BLB Sauhauttaa ja rynkyttää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

BLB Sauhauttaa ja rynkyttää

ViestiKirjoittaja palikka2 » 24.11.2012 17:27

Eli tutun Audi A4 -05 2.0 TDI PD BLB- moottorilla ollut tutkinnan alla, eikä vikaa tunnu löytyvän millään.

Paljon juttua löytyi kyllä näiden moottorien ongelmista, mutta mitään vastausta en ole löytänyt.

Oireina siis käynnistys lämpimänä, sahauttaa ihan tosissaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Nykimistä ajossa n. 2500-2800rpm esim. vakkari päällä ajaessa tasaista tietä. Samanlaista nypytystä esiintyy myös paikoillaan kierroksia pidettäessä.
Paikoillaan lämpimällä koneella nostaa kierrokset 2800rpm, täyttyy piha harmaan valkoisesta savusta, ja kuulostaa kuin menisi paljon polttoainetta palamattomana lävitse.

Tähän mennessä tehty:
-Suuttimien o-renkaat vaihdettu
-Suuttimien johtosarja vaihdettu
-Pa. suod. vaihdettu
-Startti vaihdettu
-EGR tukittu
-suuttimien korjauskertoimet tarkastettu tyhjäkäynnillä 1-4 ( -0,3 / -0,4 / -0,5 / 0,9 )
-ei vikakoodeja
-softasta korjattu käynnistys bugi
-nokan ajoitus ainakin anturin mukaan ok, nokat toisiinsa nähden kohdallaa, tämä tarkastettu lukitus työkaluilla.

Pystyykö kukaan tarkastamaan suuttimia tälläisistä, vai mitä seuraavaksi?

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 25.11.2012 13:37

Onko paljonkin menty? Puristukset ok? Tapahtuuko paisuntasäiliössä mitään poikkeavaa kun kylmänä lyö tulille ja antaa käydä jonkin jonkin aikaa?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 25.11.2012 16:14

213tkm ajettu. Puristuksia ei mitattu... Paisarissa kaikki ihan ok. Ei kadota nestettäkään.
Eräältä taholta kyllä tuli hurjia ajatuksia, että olisi kanki solmussa. Eli joskus päässyt vettä männän päälle.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.11.2012 16:46

Onko tuo tehnyt tuota rynkytystä ja savutusta kuinka kauan? Ilmestynyt yhtäkkiä vai kenties hankittu viallisena?

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 26.11.2012 8:17

Hankittu viallisena, joten ei tietoa miten alkanut temppuilemaan...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.11.2012 9:58

Veivi mutkalla

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.11.2012 13:17

Puristusmittausta kehiin siis, niin ollaan paljon viisaampia. Ellet sitten halua suoriltaan ruveta konetta purkamaan...

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 14.12.2012 18:10

Kenelläköhän olisi tuohon oikeat sovitteet puristuksien mittaukseen. Lahden Laakkosella ei ainakaan ole...

Tuli tuossa myös tandem pumpun paineet mitattua, ja vaihdettua kirkas paluu pa. linja. Eihän siellä ilmaa mennyt ja paineet oli tyhjäkäynnilla n.3bar ja kierroksien mukaan nousi aina tuonne 9bar. Tämä siis paikoillaan kierrättäessä.

Olisiko aivan mahdotonta, että joku suutin vaan vuotaisi lävitse, eli suutinvikaa vaikka nuo korjausarvot ym. ovat ihan ok...?

jmk
-
Viestit: 20
Liittynyt: 17.5.2007 11:26

ViestiKirjoittaja jmk » 14.12.2012 19:56

Tuolla vagarenan puolella on yksi tapaus jossa oli samankaltaisia ongelmia. Siinä oli ilmeisesti kansivikaa (halki)

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 30.12.2012 15:32

Puristuspaineet mitattu: 1-3 syl. 30bar, 4.syl oli 26 bar. Voiko noin pienellä erolla olla mitään merkitystä?

Tosiaan ei löytynyt laakkoselta oikeaa adapteria tähän hommaan, joten se tehtiin itse.

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 30.12.2012 16:16

Pitäisi kyllä löytyä marmorilta hehkun tilalle kierrettävä puristuspainemittari?

Ohivirtaus mittarilla näkisi tuosta nelos sylinteriltä minne päin vuotaa imu /pako venttiili, jäähdyttäjä vai kampikammio.

Voi kyllä kieliä siitä mutkalla olevasta veivistäkin.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 30.12.2012 19:29

Laakkonen Lahti ja Porvoo kysytty, ja kummallakaan ei ollut korjaamopuolella tuollaista. Hehku siis M8 x 1.0 kierteellä.

Hieman kyselin tuossa mielipiteitä tänään, ja vahvasti tuntuu siltä, että huomenna nousee pipo ylös...

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 1.1.2013 11:44

Kansi lattialla, 4 sylinterin mäntä muutaman millin alempana, kuin muut.

Oli jokaisessa männässä venttiilien kuvat, joten voi olla, että on käynnyt hihnan
Katkeaminen, eikä ole männän ylityksiä tarkistettu...

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 1.1.2013 13:13

Onko jakoremmin kiristimelle tehty isommat kierteet/ holkitettu, taitaa olla yleisempi vika että lähtee kiristin irti mitä remmin katkeaminen vaikka onhan sekin mahdollista. Kansi kuitenkin kunnossa/ vaihdettu uuteen edellis remontissa.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 1.1.2013 13:40

Ihan m8 kierteellä oli tuo kiristimen pinnapultti... Kyllä tuo kansi ihan hyvältä näytti, noilla jäljillä männissä, on olleet kyllä kaikki venttiilit solmussa...

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 1.1.2013 13:43

Voihan se tietysti olla vaihtokansi jos ei siellä puolella mitään jälkiä näy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa