passatin vnt ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
passatin vnt ongelma
Elikkä 1.9 Tdi avf pd automaatti passatti kyseessä. Ei ilmeisesti ahda alakierroksilla juurikaan kun on nii hemmetin nuhanen. Aika vasta oon vaihtanut maffin ja putsasin sen viel varmuudeks viime viikolla. Muskeli käsittelyn tein tänään turbolle. Alipaineletkut kävin nopeesti läpi, eikä tuntunut olevan sieläkään ongelmaa. Kaasua polkiessa se vnt tanko ei liiku mihinkään suuntaan, ja pitäis vissiinki liikkua? Jos joku viisas mies osaa neuvoa nii helpottakaa mun kärsimyksiä tuon kans.
Dodii, nyt on naapureita kiusattu helvetillisellä kaasun polkemisella. Käsin tanko liikkuu mutta kaasua polkiessa ei juuri liiku paitsi lätkä lattiassa ehkä 2-3,5 milliä. Käsittääkseni sais liikkua reilusti enemmän. letkua en jaksanu ruveta repimään irti ku on sen verran kiihkeä hoki nait menossa ja nii ahdas paikka sille kellolle.
sillä tavallahan se on nuhanen että kun lähtee kiihyttelemään vaikkapa paikaltaan nii kierrosten pitää nousta 3000 ennenku meinaakaan lähteä siihen malliin ku pitäis.. ja heti ku laatikko pykältää vitosen silmään nii meno loppuu niinku seinään. ja vikatilaan(?) menee välillä. virrat pois-päälle nii auttaa. mutta kerroppa ketteränä poikana mikä on vialla. :)
Nyt on tehty temppuja. vnt kellolta letku irti tyhjäkäynnillä, tanko liikkuu noin sentin verran. alipaine tuntuis tulevan sinne asti. ahto letkut on ny irrallaan tuola eikä mitää halkeamia tms tunnu olevan. liitos kohdat on ikäänkuin väljiä, liekkö kulunu ne metallirenkulat letkujen päissä.. missä on se n75 tuossa avf koneessa? onko se tuola pa-suodattimen vieressä ahtoletkun alla? se ois viimenen oljenkorsi varmaan.
N75 on siinä imuletkun sivulla, vähän alla. Valkea hattu näkyy ja sieltä tulee se kellon ohjausletku.
Kerta alipaine tulee tyhjäkäynnillä, kokeile alipainemittaria apuna käyttäen ajossa, että onko myös silloin. Näet ohjauksen siten. Jos map-anturi näkee vain tietyn paineen, voi vika selittyä silläkin. Vcds kertoisi nopeasti ongelman..
Kerta alipaine tulee tyhjäkäynnillä, kokeile alipainemittaria apuna käyttäen ajossa, että onko myös silloin. Näet ohjauksen siten. Jos map-anturi näkee vain tietyn paineen, voi vika selittyä silläkin. Vcds kertoisi nopeasti ongelman..
n75 toimintaa voit kokeilla manuuaalisesti, kun tarjoat sille johtimilla sähköä suoraan akulta.
Ja seurata naksuuko n75..
Jos naksuu, kannatta vielä varmistaa puhaltelemalla/imemällä venttiili läpi, että kalvo on ehjä.
ja jos autosta löytyy n18 venttiili (samannäkönen mutta mustalla hatulla) voit kokeilla tätä n75 tilalle, n18 on periaatteessa samanlainen venttiili.
Eli vaihda n18 ja n75 ristiin, jos mahdollista ja testaa sitten auton toimivuutta.
Tässä vielä kuva josta voi olla apua: http://oi40.tinypic.com/2dkbkg6.jpg
Ja seurata naksuuko n75..
Jos naksuu, kannatta vielä varmistaa puhaltelemalla/imemällä venttiili läpi, että kalvo on ehjä.
ja jos autosta löytyy n18 venttiili (samannäkönen mutta mustalla hatulla) voit kokeilla tätä n75 tilalle, n18 on periaatteessa samanlainen venttiili.
Eli vaihda n18 ja n75 ristiin, jos mahdollista ja testaa sitten auton toimivuutta.
Tässä vielä kuva josta voi olla apua: http://oi40.tinypic.com/2dkbkg6.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa