Öjypohjan tunnistin/anturi
Valvoja: ffp jäsenet
Öjypohjan tunnistin/anturi
AFN koneessa alumiiniöljypohjassa on joku tunnistin öljypohjassa (muistaakseni kolmella ruuvilla kiinni) Mikä lie johtavuusanturi ... Rojektikoneeseen olisi mahdollisuus laittaa peltinen öljypohja kun yhdessä koneessa on semmonen('Peltisessä ei ole anturia). Vaikuttaako mitenkään jos tuo anturi/tunnistin jää pois ts irti piuhoista.Välkyykö mittarstossa valoja tai aiheutaako vikakoodin?
-vk-
-vk-
Omasta tuo on puuttunut useamman vuoden.
Käynnistäessä piippaa 2 kertaa ja näytöllä tulee oil sensor workshop. Ajossa ei vaikuta menoon eikä myöskään anna vikakoodia.
Mulla ei ole tuollaista anturia ollenkaan niin en ole voinut mittailla sitä. Joskus piti tehdä kytkentä millä piipityksestä pääsis eroon.
Google osasi joskus kertoa että kun kaksi nastaa yhdistää rauhoittuu käynnistyspiipitys, mutta mulla se toimi vain yhden käynnistyksen. Pitäis joskus tutkia lisää.
Käynnistäessä piippaa 2 kertaa ja näytöllä tulee oil sensor workshop. Ajossa ei vaikuta menoon eikä myöskään anna vikakoodia.
Mulla ei ole tuollaista anturia ollenkaan niin en ole voinut mittailla sitä. Joskus piti tehdä kytkentä millä piipityksestä pääsis eroon.
Google osasi joskus kertoa että kun kaksi nastaa yhdistää rauhoittuu käynnistyspiipitys, mutta mulla se toimi vain yhden käynnistyksen. Pitäis joskus tutkia lisää.
Mulla huuti jotain öljyntasosta, mutta johtui siitä että konepellin mikrokytkin oli rikki ja auto luuli ettei peltiä ollut avattu liian pitkään aikaan. Öljyä oli oikea määrä, eikä anturin putsaaminen vaikuttanu asiaan kun öljynvaihdon yhteydessä koitin. Sitten kun sitä mikrokytkintä naksuttelin muuten vaan loppui valitus.
Mitenkäs kun tuon anturin vaihtaa, niin tuleeko sieltä öljyt pihalle?
Justiin tuli "uusi" 4 golf taloon ja öljyt vaihdettu 1000 km sitten ja oil sensor workshop tärähti ajotietokoneen näytölle. Helpoin ois vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä toki, mutta pystyykö vaihtaa kun öljyt koneessa?
Vikakoodia ei anna, niinkun tuon osan ei ilmeisesti kuulukaan sitä tehdä. Käytin anturin liittimen irti öljypohjasta ja putsasin sähköosien pudistajalla ja paineilmalla, mutta ei vaikutusta. Pitää kokeilla vielä tuo konepellin mikrokytkimen naksuttelu, missä kohtaa se nelosgolfeissa on tuo mikrokytkin.
Justiin tuli "uusi" 4 golf taloon ja öljyt vaihdettu 1000 km sitten ja oil sensor workshop tärähti ajotietokoneen näytölle. Helpoin ois vaihtaa öljynvaihdon yhteydessä toki, mutta pystyykö vaihtaa kun öljyt koneessa?
Vikakoodia ei anna, niinkun tuon osan ei ilmeisesti kuulukaan sitä tehdä. Käytin anturin liittimen irti öljypohjasta ja putsasin sähköosien pudistajalla ja paineilmalla, mutta ei vaikutusta. Pitää kokeilla vielä tuo konepellin mikrokytkimen naksuttelu, missä kohtaa se nelosgolfeissa on tuo mikrokytkin.
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Jatketaas topiccia.
Ongelma: öljytaso anturi vaihdettu kahdesti. Edelleen vilkuttaa keltaista kannua ja "oil sensor workshop" syttyy käynnistäessä.
Nokkapellin mikrokytkin toimii. Missä vois olla vika?
Autona Touran, 1.9tdi AVQ.
Ongelma: öljytaso anturi vaihdettu kahdesti. Edelleen vilkuttaa keltaista kannua ja "oil sensor workshop" syttyy käynnistäessä.
Nokkapellin mikrokytkin toimii. Missä vois olla vika?
Autona Touran, 1.9tdi AVQ.
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Liittimissä tai johdoissa. Ne anturin johdot taisi mennä suoraan mittariston taakse käymättä minkään väliliittimen kautta.
Onko tuo ostettu tuollaisena vai onko joskus ihan toiminut moitteetta?
Onko tuo ostettu tuollaisena vai onko joskus ihan toiminut moitteetta?
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Toiminut ihan hyvin ennen. Tammikuussa kovilla pakkasilla ajossa heitti keltaisen kannun kuvan ja tekstin "check oil level".
Nollaantu aina konepellin avauksessa.
Lopulta uusin anturin, ja vika vain vaihtui.
Katoin testerillä, öljyn taso näyttää tilaa OK ja öljyn lämpötila on -60c tai 174c..
Nollaantu aina konepellin avauksessa.
Lopulta uusin anturin, ja vika vain vaihtui.
Katoin testerillä, öljyn taso näyttää tilaa OK ja öljyn lämpötila on -60c tai 174c..
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Vetänee välillä oikariin ja välillä virtapiirin auki, siitä liittimestä alottaisin.
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Katoin ja putsasin mittariston liittimen. Ei auttanut. Voiko olla mahdollista/ onko kellään tullut vastaan, että motonetin öljytasoanturit ei toimisi. Joku tarvikerimpulahan se on.
Vaikea uskoa, että kaksi rikkinäistä peräjälkee..
Vaikea uskoa, että kaksi rikkinäistä peräjälkee..
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
onko 3B passatissa tuota konepellin mikrokytkintä, jos niin mistä sen löytää?
herjaa myös tuota öljypinnan korkeutta.
herjaa myös tuota öljypinnan korkeutta.
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
hanski kirjoitti:onko 3B passatissa tuota konepellin mikrokytkintä, jos niin mistä sen löytää?
herjaa myös tuota öljypinnan korkeutta.
Pitäs löytyä konepellin lukituksen yhteydestä. Seuraa sinne menevää johtoa.
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Moro taas. Vika edelleen päällä. Olen sen verran tutkinut, että joissain tarvike sensoreissa ei olisi oljyn lämpötila-anturia ollenkaan?? Tai anturi korvattu pelkällä vastuksella. Alkuperäisessä (HELLA) kuitenkin tuo on.
Onko tästä kellään kokemuksia?
Mihin auto tarvitsee öljynlämpötilaa?
Onko tästä kellään kokemuksia?
Mihin auto tarvitsee öljynlämpötilaa?
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Auto laskee mm. öljyn lämpötilatietoa käyttäen Longlife -vaihtovälin.
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Tace87 kirjoitti:Moro taas. Vika edelleen päällä. Olen sen verran tutkinut, että joissain tarvike sensoreissa ei olisi oljyn lämpötila-anturia ollenkaan?? Tai anturi korvattu pelkällä vastuksella. Alkuperäisessä (HELLA) kuitenkin tuo on.
Onko tästä kellään kokemuksia?
Mihin auto tarvitsee öljynlämpötilaa?
Vastaanpä itselleni, jos jotakuta joskus auttaisi.
Vaihdoin tarvikeanturin, Hellan orkkisanturiin ja sillä lähti toimimaan.(tuotenumeron loppukirjain C, tarvikkeessa F)
Eli mitä opimme, älä luota aina tarvikeosiin.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Öjypohjan tunnistin/anturi
Itse koodasin Rosstechin piuhalla mittaristosta koko anturin pois kun tulee aina katottua öljyt muutenkin tikusta, eikä mullakaan anturin vaihdolla korjaantunut.
Mittaristosta saa muutettua koodin jossa öljymäärä anturia ei ole = ei häiriöitä
Mittaristosta saa muutettua koodin jossa öljymäärä anturia ei ole = ei häiriöitä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa