TDI boraan potkua

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

TDI boraan potkua

ViestiKirjoittaja vehmasto » 26.10.2012 11:32

Eli auto on vw bora-99 agr moottorilla ja kytkin remotti edessä. Ajattelin kytkimen laiton jälkeen piristää autoa ja haaveissa olisi noin 150hv. Millä osilla tuollaisen voiman määrän saa parhaiten hyödynnettyä, jotta osat eivät olisi ylimitoitetut. Olisiko ideaa lähteä etsimään jostain tehokkaammasta mallista suuttimia ja turboa, jonka jälkeen tehdä sopiva ohjelma ? suuttimet ainakin saisivat jos uutena ostaa olla sellaiset jolla jatkossa saisi vaikka enemmän potkua jollei siitä noilla 150hv tehoilla ole haittaa ?

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 27.10.2012 9:06

Tehokkaimmat konsernin suutinkärjet 0.216 reikäkoolla riittävät teoriassa (siis vain teoriassa) neloskoneessa 170 heppaan saakka, jolloin ovat aivan tapissa-> pitkä ruiskutusaika-> ei hyvä. Laita suoraan esim. bosion racet tai Dss ultime 1:set.

Haku on hyvä kaveri. Tältäkin foorumilta löytyy juttua aivan kovasti tähän liittyen kun käyttää hakua. Lisäksi tuolla on oma topic noille 1,9 ja 2,0 ahtimille. Sikäli sinulla on hyvä aihio tuo agr että niitä on viritetty paljon. Itse rakentelen rauhalliseen tahtiin yhtä. Kurkkaa myös vaikka Holysmoke.fi

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 31.10.2012 7:06

onko tietoa sopiiko noiden tehokkaampien mallien suutinrungot suoraan agr:n ?

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 31.10.2012 9:37

Kyllä käy ristiin. Tai jos haluat niin mulla olis yhdet kokonaiset agr rungot kärkineen. Noista sitten teet sopivat ja pulttaat kiinni. Pirvaa jos kiinostaa. Saat sopivasti.

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 1.11.2012 7:18

näyttää tuo agr moottorin turbon vaihtaminen olevan vaikeampi homma kun muissa malleissa.. miten olette ratkaisseet tuon ongelman kun isommat ahtimet eivät tahdo puolin ja toisin sopia, mikä mahtaisi olla kaikkein helpoin virittää tohon arg koneeseen ? vai onko viisainta panostaa enemmän ja ottaa fin turboon yhteyttä?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.11.2012 7:30

Varmaan saa jo melkein virien hinnalla astetta pirteemmän.. Muistelin vaan kun joskus projektii seurannut (turbo+suuttimet+ohjelma+ongelmat) niin maksoihan se auton verran

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.11.2012 11:21

Laittaa AGR:ään VNT -ahtimen niinkuin muissakin. Vaihtoon menee ahtimen lisäksi N75 venttiili ja ohjelma, toki on siinä muutama muukin pikkumuutos tiedossa.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 1.11.2012 18:03

^^ Mutta sitten jää virittämisen hauskuus kokematta...

Ohjelma kannattaa kai aina joka tapauksessa päivittää vaihdettujen osien mukaiseksi, niin saa parhaan hyödyn.

Mutta tuohon VNT- ohjaukseen: AGR:n ohjelmassa ei ilmeisesti ole edes optiota vnt:n ohjaukselle? Tarkoitan siis sitä, että pitääkö viriohjelma rakentaa vaikkapa ALH:n ohjelmapohjalle, että saa vnt-ohjauksen toimimaan? Ecua lultavasti ei tarvi vaihtaa?

Tuon ahdinhomman kun saa ratkaistua, niin sitten projekti harppaa eteenpäin. Ahtimen mukaan suuttimet, jne... Ahdin määrää aika pitkälti paljonko saadaan voimaa ulos, tai oikestaan käänteisesti: tehotavoite määrää ahtimen... : )

Saat multa Vehmasto "halavalla" sitten 2,5" down pipen, jos tarvitset....

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.11.2012 18:48

Nojoo. Joko muokkaa vakiota tai laittaa ALH softan pohjalle. Osaavalta kaverilta onnistuu kumpi tahansa ja lopputulos on oikeastaan sama.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 1.11.2012 18:50

Multaki löytyy aika lailla valmis ratkaisu 200 hv teholuokkaan, jos kaikesta huolimatta päädyt hukkis ahtimeen. Mulla holsetin he221W Leonissa AGR:llä. Nyt jos tekisin laittaisin varmaanki VNT:n. VNT:ssä jää enemmän varaa tulevaisuutta varten jos nälkä kasvaa, kun niitä turboja saa helpommin eri kokosia tavoitteista riippuen.

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 2.11.2012 7:09

sopiiko vnt ahdin lähdöiltä suoraan vai tarviiko ainoastaan n75 ja ohjelma vaihtaa..

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 2.11.2012 14:37

Viesejä lukiessa muistui mieleen, että mulla on edelleen uuden veroinen finturbon tekemä hybridiahdin ylimääräisenä tallissa. Ahdin on pitkittäiskoneiseen, joten tarttis vähän googlettaa saako sopimaan poikittain.

Kärjillä ja ahtimella noin 160hp, eli menis hyvin tehotavotteeseen.

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 6.11.2012 10:00

miten mahtaisi ahdin kestää jos laittaisi isommat suuttimet ja ohjelman ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.11.2012 11:57

Kestää minkä kestää. Voi olla et hajoaa seuraavalla viikolla, voi kestää taas toisaalta vaikka 100tkm. Tuo ahtimen kesto kun on riippuvainen niin monesta asiasta, eikä vähiten auton edellisten omistajien huollosta/ajotyylistä... Käytetyn, yli 100tkm ajetun auton virittäminen on aina arpapeliä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 6.11.2012 20:15

miten mahtaisi ahdin kestää jos laittaisi isommat suuttimet ja ohjelman ?

Ohjelma pitää tehdä sen mukaan mitä osia koneeseen on asennettu, niin kestää.

vehmasto
-
Viestit: 21
Liittynyt: 21.5.2010 23:49

ViestiKirjoittaja vehmasto » 8.11.2012 7:13

onko jollain kokemuksia tollaisesta yhdistelmästä ja millaisia tehoja on tullut?

Powerbyte.fi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.5.2011 16:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Powerbyte.fi » 8.11.2012 10:56

Viimeviikolla tein yhen Agr:n jossa oli vaan 110hp suuttimet.
Muistaakseen 131hp ja 300 nm . Vakiona tais antaa 92hp ja 210 nm .

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 8.11.2012 17:32

millä pakopaineilla tuli tuo 131 kaakkia ulos vakio turbolla? ja ahot oli?

Powerbyte.fi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 21.5.2011 16:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Powerbyte.fi » 9.11.2012 13:26

Pakopainetta ei tuosta päästy mittaamaan. Ahdot oli siinä 1.1-1.2 bar ja afr about 16.5 eli pikkukäihää työnti...

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 9.11.2012 15:56

Kuulostaa ihan hyvältä, noin kestävyyttäkin ajatellen... Nice

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 9.11.2012 19:05

Minkäslaisia pakopaineita pitäis tuommosessa AGR:ssä olla? Kun ei parin baarin mittari riitä ja letkut tahtoo poksahdella mittarilta irti täyskaasulla. Käynyt mielessä, että olisko jotain vaikka tukossa :D.

Edit: EGR on poistettu ja takapönttöki vaihdettu viellä vapaammin virtaavaksi. Eli vois päätellä että joko on mittarissa vikaa tai sitten jotain on tukossa/paskasena tms.
Viimeksi muokannut Mk146, 9.11.2012 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 9.11.2012 19:27

Tjaa. Kyllä kai se alle tuon 2 baaria pitäis olla täysin vakiona. Ei koskaan tullu mitattua sillon ko oli vielä vakio, mutta hullulta kuulostaa jos tehtaalta olis jo laitettu niin kovat pakopaineet. Mitä mulle on kerrottu niin baari yli ahtojen on aika maksimi noissa pakopaineissa. Mersu, bmw ja jenkki miehiltä jos kysytään niin aina pitää olla pakopaineet alle ahtojen. No niinhän se oikeasti onki mutta tuntuu vaan näissä tdi vehkeissä olevan harvojen nautinto tuommonen tilanne. Vakiona varmaan kaikissa tdi vehkeissä paot yli ahtojen.

Se egr sinänsä tarvii jo ahtoja isomman paineen toimiakseen, että pakokaasu pääsee paineistettuun tilaan eli imusarjaan. Monasti pakoputken viiminen pönttö on se eniten vastusta tekevä, jolla tahallisesti nostetaan pakopuolen painetta. Pelkän takapöntön vaihdolla itse aikanaan huomasin huomattavan eron koneen hengittämisessä. Eli jos alkaa jännittään niin voisit kokeilla vaihtaa sen takapöntön paremmin virtaavaan ja kattoa miten ne pakopaineet käyttäytyy. Katalysaattorin piikkiin en laittais nimim vakio agr katti ja tehoa ainaski tuplat eikä ahista siitä.

Paremmin en osaa vastata, vatvoa kyllä voin vaikka kuin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 41 vierailijaa