1.9tdin ahu koneen kierrosluku?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

1.9tdin ahu koneen kierrosluku?

ViestiKirjoittaja niksi91 » 10.10.2012 1:03

Eli mistä kyseinen kone mittaa kierros luvun? Oisko kampiakselin asento tunnistin? Apuja kaivataan vieläkin passatti ei vieläkään lähe käyntiin ja kierroslukumittari ei reagoi mitenkään missä vika kone pyörii mutta aineta ei tuu? Autakaa nyt joku vw insinööri?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.10.2012 1:09

Kampiakselin asentotunnistin kertoo moottorin kierrosluvun, ja sijaitsee lohkon "etupuolella", öljypohjan liitospinnan yläpuolella lohkon vaihdelaatikon päässä.

Olisit voinut jatkaa edelliseen topickiin missä jo vian paikallistitkin...?

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 10.10.2012 5:25

Vaikutaako jos se on rikki niin dieselin tuloon syöttöputkille kun niistä ei tule mitään ulos :( tavaraa menee sisään mut mitään ei tuu suuttimille? :( mistä tämä voisi johtua? Vika ilmaantui kun kierroslukumittari sano sopimuksen irti? :o

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 10.10.2012 15:00

Kyllähän se ecu kaipaa tietoa moottorin pyörimisestä... Onkos siitä katsottu vikakoodeja??

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 11.10.2012 5:11

Vikakoodeja oli imuilman lämpö ja poltoaineenmääränsäädin :(

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 22.10.2012 15:35

terppa. eiköhän se starttaus vika ole siellä pa määräsäätimellä jakajapumpussa.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 27.10.2012 16:22

Vika ei vieläkään ole selvinnyt nyt vaihdettu kampiakselin asentotunnistin ja koko syöttöpumppu ja jako kohalleen ja pa määränsäädin ja kaikkee muuta kivaa autoon mennyt nyt joku 600-800e olis kiva saada pikkuhiljaa käyntiin auto se vaan vilkuttaa öljy valoo pitkän starttauksen jälkeen ja hehkun valo alkaa vilkkuun kun pitää kauan virrat päällä ja sit jos pitää tosi kauan virrat päällä esim 30-60min niin alkaa avaimen kuva ja hehkun valo vilkkuun samaan aikaan :o? missä vika? ?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 27.10.2012 16:42

Syöttöpumpun ja moottorin johtosarjan liitos ja johtimet tarkistettu ja mitattu? Useimmiten tuollainen vika löytyy edellämainituista.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 27.10.2012 21:51

Joo elikkä kiisseliä menee koneeseen hehkut toimii ja kaikki pitäis pelata mutta ei vaan sustu käynnistymään ja hehkun valo sammuu noin 1-2sek päästä kun laittaa virrat ja kun mittaa hehkulta niin hehkut hehkuttaa noin 15-25sek missä vika? juu ja liittimet putsattu ja katottu piuhat läpi :/

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 28.10.2012 8:35

Öljyvalon vilkutus on aivan normaalia pitkän starttipyörityksen aikana.
Onko kokeiltu toisella avaimella startata ja tutkittu ecun liittimien kuntoa hapettumien yms varalta?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.10.2012 9:20

Hörähtää käyntiin väärällä avaimen koodauksellaki. Sammu tosin heti kohta. Nuo avaimen kuvat ja muut valot ei taida vaikuttaa tässä hommassa, normaaleja juttuja, mukaanlukien just tuon öljyn merkkivalon kanssa.

Vaihdoitko ite sen pumpun, onko vakio vai joku mod? Tarkotan vaan sitä, että onko sulla oikean pytyn kohalla nyt se pumppu laittamassa sitä ainetta moottoriin + onko kunnolla ilmattu?

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 29.10.2012 22:36

Siis juu ite laitoin pumpun ja ihan vakio mutta pumppu on seatista eli sama pumppu ja ajotukset on katottu kohalleen mutta voi olla mahdollista että pielessä koska kauhee käry tulee putkesta kun starttaa mutta ei edes lupaile ja pumppu on ilmattu kyllä hyvin ja kaikkee mutta se on hyvä että ne kaikki valojen vilkuttelut on ihan normaalia mutta täytyy laittaa töpselin perään ja katella ne ajotukset kohilleen :) kiitoksia kaikille auttajille ja kerron tänne saatiinko toimiin ja mikä oli vika:)!

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 29.10.2012 23:08

Käry putkesta voisi viitata siihen että ajoitus pykälän pielessä. Oma ahu myös savutteli kärytteli ja välillä tuntui pienen pieni lupaus kun yhden pykälän oli nokka pielessä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 29.10.2012 23:59

Luultavasti hampaan myöhäsellä pumppu. Laita merkit ensin mekaanisesti oikein ennenkuin alat töpseliä tarjoamaan. Pitäisi kyllä lähteä käyntiin oikein laitetuilla ajoitusmerkeillä heti kerrasta.

niksi91
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.9.2012 16:51

ViestiKirjoittaja niksi91 » 31.10.2012 15:07

Kumpaan suuntaan ratas pielessä? eli onko ajotus myötä vai vastakarvaan pielessä? :)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.11.2012 0:40

Pumpun ratasta pitää kääntää myötäpäivään eli normaaliin pyörimissuuntaan niin pumppu menee silloin aikaisemmalle muihin liikkuviin osiin nähden.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa