passatin vnt ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

passatin vnt ongelma

ViestiKirjoittaja jusuu » 20.4.2013 17:00

Elikkä 1.9 Tdi avf pd automaatti passatti kyseessä. Ei ilmeisesti ahda alakierroksilla juurikaan kun on nii hemmetin nuhanen. Aika vasta oon vaihtanut maffin ja putsasin sen viel varmuudeks viime viikolla. Muskeli käsittelyn tein tänään turbolle. Alipaineletkut kävin nopeesti läpi, eikä tuntunut olevan sieläkään ongelmaa. Kaasua polkiessa se vnt tanko ei liiku mihinkään suuntaan, ja pitäis vissiinki liikkua? Jos joku viisas mies osaa neuvoa nii helpottakaa mun kärsimyksiä tuon kans.

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 20.4.2013 18:15

liikkuuko se vnt tanko käsin liikuttamalla?

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 20.4.2013 18:23

ei kovin halukas ole liikkumaan vaikka se kyllä on aika ahtaassa paikassa niin ei oo jaksanu edes paneutua siihen ku oon niin väsyny koko helevetin laitokseen,

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.4.2013 18:32

Auto käyntiin ja alipaineletku irti kellolta ja kiinni vuoronperään niin näkee että liikkuuko.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 20.4.2013 18:34

pitääpä käydä erätauolla kokeileen

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 20.4.2013 18:54

Dodii, nyt on naapureita kiusattu helvetillisellä kaasun polkemisella. Käsin tanko liikkuu mutta kaasua polkiessa ei juuri liiku paitsi lätkä lattiassa ehkä 2-3,5 milliä. Käsittääkseni sais liikkua reilusti enemmän. letkua en jaksanu ruveta repimään irti ku on sen verran kiihkeä hoki nait menossa ja nii ahdas paikka sille kellolle.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.4.2013 22:05

Palaa asiaan kun hokki nait päättyy. Ehkä sit voit keskittyy.
Ketterä kaveri olet kun ajon aikana kattelet vnt tankoa.
Ei se paikoillaan kaasuttamalla mene laidasta laitaan.
Koita nyt paremmin perustella nuhainen....
vrt. mihin?

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 20.4.2013 22:28

sillä tavallahan se on nuhanen että kun lähtee kiihyttelemään vaikkapa paikaltaan nii kierrosten pitää nousta 3000 ennenku meinaakaan lähteä siihen malliin ku pitäis.. ja heti ku laatikko pykältää vitosen silmään nii meno loppuu niinku seinään. ja vikatilaan(?) menee välillä. virrat pois-päälle nii auttaa. mutta kerroppa ketteränä poikana mikä on vialla. :)

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 21.4.2013 10:41

Ventin alipaineletkun irrotuksella näkisit sen kokonaisliikkeen paljon se on. Siivethän vedetään täysin kiinni auki-asennosta minun käsittääkseni kun auto päräytetään käyntiin.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 21.4.2013 12:03

En uskoisi ellen itse näkis, että niin ketterää kaverii olis joka monoo polkastessa ehtis kipasta kapiinista konehuoneeseen totemaan vnt liikettä.

Joutokäynnillä kellon alipaineletku irti niin näet livenä miten liikkuu.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 26.4.2013 19:04

Joo o, elikkä tänää vaihdoin kaikki alipaineletkut. Ei vaikutusta yllätys yllätys. Sen jälkee kävin luetuttaan vikakoodit paikallisessa autohuollossa -> ahtomittaus negatiivinen.. Nyt jos joku osaa neuvoa nii olen erittäin kiitollinen.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 26.4.2013 19:31

Jossakin nipassa tukos tai suuntaventtiilissä vuoto. Kokeile letku kerrallaan, minne ainakin alipainetta tulee. Tyhjäkäynnillä. Aloitat ekasta liitoksesta, joka löytyy paksummasta letkusta, joka alipainepumpulta menee jarrutehostimelle.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 26.4.2013 19:46

Missähän se semmonen jarrutehostin on? noviisi ei tiiä.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 26.4.2013 20:21

Alipainepumpun löydät kannen takapäästä, siitä lähtee sormen vahvuinen muoviputki, josta löydät 1. haaroituksen. Jarrutehostinta sun ei tarvii nyt löytää, mutta siellä jarrunestesäiliön alla se kuitenkin on...

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 26.4.2013 20:26

Kiitos. Pitää ruveta kattelee josko sieltä vika löytyis.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 26.4.2013 20:35

Niin sieltä aloitat etsimisen, johonkin liitokseen se alipaine jää tai solenoidi ei vaan toimi..

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 26.4.2013 20:43

juu juu, vähä epäselvästi vastasin. :P

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 27.4.2013 14:43

Nyt on tehty temppuja. vnt kellolta letku irti tyhjäkäynnillä, tanko liikkuu noin sentin verran. alipaine tuntuis tulevan sinne asti. ahto letkut on ny irrallaan tuola eikä mitää halkeamia tms tunnu olevan. liitos kohdat on ikäänkuin väljiä, liekkö kulunu ne metallirenkulat letkujen päissä.. missä on se n75 tuossa avf koneessa? onko se tuola pa-suodattimen vieressä ahtoletkun alla? se ois viimenen oljenkorsi varmaan.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 27.4.2013 14:54

Fin-turbo solenoidilla tarkotti ilmeisesti juuri tuota n75?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 27.4.2013 21:13

N75 on siinä imuletkun sivulla, vähän alla. Valkea hattu näkyy ja sieltä tulee se kellon ohjausletku.
Kerta alipaine tulee tyhjäkäynnillä, kokeile alipainemittaria apuna käyttäen ajossa, että onko myös silloin. Näet ohjauksen siten. Jos map-anturi näkee vain tietyn paineen, voi vika selittyä silläkin. Vcds kertoisi nopeasti ongelman..

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 27.4.2013 21:46

ei oo alipainemittaria ja vcds?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 27.4.2013 22:37

Alipainemittari ja pätkä letkua on diagnostiikkaan erinomainen työkalu, kunnon diagnostiikka ohjelman kaveriksi. Vcds = vag com.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 27.4.2013 22:42

Taidan vaan vaihtaa sen n75.. menee vaikean kuuloseksi.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 27.4.2013 22:56

Jos vaihdat arvalla osia, niin kokeile ensin jonkun kaverin auton ehjällä map-anturilla, sitten vaihdat solenoidin. Map-anturi löytyy ahtoputkesta, läheltä tulopeltiä, helpolla paikalla. Map-anturin tulee olla c päätteinen, mutta kokeilla voi myös b päätteisellä osalla.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 27.4.2013 23:02

map-anturi on siis se joka on kahdella ruuvilla ahtoputkessa kiinni? sielä sisässä se ite vehje?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 27.4.2013 23:06

Juuri se käikäle on map-anturi. Liitin irtoaa, kun työnnät hitusen sitä sisäänpäin ja sormella / jollakin, painat lukitteen auki ja vedät irti.

jusuu
-
Viestit: 30
Liittynyt: 20.4.2013 16:51

ViestiKirjoittaja jusuu » 3.5.2013 17:49

nyt on kaverin mapilla kokeiltu, ei vaikutusta. onko sama kävellä kauppaan ja tilata n75?

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 7.5.2013 15:41

n75 toimintaa voit kokeilla manuuaalisesti, kun tarjoat sille johtimilla sähköä suoraan akulta.
Ja seurata naksuuko n75..
Jos naksuu, kannatta vielä varmistaa puhaltelemalla/imemällä venttiili läpi, että kalvo on ehjä.

ja jos autosta löytyy n18 venttiili (samannäkönen mutta mustalla hatulla) voit kokeilla tätä n75 tilalle, n18 on periaatteessa samanlainen venttiili.
Eli vaihda n18 ja n75 ristiin, jos mahdollista ja testaa sitten auton toimivuutta.


Tässä vielä kuva josta voi olla apua: http://oi40.tinypic.com/2dkbkg6.jpg
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa