1.9TDI AVB - EGR 100% poisto
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TDI AVB - EGR 100% poisto
En löytänyt valmiita keskusteluja tästä aiheesta, eli en puhu EGR:n tukkimisesta vaan kokonaan sen poistosta. Kokemuksia?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Omassa darksideltä tilattu putken pätkä. Vastaava kuin ekassa kuvassa. Melko kallis, mutta ihan kaunis palikka. Omasta jouduin kyllä ajamaan about 50mm putkesta sorvissa pois, kun otti orkkisahtoputkella tulipeltiin kiinni. Auto on kylläkin jakajapumpulla niin ahtoputketkin eroaa.
Ei ollut aikaisemminkaan EGR:ää, mutta lämpeää minulle riittävästi. Hieman hitaasti, mutta niillä keleillä millä häiritsisi tulee käytettyä lohkolämppäriä...
Meidän talouteen ei enään EGR:ää tule yhteenkään autoon, sen verran törkyseksi vetää imusarjan ja tukkimisen haitat on niin pienet.
Ei ollut aikaisemminkaan EGR:ää, mutta lämpeää minulle riittävästi. Hieman hitaasti, mutta niillä keleillä millä häiritsisi tulee käytettyä lohkolämppäriä...
Meidän talouteen ei enään EGR:ää tule yhteenkään autoon, sen verran törkyseksi vetää imusarjan ja tukkimisen haitat on niin pienet.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
No sittenniin. Ei tuossa mitään lämmitintä ole ollutkaan.
E: Tuo mun ex-pasaati oli Italiasta uitettu... Siinä varmasti selitys.
E: Tuo mun ex-pasaati oli Italiasta uitettu... Siinä varmasti selitys.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 27.2.2013 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voiko -02 manuaali passatissa AVB moottorissa olla EGR-jäähdytystä? Jos ei, niin mihin lähtee jäähdytysletku tuosta paisuntasäiliön alta, mistä haarautuu tollanen pieni letku, ja heti sen jälkeen on joku alipaineella ohjattava venttiili.. Ei jaksa alkaa vielä purkamaan ja ku ollaan hiihtolomareissulla, mutta jos joku osaa heittää ni antaa tulla :)
Jos autosi on valmistettu ennen 1/2002, niin siinä on erillinen jäähdytysnestekierto kannesta palaavalle ja tankkiin sittemmin menevälle polttoaineelle (pelkääjän puolella eturenkaan edessä on oma pieni syyläri ja kierrätyspumppu). Alipaineella ohjattava vena sulkee tuon kierron muusta jäähdytysnestekierrosta ajon aikana ja koneen sammuttua ja alipaineen kadottua päästää sen takaisin yhteyteen.
EGR-jäähdytin on kaiketi vain automaattilaatikollisissa autoissa - siis tuon ikäluokan Passatista kun puhutaan.
Miten muuten moottorin sammuminen on muuttunut noissa kuvien autoissa, kun se sammutuksen yhteydessä kiinni menevä sulkuläppä on poistettu?
EGR-jäähdytin on kaiketi vain automaattilaatikollisissa autoissa - siis tuon ikäluokan Passatista kun puhutaan.
Miten muuten moottorin sammuminen on muuttunut noissa kuvien autoissa, kun se sammutuksen yhteydessä kiinni menevä sulkuläppä on poistettu?
Auton valmistusajankohdan saa aika lähelle haarukoitua, kun katsoo jonkin muoviosan taustalla olevasta tarrasta ko. osan valmistusajankohdan. Ja tuo lisäsyyläri näkyy ihan keulasta päin katsoessa ritilikön läpi. On samalla kohtaa ja melkein samannäköinen kuin kuskin puolella oleva ahtojäähdytin.
Tuo alipainevena (siis 1/2002 ja vanhemmat) siis eristää tuon polttoaineen jäähdytyskierron ajon aikana muusta kierrosta. Moottorin sammuttua alipaine systeemissä hiljalleen häviää ja vena aukeaa. Tällöin tuo erilliskierto pääsee tasaantumaan muun järjestelmän kanssa, eikä jäähd.nesteen jäähtymisen aiheuttama tilavuuden pieneneminen aiheuta ongelmia.
Tuo alipainevena (siis 1/2002 ja vanhemmat) siis eristää tuon polttoaineen jäähdytyskierron ajon aikana muusta kierrosta. Moottorin sammuttua alipaine systeemissä hiljalleen häviää ja vena aukeaa. Tällöin tuo erilliskierto pääsee tasaantumaan muun järjestelmän kanssa, eikä jäähd.nesteen jäähtymisen aiheuttama tilavuuden pieneneminen aiheuta ongelmia.
Miten muuten moottorin sammuminen on muuttunut noissa kuvien autoissa, kun se sammutuksen yhteydessä kiinni menevä sulkuläppä on poistettu?
Sammuu rumasti, liian rumasti omaan makuun.
Itselläni on vakio egr venttiili, josta on tulpatu kaikki reiät, poistettu egr:n sisuskalut ja muut ylimääräiset valuosat ja alipainekello poistettu. Sammutusläppä toimii normaalisti.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Re: 1.9TDI AVB - EGR 100% poisto
Onko tuosta haittaa jos ei oo sammutusläppää.. laiton itekki Darksidelta tilaamani suoranputken Egr tilalle.. sammuun vähän sillain rytkähtäen.. eli onko tuosta mitään haittaa?
Re: 1.9TDI AVB - EGR 100% poisto
Eihän se normaalikäytössä haittaa yhtään mitään. Kuten aiemmassa kommentissa mainittiin, tuo lottovoiton kanssa yhtä todennäköinen skenaario (eli ryntääminen öljyllä käydessä) ei sitten lopukaan avainta kääntämällä vaan moottori pitää tukehduttaa paikalla ollessaan isolla vaihteella ja kytkin nopeasti ylös.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa