TDI boraan potkua
Valvoja: ffp jäsenet
TDI boraan potkua
Eli auto on vw bora-99 agr moottorilla ja kytkin remotti edessä. Ajattelin kytkimen laiton jälkeen piristää autoa ja haaveissa olisi noin 150hv. Millä osilla tuollaisen voiman määrän saa parhaiten hyödynnettyä, jotta osat eivät olisi ylimitoitetut. Olisiko ideaa lähteä etsimään jostain tehokkaammasta mallista suuttimia ja turboa, jonka jälkeen tehdä sopiva ohjelma ? suuttimet ainakin saisivat jos uutena ostaa olla sellaiset jolla jatkossa saisi vaikka enemmän potkua jollei siitä noilla 150hv tehoilla ole haittaa ?
Tehokkaimmat konsernin suutinkärjet 0.216 reikäkoolla riittävät teoriassa (siis vain teoriassa) neloskoneessa 170 heppaan saakka, jolloin ovat aivan tapissa-> pitkä ruiskutusaika-> ei hyvä. Laita suoraan esim. bosion racet tai Dss ultime 1:set.
Haku on hyvä kaveri. Tältäkin foorumilta löytyy juttua aivan kovasti tähän liittyen kun käyttää hakua. Lisäksi tuolla on oma topic noille 1,9 ja 2,0 ahtimille. Sikäli sinulla on hyvä aihio tuo agr että niitä on viritetty paljon. Itse rakentelen rauhalliseen tahtiin yhtä. Kurkkaa myös vaikka Holysmoke.fi
Haku on hyvä kaveri. Tältäkin foorumilta löytyy juttua aivan kovasti tähän liittyen kun käyttää hakua. Lisäksi tuolla on oma topic noille 1,9 ja 2,0 ahtimille. Sikäli sinulla on hyvä aihio tuo agr että niitä on viritetty paljon. Itse rakentelen rauhalliseen tahtiin yhtä. Kurkkaa myös vaikka Holysmoke.fi
näyttää tuo agr moottorin turbon vaihtaminen olevan vaikeampi homma kun muissa malleissa.. miten olette ratkaisseet tuon ongelman kun isommat ahtimet eivät tahdo puolin ja toisin sopia, mikä mahtaisi olla kaikkein helpoin virittää tohon arg koneeseen ? vai onko viisainta panostaa enemmän ja ottaa fin turboon yhteyttä?
^^ Mutta sitten jää virittämisen hauskuus kokematta...
Ohjelma kannattaa kai aina joka tapauksessa päivittää vaihdettujen osien mukaiseksi, niin saa parhaan hyödyn.
Mutta tuohon VNT- ohjaukseen: AGR:n ohjelmassa ei ilmeisesti ole edes optiota vnt:n ohjaukselle? Tarkoitan siis sitä, että pitääkö viriohjelma rakentaa vaikkapa ALH:n ohjelmapohjalle, että saa vnt-ohjauksen toimimaan? Ecua lultavasti ei tarvi vaihtaa?
Tuon ahdinhomman kun saa ratkaistua, niin sitten projekti harppaa eteenpäin. Ahtimen mukaan suuttimet, jne... Ahdin määrää aika pitkälti paljonko saadaan voimaa ulos, tai oikestaan käänteisesti: tehotavoite määrää ahtimen... : )
Saat multa Vehmasto "halavalla" sitten 2,5" down pipen, jos tarvitset....
Ohjelma kannattaa kai aina joka tapauksessa päivittää vaihdettujen osien mukaiseksi, niin saa parhaan hyödyn.
Mutta tuohon VNT- ohjaukseen: AGR:n ohjelmassa ei ilmeisesti ole edes optiota vnt:n ohjaukselle? Tarkoitan siis sitä, että pitääkö viriohjelma rakentaa vaikkapa ALH:n ohjelmapohjalle, että saa vnt-ohjauksen toimimaan? Ecua lultavasti ei tarvi vaihtaa?
Tuon ahdinhomman kun saa ratkaistua, niin sitten projekti harppaa eteenpäin. Ahtimen mukaan suuttimet, jne... Ahdin määrää aika pitkälti paljonko saadaan voimaa ulos, tai oikestaan käänteisesti: tehotavoite määrää ahtimen... : )
Saat multa Vehmasto "halavalla" sitten 2,5" down pipen, jos tarvitset....
Multaki löytyy aika lailla valmis ratkaisu 200 hv teholuokkaan, jos kaikesta huolimatta päädyt hukkis ahtimeen. Mulla holsetin he221W Leonissa AGR:llä. Nyt jos tekisin laittaisin varmaanki VNT:n. VNT:ssä jää enemmän varaa tulevaisuutta varten jos nälkä kasvaa, kun niitä turboja saa helpommin eri kokosia tavoitteista riippuen.
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.5.2011 16:40
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 14
- Liittynyt: 21.5.2011 16:40
- Viesti:
Minkäslaisia pakopaineita pitäis tuommosessa AGR:ssä olla? Kun ei parin baarin mittari riitä ja letkut tahtoo poksahdella mittarilta irti täyskaasulla. Käynyt mielessä, että olisko jotain vaikka tukossa :D.
Edit: EGR on poistettu ja takapönttöki vaihdettu viellä vapaammin virtaavaksi. Eli vois päätellä että joko on mittarissa vikaa tai sitten jotain on tukossa/paskasena tms.
Edit: EGR on poistettu ja takapönttöki vaihdettu viellä vapaammin virtaavaksi. Eli vois päätellä että joko on mittarissa vikaa tai sitten jotain on tukossa/paskasena tms.
Viimeksi muokannut Mk146, 9.11.2012 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tjaa. Kyllä kai se alle tuon 2 baaria pitäis olla täysin vakiona. Ei koskaan tullu mitattua sillon ko oli vielä vakio, mutta hullulta kuulostaa jos tehtaalta olis jo laitettu niin kovat pakopaineet. Mitä mulle on kerrottu niin baari yli ahtojen on aika maksimi noissa pakopaineissa. Mersu, bmw ja jenkki miehiltä jos kysytään niin aina pitää olla pakopaineet alle ahtojen. No niinhän se oikeasti onki mutta tuntuu vaan näissä tdi vehkeissä olevan harvojen nautinto tuommonen tilanne. Vakiona varmaan kaikissa tdi vehkeissä paot yli ahtojen.
Se egr sinänsä tarvii jo ahtoja isomman paineen toimiakseen, että pakokaasu pääsee paineistettuun tilaan eli imusarjaan. Monasti pakoputken viiminen pönttö on se eniten vastusta tekevä, jolla tahallisesti nostetaan pakopuolen painetta. Pelkän takapöntön vaihdolla itse aikanaan huomasin huomattavan eron koneen hengittämisessä. Eli jos alkaa jännittään niin voisit kokeilla vaihtaa sen takapöntön paremmin virtaavaan ja kattoa miten ne pakopaineet käyttäytyy. Katalysaattorin piikkiin en laittais nimim vakio agr katti ja tehoa ainaski tuplat eikä ahista siitä.
Paremmin en osaa vastata, vatvoa kyllä voin vaikka kuin.
Se egr sinänsä tarvii jo ahtoja isomman paineen toimiakseen, että pakokaasu pääsee paineistettuun tilaan eli imusarjaan. Monasti pakoputken viiminen pönttö on se eniten vastusta tekevä, jolla tahallisesti nostetaan pakopuolen painetta. Pelkän takapöntön vaihdolla itse aikanaan huomasin huomattavan eron koneen hengittämisessä. Eli jos alkaa jännittään niin voisit kokeilla vaihtaa sen takapöntön paremmin virtaavaan ja kattoa miten ne pakopaineet käyttäytyy. Katalysaattorin piikkiin en laittais nimim vakio agr katti ja tehoa ainaski tuplat eikä ahista siitä.
Paremmin en osaa vastata, vatvoa kyllä voin vaikka kuin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa