Seat cordoba 2000 sdi Lohkojen erot?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

Seat cordoba 2000 sdi Lohkojen erot?

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 24.1.2013 13:48

Eli korkkasi cordobasta Sdi:iin kone, ja saisin puoli imaiseksi vm 99 seat toledosta ehjän sdi:iin lohkon.
Kysyisin että käykö tämä toledosta peräisin oleva lohko tuohon cordobaan?
Tai mistä muusta autosta voisi alkaa metsästämään lohkoa cordobaan.

Koneen tyypistä ei ole mitään hajua,kun on sen verran öljynpeitossa koko kone että ei saa mistään mitää selvää.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 14:07

Kato tyyppi huoltokirjan sisäkannessa olevasta tarrasta.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 24.1.2013 14:11

Eli vissiinkiin agp vai eay?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 14:21

AGP olis 50 kW 1,9 diesel. Käytetty Cordobassa 04/99-08/02.

Sen lohkoa 038103101F ei ole käytetty Toledossa, joten ainakin jotain eroja on.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 24.1.2013 14:25

Eli juurikin tuo AGP 50kw kone tuossa.

Mistähän siihen alkaisi metsästämään lohkoa tuohon.

Itselläni varmaanki mennyt mäntä/lohko piloille
Kun Nelos pytty on väljä ja ei käy tyhjäkäynillä kuin kolmella.Huohottaa todella rajusti ja kolinatakin kuuluu.

Siksi ajattelin etsiä suoraan toisen lohkon minkä ympärille kasaan koneen.

Tietysti yksi vaihtoehto olisi laittaa koko kone toledosta cordobaan.Mutta minkälainen homma se olisi sitten,ainakin syöttöpumppu on erillainen jne..

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 14:55

Helponta voisi olla hankkia koko kone.

AGP:tä on käytetty mm. Golfissa 10/97-04/01 ja Borassa 05/99-04/01, joten tarjontaa luulisi riittävän.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 24.1.2013 15:24

Suurin osan koneista näkyy olevan TDI.Meneeköhän tdi:iistä alakerta tuohon cordobaan?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 24.1.2013 17:07

menee suoraan

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 24.1.2013 17:37

mikäs on sitten tdi koneen tyyppi josta käy tuohon se alakerta?

Edit:Miten on helpoin tapa ottaa kone pois?Ja tuleeko vaihdelaatikon kanssa pakettina pihalle?

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 25.1.2013 9:30

Käykö AHU Koneen alakerta tuhon?
Eli siis -99 seat cordobasta peräisin oleva TDI:iin alakerta
Viimeksi muokannut jantzu84, 25.1.2013 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 25.1.2013 10:07

Mietipäs asiaa vielä tältä kantilta. Kaikissa sdi-koneissa ollut mäntä-ja rengasvikaa, poislukien aivan uusimmat koneet. Jos kuitenkin näet vaivaa tuon autosi kuntoonlaittamisessa niin "uusi" sdi kone voi huonolla säkällä olla piankin samassa kunnossa. Lohko ja kampura ovat samat kuin tdi:ssä. Tai no sdi-lohkossa ei taida olla öljylähtöä turbolle. Veivit ja männät heikommat, sekä männäntappi pienempi. Jos lohkosi on vielä ehyt niin kunnostat sen 1,9 tdi:n veiveillä ja männillä. Puristukset ja osien mitat samat joten pitäisi olla bolt -on. Samalla vaivalla käyt koko koneen läpi ja uusit tarvittaessa kaiken tarpeellisen. Tadaa- siinäpä sinulle pikkurahalla aikalailla kone joka on melkoinen ikiliikkuja eikä vie naftaa juuri mitään. Tai sitten hommaat 1,9 tdi koneen alakerran ja istutat siihen sdi:n yläkerran. Tdi-koneita paljon enemmän liikeellä. Kaikenkukkuraksi saat öljytykit mantien alle. En tiedä onko sdi:ssä sellaiset, kun oma kone (AQM) on vielä purkamatta. Tilalle tulossa hieman erilainen AGR. Sitten jos mietit tekniikanvaihtoa tdi:ksi niin meneekin jo aikapaljon osaa uusiksi. Vaihdevivusto, laatikko, vetarit, ecu, kone jne. Eli jos haluat pitää autoa pitkään niin kunnosta tuo sdi. Sen muuten pystyy poraamaan hieman ylikokoon ja käyttämään esim 2,5 R5 portterin tai audin tdi:n mäntiä. Samalla laitat 66 kw koneen suuttimet ja virinokan, niin kulkee tuo vaparikin jo paremmin. Ja tottakai jos (kun) kannen remppaat niin porttaat sen samallla......hups lähti mopo käsistä.

Hommaa auttaa kovasti moottorikoodin lisäksi se että tarkistat jakopäästä onko koneesi apuakselikone vai ei. Ainakin tuo oma aqm on jo ilman akselia. Sdi-koneita ollut myös golf 4, bora, ja tietty polo. Koneet taitavat olla rungoltaan samoja, mutta imusarjoissa, sammutusläpissä ja muissa "apulaitteissa" eroja. Esim golffissa on about 10 kertaa laadukkaampi sammutusläppä kuin cordossa. Itsellä ei ole koko läppää.

Asiasta kannattaa kysaistä myös täältä: www.turbodiesel.fi. Kijroittelen myös siellä ja moni muu minua paljon viisaampi. Ja multa löytyy sulle tarvittaessa vaikka agr-koneen veivit ja männät. Tarvittaessa männät vaikka keraamipinnoitteella. Laita yv:jos kiinnostaa.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 25.1.2013 10:56

Toden näkösesti lohkokiin on piloilla koska huohotti rajusti.Eli siis AHU koneen lohkoiin käy sdi:iin ympärille?

Mistäs sen moottorikoodin löytää?

Edit:Nythän on siis tiedossa se TDI:iin kone josta puuttu kansi.Joka on 99 seat cordobasta peräisin.Jos vaan tuo lohko käy itselleni niin kasaan SDI:iin ympärille tuon lohkon.180tkm ajettu tuolla tdi:iin tekniikalla.Eli vissii aika ikiliikkuja tulee tuosta seatista.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 25.1.2013 11:17

Ahun lohko erilainen, etippä agr, alh, asv

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 25.1.2013 11:49

Eli etsintä jatkuu taas :D

On kyllä uskomattomia hintoja mitä jotkut pyytää alakerrasta tai koko koneesta.Huh huh!

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 25.1.2013 12:10

Joo kaikkea saa pyytää. Ja jos joku perustaa pyyntinsä vaikka purkamoiden hintoihin niin saattaa olla kaupanteko täällä aika hiljaista ! Itse maksoin nostinvikaisesta muutoin ehjästä agr:stä täydellisenä ilman turboa 140 euroa. Koneella ajettu 180 tkm.

edit: porauta se sun sdi-lohkosi 81 mm ylikokoon eli teet siitä 2,0 koneen. Maksaa esim. täällä Lahdessa noin 150 eur /4syl. Jos ruppeet rakentamaan niin ota yhteyttä vaikka tuolla turbodieselforumilla AKI-76 nimimerkkiin. Sieltä löytyy apuja ja tietoja.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 25.1.2013 13:24

Eikös väljän koneen pitäs huohottaa koko ajan?
Ihmetyttää vaan kun käy nyt kolmella ja ei huohota enää pätkääkää.Savua kyllä tulee putkenpäästä ihan kunnolla mutta sekään ei enää haise öljylle,vaan dieselille.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 25.1.2013 13:55

Äkkiseltään kuulostaa siltä että sulla on joku pytty täysin vailla puristuksia. Eli männästä pala pois tai reikä. Puristus ei riitä luomaan painetta naftan syttymiselle niin tulee raakana läpi. Älä hyvä mies enää pyöritä konetta jos siitä vielä meinaat jotain tehdä. Laina -auto tilalle ja mosa osiksi.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 25.1.2013 13:58

Sen verra pyöritin että sain käänettyä auton toiseen suuntaa.Just olen aloittelemassa koneen purkua,mutta tuo taivas talli ei ole ihan mahtavin juttu :D

Löytys nyt jostakin se käypänen lohko tuohon järki hintaan.Ei oikein nuo 300€ alakerrat nappaa.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 25.1.2013 19:38

Onko missään skodassa käypästä lohkoa tuohon AGP koneeseen?


EDIT:Minkälainen homma olisi vaihtaa AGP koneen tilalle 99 seat toledosta kone.Tai sitten 99 cordobasta Ahu tekniikka?Menee varmaan "ecu"uusiks eli onko tiedossa johtosarjan vaihto?

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 27.1.2013 19:05

Onkos kellään tietoa että meneekä AHU lohkosta männät ja veivit tohon agp lohkoon?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 27.1.2013 22:17

Itse ostelin -99 cordon missä oli männänrenkaat jumissa 4-sylinteristä. Kone paukutti melko kovasti ja sinistä työnsi putkesta huohotti kivasti. Edellinen omistaja oli näin vielä pari vuotta ajellu kunnes kytkin lakkasi toimimasta.

Kansi irti ja männät ylös ja 4 mäntä ihan karmeen näkönen ja renkaat jumissa. Sylinteri oli kuitenki ihan hyvä kohtalaisia naarmuja lukuunottamatta. Pyöräytin porakoneeseen laitettavalla hoonilla sylinterin ja uusi mäntä ja renkaat sekä kk-laakerit. ja hyvä tuli. Nyt ajettu 12tkm ilman mitään ongelmia ja ei syö öljyä tai muutakaan.

Niin AGP kone.

jantzu84
-
Viestit: 41
Liittynyt: 8.7.2008 0:58

ViestiKirjoittaja jantzu84 » 14.8.2013 15:09

Noniin,tuli taas hommattua savuava seatti.joka on agp koneella.Kysymys kuuluu,Käykö sdi 97 polosta männät tuohon agp lohkoon?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa