Passat 1.9tdi tehot hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lakkatinneri
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.12.2012 18:33

Passat 1.9tdi tehot hukassa

ViestiKirjoittaja lakkatinneri » 10.12.2012 18:44

Elikkäs tollasesta -98 1.9tdi passatista on tehot hukassa, oon lukenut topicceja tässä pilvin pimein samasta aiheesta mutta niistä ei ole ollut apua kun kaikilla muilla on tehot hävinneet kierroksilla, mulla ne taas häviää alhaalta.
Moottorityypistä en oo ihan varma mutta 66kw versio on kyseessä, vikavalo ei pala, ideoita otetaan vastaan?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.12.2012 12:05

Maf, n75 tai alipaineletkuissa halkeama.
Voi myös tukkia egr varuiks.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 18:40

Kuva




Kuva

eli imusarjan putsausta tiedossa
mistä johtuu että imuputki mikä tulee imusarjalle lilluu öljyssä?

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 19:30

Huohotuksen kautta sitä öljyä tuppaa kulkeutumaan sinne imu puolelle. itse olen väsäämässä huohotin puolelle "öljyn kerääjäsäiliötä" joka johtaa suurimman osan huohotus öljystä takasi öljypohjaan eikä imupuolelle.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 19:50

Kuva
kuvasta näkyy että huohotin ei mene ilmanputsariin siksi tämä oudolta tuntuu

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 20:03

Kappas keppanaa enpä huomannukkaa tuota. ettei vuoto tulis ahtimelta? akselin välistä? letkut irti ja kurkkaus.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 20:17

Kuva

eli mistä tarkista sen ahtimen mahdollisen vuodon

imusarjaan tuleva putki oli melko öljyssä oli tietokoneelle menevä letkukin täynnä öljyä

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 20:56

Eli. Ensin irroitat tuon kuvassa olevan putken joka on turbossa sekä ilmansuodattimessa kiinni . Tämän jalkeen sen alapuolella oleva paksuputki joka menee siitä turbolta tuonne alas keulansuuntaan coolerille.

Eli turbon oikealta puolelta kuvasta katsottuna 2 kpl letkuja irti jotka ovat klemmareilla kiinni.
nyppäät putket irti turbosta ja katsot putkien sisälle. ilmansuodattimelta tulevan putken pitäisi olla suht öljytön ja se alempi öljyssä jos akseli vuotaa.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 21:24

Kuva

turbosta

Kuva
tämä kuva on
Kuva
tämän putken sisältä juuri ennen imusarjaa

Kuva
cooleri ala osa öljyssä
Kuva
coolerin alaputki

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 21:57

okei. eli akseli ei vaikuttais vuotavan. koskas tuo huohotus on ollut viimeeksi yhteydessä tuonne imupuolelle?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 22:02

vaikee sanoo
on edellisen omistajan virityksiä

ostin auton tammikuussa joten ainakin siitä asti

merkillistä mistä se öljy voi tonne joutua

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 22:13

Ei muutaku nyt putsaat jollain suurimmat öljyt mitä siitä nyt saat ei kannata enempää irroitella ellet sitten vielä sitä liitosta mikä on kaikkein alimpana autossa. sinne se öljy valuu paikallaan ollessa ja sieltä kuivaus. ettei olis ollu niin et ne on vaan vanhoja huohotus öljyjä sielä tai sit on ollu ahtimessa vuoto joka on korjattu tiedä häntä mut tässä kohtaa paras on putsata putket suurimmasta öljystä ja ajelee sillä normaalisti ja jossain vaiheessa tarkastaa onko vähentynyt, pysy nyt ennallaan vai lisääntynyt öljyn määrä sielä putkissa.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 22:18

ok
cooleri varmaan lilluu öljyssä ,jos ottais poydälle niin miten/millä kannattaa putsata?

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 22:24

ite pesin omasta golfista iha liuotinaineellla ja vedellä. töissä tosin missä on öljynerotus kaivot mut sillä esimerkiksi. sit taas joku jarru kliineri ni en välttämättä käyttäis se kuivattaa tiivisteet.
mut eipä se pesu välttämätöntä ole. kuivaa suurimmat öljyt ja kattoo ettei mitään oravaa isompaa oo sinne kulkeutunu ni kyllä se riittää. iha vaa joskus turbon osia ravistellu coolerista, toimii hyvin suodattimena ;)

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 31.3.2013 22:33

mitä jos laittais täyteen löpöö ja antais olla päivän

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 31.3.2013 22:39

Kai sen voi silläkin.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 1.4.2013 22:23

nyt on cooleri ja imusarja kylvyssä
kyllä muuten oli imusarja pahan näköinen oli yhestä kohtaa vain puoliks auki

Kuva
coolerista tuli kahvikupillinen öljyä

Kuva
turbon kellosta tippui kengille öljyä?!


Kuva
1pytty
Kuva
2pytty
Kuva
3pytty
Kuva
4pytty
miltä näyttää ulkopuolisten silmin?

Kuva
Kuva

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.4.2013 2:03

Mulla on kans tippunu turbon kellosta ölppää joskus. Pumppailet öljyt pois ja paikalleen. Muuten ihan normaalin näköset nuo on. Tuommosia paskakasoja ne osat on sen EGR:n takia. Ihan normilta kuulostaa tuo kahvikupillinen öljyä cooleristaki. Eli putsaus ja paikalleen vaan. Olettasin että turbo laskee läpi, sitä ne ajetut tekee kaikki.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 2.4.2013 3:47

Tulppaa ihmeessä toi EGR. Ota vaikka privalla yhteyttä jos tarviit laippoja.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 2.4.2013 11:32

turbon ja pakosarjan välissä ei taida olla tiivistettä?
ei ainakaan tullut irrottaessa vastaan

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.4.2013 12:04

Tehtaan linjalta lähtiessä on ollu tiiviste. Samoten dp:n laipan välissä on tiiviste. Sen öljyn paluuseen voi tehdä tiivisteen tiiviste paperista, pitää aivan täysin.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 2.4.2013 12:41

saako muaalta kun marmoritiskiltä motonetin listoilla ei ollu

Timson
-
Viestit: 21
Liittynyt: 5.5.2012 14:51

ViestiKirjoittaja Timson » 2.4.2013 15:08

Ei ainakaan vag catalooki anna mitään tiivistettä tubon ja pakosarjan väliin.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 2.4.2013 15:37

meiltä saa tiivistettä ko. väliin

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 4.4.2013 22:23

noniin josko huomenna sais auton kasaan hain turbon tänään yheltä kaverilta joka poras pylväskoneella kaksi poikki mennyttä pulttia turbosta oli niin kovaa että ei mun terillä saannu edes savua aikaan

irrotin ylipaine kellon ennen porausta ja huomasin että oli tanko vääntyny reippaasti
miten tämä vaikutttaa hukkaportin toimintaa?
niin ja onko tolle tangolle jotain säätö ohjetta?

imusarjasta tuli hyvä ja täysin puhdas kun annoin töhöllä alkulämöä jotta karsta syttyi ja paloi pois

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 4.4.2013 22:41

Kuva
tollaset laipat tein 4mm lattaraudasta pako ja imusarjaan

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.4.2013 4:17

Jaa että kesti polttaa paskat pois imusarjasta? Vähän mietin myös omani polttamista mutta tyydyin löpö-kylpyyn ja ruuvarilla rassailuun.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 5.4.2013 9:44

juu kesti
kannattaa suurimmat raaputella pois ettei
lämpene liikaa

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.4.2013 20:41

väännät tangon suoraksi ja laitat pari kolme milliä vetoa siihen hukkikseen. sen esarin kans nyt ei ole niin väliä mutta. pitää pysyä kiinni ja toisekseen pitää päästä täysin auki.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 5.4.2013 21:45

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
huohotin ohitettu....
ei ihan kaikki ole vieläkään kunnossa tuntuu jotenkin laiskalta?
pitää huomenna mitata ahtopaineet

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.4.2013 22:35

Tuo vesiletku btw mätänee sisältäpäin melko joutuin kun on kosketuksissa öljyn kanssa kokoajan. Ei ihme vaikka jotain möhnää/murua koneeseenkin menisi.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 5.4.2013 22:45

kiitos tiedosta
pitää vaihtaa öljyä kestävään letkuun

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 6.4.2013 23:24

mitä ahtojen kuuluis olla?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 8.4.2013 15:41

Onko toi ahu? Vai mikä tää ny on,ei oikeen auennu aikasemmista viesteistä.
Eikös ahu:ssa ole ahdot about 0.7-0.9

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 8.4.2013 15:51

AHU on

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 11.4.2013 8:52

mitstähän johtuu etta kaasupolkimessa on tyhjää ,siis joutuu painamaan huomattavasti enemmän kun muissa vehkeissä

oisko uuden ruiskupumpun vaihto vaikuttanut
pitääkö kaliproida?

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 11.4.2013 11:11

Lainataan topikkia hiukan..

Tuossa kuvissa kun on huohotus laitettu takaisin koneeseen niin vaikuttaako tuo kuinka koneen sisällä paineiden nousuun? Ettei korkkaa mistään.

Omaani afn mottiin ajattelin tuon huohotuksen toteuttaa siten että venakopasta tuleva putki johdetaan suoraan auton alle huohottamaan ja turbon imuputlessa oleva huohotusputki tulostaan.
Miten talvella estetään tuon "suoran putken" jäätyminen? Nyt on jokin vastus ilmeisesti?
Pääseekö tuon suoran huohotusputken kautta koneeseen pölyä yms. Vai kannattaako putkenpää laittaa esim pulloon tai laittaa suodatin putken päähän. Mitään keruu säiliötä en ajatellut laittaa ollenkaan.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 11.4.2013 15:00

Mikä siinä vakio systeemissä on vikana? Eritoten ku afn:ssä yleensä on jo keräin ja paluu. Jakopumppu tdii:ssä ei pysy yli puolen välin öljyt jos antaa monoa. Eli olisko helppo korjaus että laittaa puoleen väliin öljyt kun ne vaihtaa. Siitä jos katoaa alemmas on jotain vikaa.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 11.4.2013 17:19

muista AFN moteista en tiedä mutta huohotuksessa ei ole ainakaan tässä mitää keruusäiliötä.

Tähän astisista jakajapumppu VAGeista joita on ollut niin öljyt ei ole tullut pihalle polkemisen takia.

Miksi tuon öljysumun (huohotus) pitäisi mennä turbon imupuolelle? miksei suoraan maahan? nopeasti järellä ajateltuna moottorin sisääntuleva ilma olisi puhtaampaa--> parempi hyötysuhde jne..

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 11.4.2013 19:45

Miksi tuon öljysumun (huohotus) pitäisi mennä turbon imupuolelle? miksei suoraan maahan? nopeasti järellä ajateltuna moottorin sisääntuleva ilma olisi puhtaampaa--> parempi hyötysuhde jne..


Tuo huohotuksen laitto auton imuilmaan on ollut ensimmäisiä päästöjen vähennyskeinoja 70-luvulla. Sylinterin ohivuodon takia öljyyn ja kampikammioon kulkeutuu pakokaasua ja se saadaan vähenemään, kun se pääsee palotapahtumaan uudelleen imuilman mukana, eikä ulkoilmaan.[/quote]

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 13.4.2013 21:01

pystyykö kaliproimaan
kone kiertää normaalisti ,mutta alkaa nostaa kierroksia vasta puolen kaasun kälkeen

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.4.2013 17:24

pystyykö kaliproimaan
kone kiertää normaalisti ,mutta alkaa nostaa kierroksia vasta puolen kaasun kälkeen

VCDS:llä tutkimaan että onko vika polkimen säädöissä vai jossain muualla. Group 2 pitäis näkyä kaasun asento 0-100%, katso että muuttuuko lukema sitä mukaa kun painat kaasua ja saavuttaako 100%.
Olipa yhdessä ex-autossa edellinen omistaja saanut verhoilumaton kaksinkerroin pedaalin alle, niin jäi lukemat johonkin 70% tietämille.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 14.4.2013 22:06

tietokone näyttää lukemia heti kun kaasua hipaisee
voisko olla että ruiskupumpun vaihto ois vaikuttanut

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.4.2013 22:25

Onko pumpun ajoitus tarkistettu/säädetty VCDS:n avulla kohdalleen? Paljonko on IQ?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 14.4.2013 22:46

näitä ajoitus juttuja olen yrittänyt kysellä mutta ei ole kukaan vielä neuvonut

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 16.4.2013 22:04

Pumpun ajoitus: http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
Tuolta http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html yleisemmin, IQ:n tarkistus kohdasta "injection quantity"

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 17.4.2013 0:52

ittellä on toi 20 kympin kaapeli niin ei pääse ajoitus juttuihin

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 26.4.2013 20:27

nyt tarkistin koneella niin kaasu pohjassa kierrokset vähän yli 5000 poljin näytti 69%?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 16.5.2013 22:40

juu ei ole toi kaasu juttu selvinny
no
onko normaali passattia että ei saa kakkosella sutimaan edes hiekalla vaikka yrittäis?
on tehoton ei uskalla ohittaa traktoria nopeempaa laitetta

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 16.5.2013 23:33

No jos pedaali pohjassa näyttää vain 69% arvoksi niin eiköhän tuosta voisi vetää johtopäätöksen että polkimen asentotunnistin on viallinen? Näyttääkö se kuitenkin lineaarisesti arvoja 0-69 väliltä kun poljinta painelee pikkuhiljaa alaspäin?

...kai kurkkasit jo ettei siellä pedaalin alla ole pesusientä tai lasten pehmolelua?

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 17.5.2013 7:21

ei ole pohkimen alla mitään
vikakoodeja ei ole antanut

juu jos vertaa vaikka cordoban kaasupolkimeen niin ei tarvii kun hipasta niin on kierrokset 5000
tässä saa odotella, on tosiaan semmoinen tyhjäntuntuinen kohta

mitä toi arvo 69% meinaa kun kone kuitenkin kiertää rajoittajalle?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 17.5.2013 9:08

69% tarkoittaa että ecu näkee että poljinta on painettu vain 69% kun maksimin pitäisi olla 100%.

Eli "kaasu ei mene pohjaan".

Yksi mahdollinen vika on myös se, että sulla on map-anturi rikki. Juurikin vastaavan tapauksen korjanneena on vahvasti mielessä. Auto ei kulkenut mihinkään, ei toivoakaan sutimisesta tms. Ei kuulemma meinannut moottoritielle uskaltaa mennä. Itsekkin kokeilin motarilla ja kehä3-riihimäki (50km?) pystyi ajamaan poljin lattiassa ilman pelkoa ylinopeudesta. Vikakoodiksi antoi joskus map impossible signal. Oli jossain omituisessa vikatilassa mistä ei syttynyt valoja tms.
Tähän autoon vaihdoin ensin map-anturin, ei mitään eroa. Lähdin seurailemaan johtoja ja löytyikin lopulta syöty piuha. Ilmeisesti jokin hiiri tms. mutustellut johdon poikki. Vikakoodia ei kuitenkaan tullut joka kerta, eli ehkä oli maapiuha tms. mikä osui runkoon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa