bkd nykii

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

bkd nykii

ViestiKirjoittaja pasi. » 9.12.2012 15:13

Huomasin tuossa eilen kun lähdin risteyksestä kiihdyttämään ihan normaalisti 5 vaihteella nopeus n. 80km/h tuntui pieni nykäisy ikäänkuin kone ei olisi saanut soppaa, sen jälkeen toimi ihan normaalisti kunnes tänään taas 3 vaihteella samanlainen nykäisy kiihdytyksessä. Muuten auto käy ja kukkuu ihan normaalisti, onko kellään tietoa mistä vikaa alkais kaivamaan.
Autona on golf -08 20tdi bkd manuaaliaskilla ja kilometrejä n 143tkm

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.12.2012 15:52

Vaikkapa vikakoodeista?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 9.12.2012 17:46

no niitä nyt tuskin sunnuntaina kukaan lukee

Vagaaja
-
Viestit: 41
Liittynyt: 31.12.2011 11:58

ViestiKirjoittaja Vagaaja » 9.12.2012 18:48

no niitä nyt tuskin sunnuntaina kukaan lukee


Älä nyt, voi hyvinkin lukee. Palstalaisilta löytyy aika hyvin vag-comeja. Jos oot Lahdesta tai nurkilta, niin voin lukee vaikka heti ;)

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 9.12.2012 20:09

Kiitos tarjouksesta mutta asustelen pohjanmaalla.. täytyy huomenna soitella korjaamolle jos kerkeisivät vilkaista

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 5.12.2015 12:00

Vanha aihe, mutta itsellä samantapaisia oireita omassa Skodassa. Onko vian alkuperä selvinnyt?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.12.2015 16:14

Suuttimien johtosarjaa veikataan.

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 7.12.2015 14:43

Itse vastaavasti veikkaisin suutinten O-renkaita? Mitä olen lueskellut näitä foorumeita, niin johtosarjan viallisuus aiheuttaisi vielä enemmän pätkimistä.

Oireet ovat siis seuraavat:
Isolla vaihteella kuten 6:sella n. 80-90km/h, kierrokset ovat noin 1600- 1800 rpm. Ihan sama onko vakkari päällä vai ei. Oireet tapahtuvat siinä vaiheessa kun eteen tulee loiva ylämäki. Kone tarvitsee tällöin enemmän polttoainetta ja tuolloin alkaa nykiminen. Kierrosmittari nousee ja putoaa n. 200 rpm. Nykimistä kestää puolesta sekunnista muutamaan sekunttiin. Lisää kaasua antamalla oireet häviävät. Oireet eivät myöskään toistu aina joka ylämäessä, vaikka kuinka yrittäisit "pakottaa" autoa nykimään.

Muuten auto pelaa hienosti. Käynnistyy niin kylmänä kuin kuumana lähes ajatuksella. Käy myös tyhjäkäyntiä siististi. Ei turhia savuta ja ottaa kierrokset hyvin.
Autona Skoda Octavia 2006 2.0TDI BKD manuaali aj. 295tkm

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 7.12.2015 18:45

Pasille voisin arvata johtosarjavikaa, nykiminen täysin sattumanvaraista.

Kitunen,
lienet lukenut ketjuni "suuttimet vai mitkä, bkd nykii ja käy kolmella".

Jos päädyt o-rengasremonttiin, niin johtosarja kannattaa kyllä vähintäänkin huolellisesti tutkia ja suuttimiin tulevat liittimet jotenkin tiukata.
Itse vaihdoin johtosarjan, koska ne eivät ikuisuuksia kestä ja ajettelin pääseväni loppujen lopuksi helpommalla.

Hassua muuten: joensuussa skodaa myy kaksi liikettä, Mutanen ja Laakkonen.
Mutasella sarjan hinta n.240e ja Laakkosella Skodatiskillä saman.
Kävelin Vw tiskille ja ostin kaverin bkd koneellisen golffin sarjan hintaan 182e.
Saakelin kallis silti, ebaystä saanee satkun halvemmalla.

Jos et pelkää harjoittaa tutkivaa journalismia, voisi aloittaa kiristämällä suuttimien kiinnityspultit uudelleen. Minun autossa eivät ainakaan olleet venyneet silminhavaittavasti.
Itse en uskaltanut noita ihmepultteja pyöritellä.

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 8.12.2015 8:28

Pitääpä lueskella ja mietiskellä. Ebay:stä taitaa kannattaa kerralla ottaa johtosarja, o- renkaiden korjaussetit ja uudet pultit suuttimiin.

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 20.12.2015 21:37

Jaahas. Johtosarjan vaihdoin, ei mitään vaikutusta. Onko se sitten lähdettävä o- renkaita tilailemaan. Vai onko raadilla muita ehdotuksia?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.12.2015 20:47

Näistähän hankautuu moottorin johtosarjan eristeet rikki kun johdot tärisevät siellä kurkkuputken sisällä. Usein vika löytyy siitä öljynsuodatinkotelon tienoilta kun johtosarjan avaa kunnolla. Harvoin kokonaan katkeavat mutta ilman eristeitä olevat johdot aiheuttavat mystisiä häiriöitä ja outoja vikakoodeja.

Kitunen
-
Viestit: 27
Liittynyt: 23.4.2015 12:34

ViestiKirjoittaja Kitunen » 20.1.2016 9:37

Elikkäs nykimisen oireita ja syitä selvitetty. Nyt auto pelaa niinkuin pitääkin, syynä karstainen EGR. Systeemi pöydälle ja kunnon putsaus sekä kuristava tiiviste siihen egr-putken lähtöön. Näillä on pelannut nyt jo muutaman satakilometriä nykimättä.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 20.1.2016 17:45

Mulla jäi tuo nykiminen tuohon yhteen tai kahteen kertaan, autolla nyt ajettu 210tkm. Kokeilin jokinaika sitten avata egr:n katsoakseni miten siellä on karstaa mutta eipä ollut juuri mitään. Takas nippuun ja kovaa ajoa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa