Ostin tuollaisen AAZ moottorin, joka osottautui eko malliksi.
Moottoria on tarkoitus virittää joten ahdonalainen syöttö olisi suotavaa.
Onko järkevää alkaa vaihtamaan pumppuun uutta kantta jos sellaisen löytää, vai onko suosiolla metsästettävä uusi pumppu?
1.9 eko-td syöttöpumppu
Valvoja: ffp jäsenet
Ei oo tainnu lucaseja olla kuin AEF:ssä, jota taas ei ole ollut Ventoon saatavilla.
Jotain juttuahan noista on ollut, että jälkeenpäin lisätty lda ei toimisi ihan niin kuin pitää. Edesmenneellä holysmoken foorumilla tais enemmänkin olla tarinaa asiasta. Ehkä se jotenkin niin vois mennä, että etsii jostain halvan lda:lla varustetun pumpun, kantaa sen ja koneessa kiinni olevan asiantuntevalle diesel-pajalle ja pyytää tekemään yhden ehjän niistä.
Irrallisia lda-kansia en oo nähnyt myynnissä about missään ikinä, että sikäli se ei ole kovin realistinen vaihtoehto. Ennnemin kannattaa miettiä ostatko hajallisen/ei tietoa kunnosta -pumpun vai varmasti toimivan.
Edit: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... hlight=lda löytyikin tarinaa täältä.
Jotain juttuahan noista on ollut, että jälkeenpäin lisätty lda ei toimisi ihan niin kuin pitää. Edesmenneellä holysmoken foorumilla tais enemmänkin olla tarinaa asiasta. Ehkä se jotenkin niin vois mennä, että etsii jostain halvan lda:lla varustetun pumpun, kantaa sen ja koneessa kiinni olevan asiantuntevalle diesel-pajalle ja pyytää tekemään yhden ehjän niistä.
Irrallisia lda-kansia en oo nähnyt myynnissä about missään ikinä, että sikäli se ei ole kovin realistinen vaihtoehto. Ennnemin kannattaa miettiä ostatko hajallisen/ei tietoa kunnosta -pumpun vai varmasti toimivan.
Edit: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... hlight=lda löytyikin tarinaa täältä.
kyllähän sitä eko-td:täkin voi vähän ruuvailla, mutta ongelmaksi tulee aika nopeasti korkea tyhjäkäynti, ja se että miten saa vielä kaasuvaijeria nyittyä riittävästi kun sitä on löysätty sen tyhjäkäynnin takia.
Ainakin itellä kipuraja on sellanen 1100rpm mitä ylemmäs sitä ei viitsi ruuvata. Sehän siis nousee sitä mukaa kun syöttöruuvia käännetään tiukemmalle.
Sillon joskus muinoin lopputulos oli se että kaasuvaijeri niin löysäksi kuin saa (kuiteski että se vielä ottaa kaasuasennon maksimiin asti, jota sitäkin voi lisätä rajotinruuvia kääntämällä. vaikuttaa huomattavasti), ja kaasupolkimen alta rajotintalla pois, ja vielä taivutettava kaasupoljinta niin että se on suht pystyssä, kun siinä ei pidetä jalkaa.
Taisin myös siirtää sitä nuppiakin johon se vaijeri tulee. Siirtyy nääs lähemmäks rullan keskiötä = enemmän pyörimisliikettä vähemmällä vaijerin vedolla.
=) kaikkea sitä... noilla "virityksillä" caddy liikkui kyllä aivan hulluna, ja hyvin kkk k24 nosti ahdot.
Ainakin itellä kipuraja on sellanen 1100rpm mitä ylemmäs sitä ei viitsi ruuvata. Sehän siis nousee sitä mukaa kun syöttöruuvia käännetään tiukemmalle.
Sillon joskus muinoin lopputulos oli se että kaasuvaijeri niin löysäksi kuin saa (kuiteski että se vielä ottaa kaasuasennon maksimiin asti, jota sitäkin voi lisätä rajotinruuvia kääntämällä. vaikuttaa huomattavasti), ja kaasupolkimen alta rajotintalla pois, ja vielä taivutettava kaasupoljinta niin että se on suht pystyssä, kun siinä ei pidetä jalkaa.
Taisin myös siirtää sitä nuppiakin johon se vaijeri tulee. Siirtyy nääs lähemmäks rullan keskiötä = enemmän pyörimisliikettä vähemmällä vaijerin vedolla.
=) kaikkea sitä... noilla "virityksillä" caddy liikkui kyllä aivan hulluna, ja hyvin kkk k24 nosti ahdot.
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa