akselin asento vaikuttaa. Omassa jäi helposti kantamaan eli vähän kaasua koko ajan ja tuli säädettyä siihen ja sit kaikki uusiks purkuun ja kohdalleen.
Akselin asento vaikuttaa. Omassa jäi helposti kantamaan eli vähän kaasua koko ajan ja tuli säädettyä siihen ja sit kaikki uusiks purkuun ja kohdalleen.
Edelliseen postaukseen viitaten, vaikuttaisi ennemmin että kaasuvipu on väärässä asennossa. Itsekin vaihdoin juuri Tölkissä majailevaan AAZiin kaasuvivun holkin sekä kaasuakselin tiivisteineen. Kaasuvivun koitin asettaa ns. 0-kohtaan pumpun ollessa auki mutta päädyin sitä ränäämään konehuoneessa kaiken ollessa kiinni uudestaan. Sormin sai pyöritellä ilman ulkopuolista kaasuvipua sitä akselintynkää auton käydessä hakien "tyhjäkäyntiä". Löytyikin aika helposti sitten lopulta.
Itse päädyin laittamaan kaasuvivun vähän liian pitkälle tyhjäkäynnin "alle" ja sitten tyhjäkäynnin vasteruuvilla nostin vivun siihen normaaliin ettei vipu lepää vaijerin vaan sen vasteensa varassa.
Tietty syytä voi hakea myös pumpun kannen sisältä, asettuiko kaasuakselin haarukan päässä oleva tappi sinne pumpun perälle oikein paikalleen ja puritko niitä jousia irti siitä haarukan keskeltä? Itsellä oli purettava ne kun vaihdoin sen akselin haarukoineen mutta sain siirrettyä paketin sormin kasaan puristettuna sillä lailla ettei se levähtänyt silmille.
Itse päädyin laittamaan kaasuvivun vähän liian pitkälle tyhjäkäynnin "alle" ja sitten tyhjäkäynnin vasteruuvilla nostin vivun siihen normaaliin ettei vipu lepää vaijerin vaan sen vasteensa varassa.
Tietty syytä voi hakea myös pumpun kannen sisältä, asettuiko kaasuakselin haarukan päässä oleva tappi sinne pumpun perälle oikein paikalleen ja puritko niitä jousia irti siitä haarukan keskeltä? Itsellä oli purettava ne kun vaihdoin sen akselin haarukoineen mutta sain siirrettyä paketin sormin kasaan puristettuna sillä lailla ettei se levähtänyt silmille.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa