Passat 1.9tdi tehot hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10.12.2012 18:33
Passat 1.9tdi tehot hukassa
Elikkäs tollasesta -98 1.9tdi passatista on tehot hukassa, oon lukenut topicceja tässä pilvin pimein samasta aiheesta mutta niistä ei ole ollut apua kun kaikilla muilla on tehot hävinneet kierroksilla, mulla ne taas häviää alhaalta.
Moottorityypistä en oo ihan varma mutta 66kw versio on kyseessä, vikavalo ei pala, ideoita otetaan vastaan?
Moottorityypistä en oo ihan varma mutta 66kw versio on kyseessä, vikavalo ei pala, ideoita otetaan vastaan?
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Eli. Ensin irroitat tuon kuvassa olevan putken joka on turbossa sekä ilmansuodattimessa kiinni . Tämän jalkeen sen alapuolella oleva paksuputki joka menee siitä turbolta tuonne alas keulansuuntaan coolerille.
Eli turbon oikealta puolelta kuvasta katsottuna 2 kpl letkuja irti jotka ovat klemmareilla kiinni.
nyppäät putket irti turbosta ja katsot putkien sisälle. ilmansuodattimelta tulevan putken pitäisi olla suht öljytön ja se alempi öljyssä jos akseli vuotaa.
Eli turbon oikealta puolelta kuvasta katsottuna 2 kpl letkuja irti jotka ovat klemmareilla kiinni.
nyppäät putket irti turbosta ja katsot putkien sisälle. ilmansuodattimelta tulevan putken pitäisi olla suht öljytön ja se alempi öljyssä jos akseli vuotaa.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Ei muutaku nyt putsaat jollain suurimmat öljyt mitä siitä nyt saat ei kannata enempää irroitella ellet sitten vielä sitä liitosta mikä on kaikkein alimpana autossa. sinne se öljy valuu paikallaan ollessa ja sieltä kuivaus. ettei olis ollu niin et ne on vaan vanhoja huohotus öljyjä sielä tai sit on ollu ahtimessa vuoto joka on korjattu tiedä häntä mut tässä kohtaa paras on putsata putket suurimmasta öljystä ja ajelee sillä normaalisti ja jossain vaiheessa tarkastaa onko vähentynyt, pysy nyt ennallaan vai lisääntynyt öljyn määrä sielä putkissa.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
ite pesin omasta golfista iha liuotinaineellla ja vedellä. töissä tosin missä on öljynerotus kaivot mut sillä esimerkiksi. sit taas joku jarru kliineri ni en välttämättä käyttäis se kuivattaa tiivisteet.
mut eipä se pesu välttämätöntä ole. kuivaa suurimmat öljyt ja kattoo ettei mitään oravaa isompaa oo sinne kulkeutunu ni kyllä se riittää. iha vaa joskus turbon osia ravistellu coolerista, toimii hyvin suodattimena ;)
mut eipä se pesu välttämätöntä ole. kuivaa suurimmat öljyt ja kattoo ettei mitään oravaa isompaa oo sinne kulkeutunu ni kyllä se riittää. iha vaa joskus turbon osia ravistellu coolerista, toimii hyvin suodattimena ;)
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Mulla on kans tippunu turbon kellosta ölppää joskus. Pumppailet öljyt pois ja paikalleen. Muuten ihan normaalin näköset nuo on. Tuommosia paskakasoja ne osat on sen EGR:n takia. Ihan normilta kuulostaa tuo kahvikupillinen öljyä cooleristaki. Eli putsaus ja paikalleen vaan. Olettasin että turbo laskee läpi, sitä ne ajetut tekee kaikki.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
noniin josko huomenna sais auton kasaan hain turbon tänään yheltä kaverilta joka poras pylväskoneella kaksi poikki mennyttä pulttia turbosta oli niin kovaa että ei mun terillä saannu edes savua aikaan
irrotin ylipaine kellon ennen porausta ja huomasin että oli tanko vääntyny reippaasti
miten tämä vaikutttaa hukkaportin toimintaa?
niin ja onko tolle tangolle jotain säätö ohjetta?
imusarjasta tuli hyvä ja täysin puhdas kun annoin töhöllä alkulämöä jotta karsta syttyi ja paloi pois
irrotin ylipaine kellon ennen porausta ja huomasin että oli tanko vääntyny reippaasti
miten tämä vaikutttaa hukkaportin toimintaa?
niin ja onko tolle tangolle jotain säätö ohjetta?
imusarjasta tuli hyvä ja täysin puhdas kun annoin töhöllä alkulämöä jotta karsta syttyi ja paloi pois
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Lainataan topikkia hiukan..
Tuossa kuvissa kun on huohotus laitettu takaisin koneeseen niin vaikuttaako tuo kuinka koneen sisällä paineiden nousuun? Ettei korkkaa mistään.
Omaani afn mottiin ajattelin tuon huohotuksen toteuttaa siten että venakopasta tuleva putki johdetaan suoraan auton alle huohottamaan ja turbon imuputlessa oleva huohotusputki tulostaan.
Miten talvella estetään tuon "suoran putken" jäätyminen? Nyt on jokin vastus ilmeisesti?
Pääseekö tuon suoran huohotusputken kautta koneeseen pölyä yms. Vai kannattaako putkenpää laittaa esim pulloon tai laittaa suodatin putken päähän. Mitään keruu säiliötä en ajatellut laittaa ollenkaan.
Tuossa kuvissa kun on huohotus laitettu takaisin koneeseen niin vaikuttaako tuo kuinka koneen sisällä paineiden nousuun? Ettei korkkaa mistään.
Omaani afn mottiin ajattelin tuon huohotuksen toteuttaa siten että venakopasta tuleva putki johdetaan suoraan auton alle huohottamaan ja turbon imuputlessa oleva huohotusputki tulostaan.
Miten talvella estetään tuon "suoran putken" jäätyminen? Nyt on jokin vastus ilmeisesti?
Pääseekö tuon suoran huohotusputken kautta koneeseen pölyä yms. Vai kannattaako putkenpää laittaa esim pulloon tai laittaa suodatin putken päähän. Mitään keruu säiliötä en ajatellut laittaa ollenkaan.
muista AFN moteista en tiedä mutta huohotuksessa ei ole ainakaan tässä mitää keruusäiliötä.
Tähän astisista jakajapumppu VAGeista joita on ollut niin öljyt ei ole tullut pihalle polkemisen takia.
Miksi tuon öljysumun (huohotus) pitäisi mennä turbon imupuolelle? miksei suoraan maahan? nopeasti järellä ajateltuna moottorin sisääntuleva ilma olisi puhtaampaa--> parempi hyötysuhde jne..
Tähän astisista jakajapumppu VAGeista joita on ollut niin öljyt ei ole tullut pihalle polkemisen takia.
Miksi tuon öljysumun (huohotus) pitäisi mennä turbon imupuolelle? miksei suoraan maahan? nopeasti järellä ajateltuna moottorin sisääntuleva ilma olisi puhtaampaa--> parempi hyötysuhde jne..
Miksi tuon öljysumun (huohotus) pitäisi mennä turbon imupuolelle? miksei suoraan maahan? nopeasti järellä ajateltuna moottorin sisääntuleva ilma olisi puhtaampaa--> parempi hyötysuhde jne..
Tuo huohotuksen laitto auton imuilmaan on ollut ensimmäisiä päästöjen vähennyskeinoja 70-luvulla. Sylinterin ohivuodon takia öljyyn ja kampikammioon kulkeutuu pakokaasua ja se saadaan vähenemään, kun se pääsee palotapahtumaan uudelleen imuilman mukana, eikä ulkoilmaan.[/quote]
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
pystyykö kaliproimaan
kone kiertää normaalisti ,mutta alkaa nostaa kierroksia vasta puolen kaasun kälkeen
VCDS:llä tutkimaan että onko vika polkimen säädöissä vai jossain muualla. Group 2 pitäis näkyä kaasun asento 0-100%, katso että muuttuuko lukema sitä mukaa kun painat kaasua ja saavuttaako 100%.
Olipa yhdessä ex-autossa edellinen omistaja saanut verhoilumaton kaksinkerroin pedaalin alle, niin jäi lukemat johonkin 70% tietämille.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
Pumpun ajoitus: http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
Tuolta http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html yleisemmin, IQ:n tarkistus kohdasta "injection quantity"
Tuolta http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html yleisemmin, IQ:n tarkistus kohdasta "injection quantity"
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
No jos pedaali pohjassa näyttää vain 69% arvoksi niin eiköhän tuosta voisi vetää johtopäätöksen että polkimen asentotunnistin on viallinen? Näyttääkö se kuitenkin lineaarisesti arvoja 0-69 väliltä kun poljinta painelee pikkuhiljaa alaspäin?
...kai kurkkasit jo ettei siellä pedaalin alla ole pesusientä tai lasten pehmolelua?
...kai kurkkasit jo ettei siellä pedaalin alla ole pesusientä tai lasten pehmolelua?
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.12.2009 21:18
69% tarkoittaa että ecu näkee että poljinta on painettu vain 69% kun maksimin pitäisi olla 100%.
Eli "kaasu ei mene pohjaan".
Yksi mahdollinen vika on myös se, että sulla on map-anturi rikki. Juurikin vastaavan tapauksen korjanneena on vahvasti mielessä. Auto ei kulkenut mihinkään, ei toivoakaan sutimisesta tms. Ei kuulemma meinannut moottoritielle uskaltaa mennä. Itsekkin kokeilin motarilla ja kehä3-riihimäki (50km?) pystyi ajamaan poljin lattiassa ilman pelkoa ylinopeudesta. Vikakoodiksi antoi joskus map impossible signal. Oli jossain omituisessa vikatilassa mistä ei syttynyt valoja tms.
Tähän autoon vaihdoin ensin map-anturin, ei mitään eroa. Lähdin seurailemaan johtoja ja löytyikin lopulta syöty piuha. Ilmeisesti jokin hiiri tms. mutustellut johdon poikki. Vikakoodia ei kuitenkaan tullut joka kerta, eli ehkä oli maapiuha tms. mikä osui runkoon.
Eli "kaasu ei mene pohjaan".
Yksi mahdollinen vika on myös se, että sulla on map-anturi rikki. Juurikin vastaavan tapauksen korjanneena on vahvasti mielessä. Auto ei kulkenut mihinkään, ei toivoakaan sutimisesta tms. Ei kuulemma meinannut moottoritielle uskaltaa mennä. Itsekkin kokeilin motarilla ja kehä3-riihimäki (50km?) pystyi ajamaan poljin lattiassa ilman pelkoa ylinopeudesta. Vikakoodiksi antoi joskus map impossible signal. Oli jossain omituisessa vikatilassa mistä ei syttynyt valoja tms.
Tähän autoon vaihdoin ensin map-anturin, ei mitään eroa. Lähdin seurailemaan johtoja ja löytyikin lopulta syöty piuha. Ilmeisesti jokin hiiri tms. mutustellut johdon poikki. Vikakoodia ei kuitenkaan tullut joka kerta, eli ehkä oli maapiuha tms. mikä osui runkoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa