afn maf

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

afn maf

ViestiKirjoittaja make72 » 9.12.2012 11:19

Mikähän on maf specified pyytää heti 800 ku kaasuun koskee, hyppää 200--800 näyttää ettei ole välinumeroita ollenkaan. Pumppu kävi tiivisteiden vaihdossa sen jälkeen meni oudoksi/ voimattomaksi. Liekkö pumpun kyljessä se sähköinen mötikkä paskana?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 9.12.2012 11:32

Mjaa liekkö se vakavaa, mutta tuo toteutunut ei mene sinne 800 ennen ku noin.3000 kiekan kohilla, pitäs kai sen mennä 800:aan heti ku läppä on lattiassa sama mitkä on kierrokset?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 9.12.2012 13:18

3700 kierroksen maissa alkaa toteutunut maf olemaan reilua tuhatta.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 9.12.2012 16:40

Voisko se määränsäädin piruilla? dieselpumpun kannen kolistelulla ei saa syöttöjä pikku kiekoille. Entistä laiskemmaksi vaan, toiseen suuntaan ei kestä liikuttaa, alkaa rynkyttään tyhjäkäynnillä. Ilmamassa mittari on noin 2kk vanha, luulisin että se toimii.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 9.12.2012 17:10

Koominen triidi ite kommentoinu, ei taia tulla apuja keltään, täsä yks vac-gom logitus...

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 9.12.2012 19:57

Onko softaa roplattu jossain vaiheessa? Näyttääkö VCDS järkeviä lämpötilalukemia?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 9.12.2012 21:26

On ohjelmaa roplattu, lämpötilat ok. Ihmetyttää nyt tuo toteutunut maf arvo, ei tosiaan anna ainetta ku kovilla kierroksilla. Nämä vaivat alko sen jälkeen ku pumppuun vaihdettiin tiivisteet..

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 10.12.2012 8:15

Voiko pumpun pielessä oleva ajoitus tehdä tällaisia temppuja?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.12.2012 14:03

Specified maf käytös johtuu roplatusta ohjelmasta. Actual ei seuraa sitä kovinkaan täsmällisesti, varsinkaan kun ohjelmaa ronkittu.

Menohalujen puuttuminen johtuu todennäköisimmin joko pumpun ajoituksesta tai sitten on mennyt jotain pieleen sitä aukoessa/kasatessa.

Tarkista ajoitus VCDS:llä (TDI-timing) , ja säädä tarvittaessa.

Onko mitään vikakoodeja?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 10.12.2012 15:01

Ahtimen ja maf:n välisessä putkessa vuoto? Mistä MAF on ostettu, ja onko se alkuperäinen vai tarvikeosa?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 10.12.2012 15:12

Tuota vuotoa pähkäilin itsekki, varmaan tekis just samat temput.. Maf on tarvike motonetistä, pitää illanpäälle katsella löytyykö vuotoja...

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 10.12.2012 19:53

Ei löytyny vuotoja, voisko tämän aiheuttaa joku muu kuin rikkinäinen MAF ?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 10.12.2012 21:53

Oliko pumpun ajoitus kohdallaan, ja löytyikö vikakoodeja? MAF:ilta tulee ihan järkeviä lukemia, joten sitä ei kannata ensiksi alkaa vaihtamaan.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.12.2012 22:03

Paljon IQ ?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.12.2012 6:36

IQ oli 2.6-3.2 miten se ajoitus katottiin vac-gomilla ku ei muista?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.12.2012 6:37

IQ oli 2.6-3.2 miten se ajoitus katottiin vac-gomilla ku ei muista?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.12.2012 12:01


make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.12.2012 16:11

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 11.12.2012 16:12

Suttunen kuva, lämmöt oli jotain 70 astetta, eihän nuo ajotukset ihan persiillään ole?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 12.12.2012 15:13

Tietääkö joku noista ajotuksista onko ne niinku pitääki? Ainaki hyvin lähtee käyntiin.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 12.12.2012 20:04

Tuon kuvan mukaan vähän aikaisella, mutta speksien sisällä. Ei pitäis ihan voimattomaksi vielä tuon takia mennä.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 13.12.2012 10:30

Mikähän perhana tuosa jarruttaa aineen saantia? Ei häävisti vetoja alle 3500kiekan..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.12.2012 10:49

Otappas logi group 8:sta ja laita julki? Kiihdytä kaasu pohjassa.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 13.12.2012 17:33

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 13.12.2012 17:35

Perhanan liukasta asfaltillakin, pykällykset näkyy,, lopussa kaasu pohjassa yhtenäisemmin..
Tässä on se group 8

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 13.12.2012 19:14

Tuosta logista ei juuri ole apua, kun kaasu ei ole ollut jatkuvasti pohjassa, luultavasti ei missään vaiheessa ihan lattiassa. Käy vetämässä isolla vaihteella (3 tai 4) kaasu jatkuvasti pohjassa väli 1500-3500rpm. Ei haittaa vaikka pidemmällekin vedät, kunhan ei sudi, ja ajat samalla vaihteella sen pitkän vedon. Ja logi tänne ihmeteltäväksi.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 13.12.2012 21:33

Kuva

Uploaded with ImageShack.us

Lopussa pätkäs vikatilaan,,,mutta se nyt ei liity tähän pikkukiekkojen voimattomuuteen mitenkään...

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 13.12.2012 21:52

Todennäköisesti liittyy ja vikatilan syy kertoo paljonkin. Luepas vikakoodit ja laita lista tänne. Arvaan että ainakin aliahtamisesta on koodi.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 13.12.2012 22:50

Ali ahtaa kun ei saa ainetta millä ahtaa, luulisin. Pitääpä katsoa huomenna, mutta ahtoon liittyviä neon aina ollu ja nyt varmaan pikkukiekoilla aliahtaa.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 14.12.2012 7:49

00575-intake manifold pressure 17-10- control difference-intermittent
00539-Fuel temperature Sensor (G81) 30-00-open or short to B+

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.12.2012 9:36

00539-Fuel temperature Sensor (G81) 30-00-open or short to B+


Tuleeko tämä koodi uudestaan kun nollaat vikakoodit?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 14.12.2012 12:23

Ei näyttäny tulevan. Tuo ylempi tulee pikkukiekoillakin kun vedättää, aliahtaa varmaan aineen puutteen vuoksi.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 14.12.2012 21:12

ahtoon liittyviä neon aina ollu

Onko noita ahtoon liittyviä koodeja ollut jo ennen pumpun irti käyttämistä?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 14.12.2012 21:35

On yliahtamista ollu vuosia.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 14.12.2012 21:35

Onko alipainetta tarpeeksi ja onko siivet täysin kiinni rajoitinruuvia vasten tyhjäkäynnillä? Tuostahan nyt ei varsinaisesti tiedä leikkaantuuko syöttö liian pienen ahdon takia, vai jääkö ahdot liian pieneks liian pienen syötön takia. Itse pitäisin hyvin vahvasti syynä että ahtimesta on siivet liian auki mekaanisen- tai alipainevian takia ja tämän takia ei ahda -> pieni MAF-arvo. Kierroksillahan tuollanen pikku-vnt ahtaa kyllä siivet levälläänkin.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 15.12.2012 10:57

Oliko vac-gomissa joku turbo testi, näkis liikkuuko alipainekellon tanko mihinkään?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 19.12.2012 15:13

Pitäskö vnt-säätimentangon liikahtaa kellon sisään, heti ku auton käynnistää?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.12.2012 15:36

Kyllä. Noin 1sek viiveellä auton käynnistyttyä.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 23.1.2014 8:55

Jatkan tähän. Onko jollain toiminu tuo maf sillälailla että ku auton lyö käyntiin niin näyttää groupissaan nollaa ja ku kaasun lataa pohjaan niin näyttää nollaa kunnes menee vikatilaan jossain kolmessa tuhannessa kierroksessa. Tämän jälkeen näyttää sitä 550 mg/r arvoa mitä vikatilassa kuuluuki. Jännästi ei nosta kierroksia ku tuohon kolmeen tonniin ennen ku menee vikatilaan, toki selittyy sillä ettei ymmärrä ilman menevän moottoriin.Vikakoodina implausible signal. Onko jollain muulla menny maffi nuin sököksi, ennen ku asiaan puututaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa