Passat 3B 1.9tdi afn syncro

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

Passat 3B 1.9tdi afn syncro

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 6.11.2012 21:54

Noniin nyt tuli seatin kaveriks hommattua 4-veto vag ja sitä pitäisi pikkasen alkaa piristelemään,
Auto tähän mennessä saanut uuden nahka/alcantra sisustan ja highline tehdas tummat ikkunat sekä kromi ikkunalistat, w8 kattovalon ja uuden kepin pussin ku vanha oli melko kulunut, enempää en ole kerinnyt työ kiireiltä rakentamaan mutta lisää tulee kokoajan.

Mutta juu asiaan eli auto kävi lastussa heti kun sen hommasin ja niinpä se perstuntuma piti paikkansa ja olihan siinä jo ohjelma mutta vaihdettiin silti uuteen kun hommaan oltiin lähetty eli nyt löytyy karalan softa jo autosta joka tietty vaihtuu samalla kun loput osat saadaan vaihdettua, suuttimet on jo tilattu vastaavat kuin seatissani on eli bosio race 520 vastaavat, mutta se ahdin tässä mietityttää että mitäs porukka on näihin laittanut sillä vnt-ahdin tässä on ja niitä en hirveesti ole tutkiskellut viime aikoina niin pikkasen saisi laittaa mallia ja noin hinta arviota ja tehoa ei ole tarkoitus ottaa kuin noin~ 200hp ja noin 450/500nm
eikös tuohon 1749vb pitäisi sopia ja riittää noin 180hp vai olenko ihan väärässä?
Kytkin menee päivitykseen talven aikana samoin putkisto ja uusi välijäähdytin vaihtuu isompaan jos saan mahtumaan. hiukan muutenkin päivitystä tulossa ko-autoon talven aikana mutta en siitä mitään isompaa juttua ala raapustamaan.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 6.11.2012 22:49

Vaikuttaa olevan rahkeita joten finturboon yhteyttä niin eiköhän onnistu

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.11.2012 23:36

Mulla on edelleenkin sulle tuohon teholuokkaan ja siihen sopivia ahtimia hyllyssä että on ihan valita asti :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 7.11.2012 7:08

Tehotoiveet täyttyy BV43:lla ja se menee vanhan tilalle aika vaivattomasti: pakosarjan lämpösuojaa vähän leikattava ja ostettava ahtoletkuun hieman alkuperäistä isompi klemmari.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 7.11.2012 21:57

Power eli kimmo jos sinulla ahdistin minulle löytyy niin lääke on sitten sinulla minun vaivoihin ;)
Vaikka sain viimeksi sen käsityksen että olet sen myynyt/varannut jo jollekkin, mutta puhutaan siitä lisää taas viikonloppuna kun on aikaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 7.11.2012 22:12

Kyl vain :) Tuumaillaampa tuossa lisää kun tulet visiitille.

RHead
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.6.2004 2:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja RHead » 8.11.2012 8:42

Tuolla 1749va:lla pääsi juuri siihen 170hp ja 350nm vääntöihin. Niilläkin tehoilla vakiocuuleri rupesi ahistamaan. Ja vääntöjä joutu rajaamaan ettei kaksoismassa täristänyt. Eli jos tuon 200hp otat laita suosilla kiinteävauhtipyörä ja isompio kuuleri jos haluat täysin hyödyntää settiä ;)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 9.11.2012 16:54

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=106118&highlight=
Tässä on tämän edellisen auton kertomus joka edelleen löytyy meidän perheestä ja toimii kuin unelma.

Juu kyllä tuo kytkin ja paljon muutakin on muutos listalla.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 14.2.2013 19:27

Tämäkin projekti edennyt eli ahdin päivittyi nyt aluksi 1749va malliin ja vakio cooleri jouti pois uuden isomman tieltä samoin ahtoputket tein uusiksi ja mappi vaihtui 3bar-malliin, samoin kansi käytettiin koneistamolla oikaisussa ja venttiilit hiottiin ja ohjurit vaihdettiin ja kasattiin reinzin tiivisteellä, edellinen olikin jo arp-pultit sinne laittanut eli niitä ei tarvinnut vaihtaa :) samoin katti jouti hyllyyn ja tein uuden dawnpipen ilman kattia.

seuraavana on kytkimen+vauhtipyörän vaihto edessä ja sitten se isompi ahdin jotta päästään sinne +200hp tuntumaan, nestepää täytyy vielä vaihtaa ku sopiva tulee eteen.

Alustakin päivittyi K&W variante 1 säädettävään samalla kaikki tukivarret uusin.

Niin se vaan tässäkin taitaa mopo karata käsistä :D

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 14.2.2013 20:30

Minkähän lainen tuo Fin-turbon Gt1856V ahdin olisi käytökseltään ja riittävyydeltään? voisihan se 250hp kai piisata??
Tästä Fin-Turbo voisi mulle priva tarjouksen laittaa ;)

RHead
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.6.2004 2:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja RHead » 15.2.2013 10:19

Itellä ex-autossa oli tuo 17/20v ja täytyy vaan olla tyytyväinen. Entinen oli 1749va ja suosittelen kyllä päivitystä tuohon isompaan.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 15.2.2013 10:47

Juu oli mullakin tuossa edellisessä seatissa vastaava mutta 17/20 hukkis ahdin.
Täytyy tässä Fin turbolle soittaa ja kysyä tarjontaa.

Rane
-
Viestit: 252
Liittynyt: 23.7.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rane » 24.2.2013 21:09

Lainataas pikkasen topiccia,autona vaan olis a4 b5 afn quattro. Entinen ahdin,1749va sanoi sopimuksen irti, ja uutta ahdinta pitäisi alkaa metsästään että saisi auton liikenteeseen.

Mikä isompi turbo tuohon sopisi suoraan,tai pienellä vaivalla ettei tarvisi alkaa mitään isompaa virittelemään? Tuo pd130 turbo antoi pienen "lisävirin" vakioon verrattuna mutta saishan tuota potkua enemmänkin olla :) Kytkin on uusi(vakiokoko) kiinteällä vauhtipyörällä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 25.2.2013 10:54

Kyllähän sinne menee mikä vain, pieni vaiva ja virittely on suhteellista. Yleisimmät vaihtoehdot on 17/20 -hybridi ja 2260vk. Pelkkä ahtimen vaihto (ilman lisäys) ei tuo lainkaan lisää tehoa, tarvitaan aina softan muokkaus ja/tai suuttimien vaihto. Mitä suorempaan sopivan ja tehokkaamman tuotteen autoosi ostat, sitä kalliimpi se on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa