1.9 eko-td syöttöpumppu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

SptV
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.1.2013 12:33

1.9 eko-td syöttöpumppu

ViestiKirjoittaja SptV » 24.1.2013 12:39

Ostin tuollaisen AAZ moottorin, joka osottautui eko malliksi.

Moottoria on tarkoitus virittää joten ahdonalainen syöttö olisi suotavaa.

Onko järkevää alkaa vaihtamaan pumppuun uutta kantta jos sellaisen löytää, vai onko suosiolla metsästettävä uusi pumppu?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.1.2013 15:02

;)
Viimeksi muokannut sa, 24.1.2013 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 24.1.2013 16:25

Ei oo tainnu lucaseja olla kuin AEF:ssä, jota taas ei ole ollut Ventoon saatavilla.

Jotain juttuahan noista on ollut, että jälkeenpäin lisätty lda ei toimisi ihan niin kuin pitää. Edesmenneellä holysmoken foorumilla tais enemmänkin olla tarinaa asiasta. Ehkä se jotenkin niin vois mennä, että etsii jostain halvan lda:lla varustetun pumpun, kantaa sen ja koneessa kiinni olevan asiantuntevalle diesel-pajalle ja pyytää tekemään yhden ehjän niistä.

Irrallisia lda-kansia en oo nähnyt myynnissä about missään ikinä, että sikäli se ei ole kovin realistinen vaihtoehto. Ennnemin kannattaa miettiä ostatko hajallisen/ei tietoa kunnosta -pumpun vai varmasti toimivan.

Edit: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=10 ... hlight=lda löytyikin tarinaa täältä.

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 24.1.2013 19:20

kyllähän sitä eko-td:täkin voi vähän ruuvailla, mutta ongelmaksi tulee aika nopeasti korkea tyhjäkäynti, ja se että miten saa vielä kaasuvaijeria nyittyä riittävästi kun sitä on löysätty sen tyhjäkäynnin takia.
Ainakin itellä kipuraja on sellanen 1100rpm mitä ylemmäs sitä ei viitsi ruuvata. Sehän siis nousee sitä mukaa kun syöttöruuvia käännetään tiukemmalle.

Sillon joskus muinoin lopputulos oli se että kaasuvaijeri niin löysäksi kuin saa (kuiteski että se vielä ottaa kaasuasennon maksimiin asti, jota sitäkin voi lisätä rajotinruuvia kääntämällä. vaikuttaa huomattavasti), ja kaasupolkimen alta rajotintalla pois, ja vielä taivutettava kaasupoljinta niin että se on suht pystyssä, kun siinä ei pidetä jalkaa.
Taisin myös siirtää sitä nuppiakin johon se vaijeri tulee. Siirtyy nääs lähemmäks rullan keskiötä = enemmän pyörimisliikettä vähemmällä vaijerin vedolla.

=) kaikkea sitä... noilla "virityksillä" caddy liikkui kyllä aivan hulluna, ja hyvin kkk k24 nosti ahdot.

SptV
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.1.2013 12:33

ViestiKirjoittaja SptV » 24.1.2013 19:57

Tarkoitus viritellä vähän enemmän kuin syöttöä lisäämällä.

Hyllyssä odottaa holset hx27, imusarjan tekee paremmin virtaavaksi, cooleri , 3" putki, isompi nestepää.

Noilla eväillä olisi tarkoitus lähteä rakentelemaan.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 24.1.2013 20:36

mulla saattais olla lähiaikoina ylimääräiseksi jäävä aaz vakiopumppu. lda-mallinen siis

antti_volkkaristi
-
Viestit: 362
Liittynyt: 21.9.2003 13:17

ViestiKirjoittaja antti_volkkaristi » 24.1.2013 21:04

1.6 td syöttöpumppu ja pajerosta nestepää... ei lopu se kohta ainakaan kesken.
pihalla yks tämmöinen laite ja toimii.

SptV
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.1.2013 12:33

ViestiKirjoittaja SptV » 25.1.2013 14:05

Mitäs ihmeellistä 1.6:n pumpussa on?

petri1
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.10.2012 21:55

ViestiKirjoittaja petri1 » 26.1.2013 8:35

löytys tollanen lda pumppu 12mm nestepäällä.
tv.petri


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa