1.9TDI AVB - EGR 100% poisto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

1.9TDI AVB - EGR 100% poisto

ViestiKirjoittaja OskuA » 25.2.2013 12:46

En löytänyt valmiita keskusteluja tästä aiheesta, eli en puhu EGR:n tukkimisesta vaan kokonaan sen poistosta. Kokemuksia?

Kuva

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 25.2.2013 13:19

Minkälaista kokemusta tuosta tarviit?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 25.2.2013 13:34

Eli kokemuksia tuosta niin pintakaasulla syö hiukka vähempi, mutta lämpee hitaammin.. Oli sit poistettu taikka tukittu.
Olettasin että uusimmista ei voi poistaa koska herjaa vikavaloa..tekee sitä tukittunakin.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 25.2.2013 14:11

Serkun autosta (-04 Passat) poistettiin kun hajosi. Vikakoodien estämisen osalta kantsii kysyä Putko nimimerkiltä)

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 25.2.2013 14:23

Eipä siinä. Ottaa pois vaan. Jos herjaa vikavaloa niin ohjelmallisesti poisto. Asiansaosaavat ohjelmantekijät osaa ja varmaan joku muuten vaan VagComin kanssa hyvää pataa olevakin sen saa tehtyä.
Tässä vähän vähemmän tyylikäs toteutus :)

Kuva

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 25.2.2013 15:09

Eli sen koodin saa siis poistettua kokonaan joka tulee EGR:n tukkimisen/poiston jälkeen. Hieno homma, pitää piakkoin panna töpinäksi ja samalla puhdistella imusarja, lähes 600tkm takana niin voi olla tukossa jo...

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 25.2.2013 15:12

Omassa darksideltä tilattu putken pätkä. Vastaava kuin ekassa kuvassa. Melko kallis, mutta ihan kaunis palikka. Omasta jouduin kyllä ajamaan about 50mm putkesta sorvissa pois, kun otti orkkisahtoputkella tulipeltiin kiinni. Auto on kylläkin jakajapumpulla niin ahtoputketkin eroaa.

Ei ollut aikaisemminkaan EGR:ää, mutta lämpeää minulle riittävästi. Hieman hitaasti, mutta niillä keleillä millä häiritsisi tulee käytettyä lohkolämppäriä...
Meidän talouteen ei enään EGR:ää tule yhteenkään autoon, sen verran törkyseksi vetää imusarjan ja tukkimisen haitat on niin pienet.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 25.2.2013 19:24

Multa löytyis tollanen egr.n korvaus putki. Laipassa jyrsitty ura jossa tiiviste.

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 26.2.2013 14:54

-VariAntti; miten toteutit tuon huohottimen letkujutskan?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.2.2013 18:46

Se vaan on. Jos ei halua tuonne imuputkeen sitä laittaa niin pistää keräyssäiliön. Lähti tuollaisenaan minulta.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 26.2.2013 18:53

Tuo serkun auto lastutettiin samalla ja samassa yhteydessä poistettiin ne EGR vikakoodit sekä muutettiin polttoaineruiskutukset kun siinä oli jotain että EGR:n takia o vähän isommat ruiskutukset tyhjäkäynnillä yms..

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 26.2.2013 20:11

Kiitti -VariAntti tosi specific neuvosta...

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.2.2013 20:13

Niin no mitä neuvoa nyt olit vailla? Tuossa huohotinletku roikkuu siinä koneen vieressä. Ja imuputken päästä tukittu jeesusteipillä.

Vaggi
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.8.2010 13:00

ViestiKirjoittaja Vaggi » 26.2.2013 20:17

Sorry, ihan vaan sitä huohottimenletkun anturia.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.2.2013 21:54

Anturiapa hyvinkin.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.2.2013 10:34

En ymmärrä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 27.2.2013 13:45

Nii se mikään anturi ole kun lämmitin, ettei huohotin jäädy.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 27.2.2013 18:13

No sittenniin. Ei tuossa mitään lämmitintä ole ollutkaan.

E: Tuo mun ex-pasaati oli Italiasta uitettu... Siinä varmasti selitys.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 27.2.2013 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 27.2.2013 18:26

Suomen maahantuoja noit akait on laitellu noihin huohotinputkiin. Tiedä sitten. Ei niitä joo kait kaikissa ole.

IWS
-
Viestit: 10
Liittynyt: 10.12.2012 20:25

ViestiKirjoittaja IWS » 5.3.2013 8:37

Voiko -02 manuaali passatissa AVB moottorissa olla EGR-jäähdytystä? Jos ei, niin mihin lähtee jäähdytysletku tuosta paisuntasäiliön alta, mistä haarautuu tollanen pieni letku, ja heti sen jälkeen on joku alipaineella ohjattava venttiili.. Ei jaksa alkaa vielä purkamaan ja ku ollaan hiihtolomareissulla, mutta jos joku osaa heittää ni antaa tulla :)

Mikey?
-
Viestit: 249
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 5.3.2013 11:13

Jos autosi on valmistettu ennen 1/2002, niin siinä on erillinen jäähdytysnestekierto kannesta palaavalle ja tankkiin sittemmin menevälle polttoaineelle (pelkääjän puolella eturenkaan edessä on oma pieni syyläri ja kierrätyspumppu). Alipaineella ohjattava vena sulkee tuon kierron muusta jäähdytysnestekierrosta ajon aikana ja koneen sammuttua ja alipaineen kadottua päästää sen takaisin yhteyteen.

EGR-jäähdytin on kaiketi vain automaattilaatikollisissa autoissa - siis tuon ikäluokan Passatista kun puhutaan.


Miten muuten moottorin sammuminen on muuttunut noissa kuvien autoissa, kun se sammutuksen yhteydessä kiinni menevä sulkuläppä on poistettu?

IWS
-
Viestit: 10
Liittynyt: 10.12.2012 20:25

ViestiKirjoittaja IWS » 5.3.2013 11:26

Joo tuo on siis 3bg mallia, eli taitaa olla 1/2002 jälkeen valmistettu.. Vuotaa nestettä tuon venttiilin jälkeen niin laitoin tukkoon sen alipaineletkun että pysyy nesteet sisällä. Tuskin älyttömän tärkeä tuo, jos siis tyhjäkäynnillä vain kulkee neste siellä. Vai?

Mikey?
-
Viestit: 249
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 5.3.2013 11:36

Auton valmistusajankohdan saa aika lähelle haarukoitua, kun katsoo jonkin muoviosan taustalla olevasta tarrasta ko. osan valmistusajankohdan. Ja tuo lisäsyyläri näkyy ihan keulasta päin katsoessa ritilikön läpi. On samalla kohtaa ja melkein samannäköinen kuin kuskin puolella oleva ahtojäähdytin.

Tuo alipainevena (siis 1/2002 ja vanhemmat) siis eristää tuon polttoaineen jäähdytyskierron ajon aikana muusta kierrosta. Moottorin sammuttua alipaine systeemissä hiljalleen häviää ja vena aukeaa. Tällöin tuo erilliskierto pääsee tasaantumaan muun järjestelmän kanssa, eikä jäähd.nesteen jäähtymisen aiheuttama tilavuuden pieneneminen aiheuta ongelmia.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 5.3.2013 19:23

Miten muuten moottorin sammuminen on muuttunut noissa kuvien autoissa, kun se sammutuksen yhteydessä kiinni menevä sulkuläppä on poistettu?


Sammuu rumasti, liian rumasti omaan makuun.

Itselläni on vakio egr venttiili, josta on tulpatu kaikki reiät, poistettu egr:n sisuskalut ja muut ylimääräiset valuosat ja alipainekello poistettu. Sammutusläppä toimii normaalisti.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 5.3.2013 20:15

Ei tuo minusta erityisen rumasti sammu. Vähän sillä lailla tärähtäen... Ihme kun ei kukaan vielä ole sanonut ettei sitä sammutusläppää saa poistaa! Ei auto sammu avaimesta jos alkaa käymään öljyllä...

juhku82
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.5.2016 22:11

Re: 1.9TDI AVB - EGR 100% poisto

ViestiKirjoittaja juhku82 » 31.5.2016 22:15

Onko tuosta haittaa jos ei oo sammutusläppää.. laiton itekki Darksidelta tilaamani suoranputken Egr tilalle.. sammuun vähän sillain rytkähtäen.. eli onko tuosta mitään haittaa?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 1.9TDI AVB - EGR 100% poisto

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.6.2016 6:47

Eihän se normaalikäytössä haittaa yhtään mitään. Kuten aiemmassa kommentissa mainittiin, tuo lottovoiton kanssa yhtä todennäköinen skenaario (eli ryntääminen öljyllä käydessä) ei sitten lopukaan avainta kääntämällä vaan moottori pitää tukehduttaa paikalla ollessaan isolla vaihteella ja kytkin nopeasti ylös.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa