6N Poloon TD-konetta?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

6N Poloon TD-konetta?

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 14.9.2012 13:47

Yrittäny etsiä mutta en löytäny joten kysynpä tässä.

Elikkä käykö teknisesti Vento -93 TD kone asentaa -96 Polo 6N:ään?

Seuraava kysymys kuuluu että saako asentaa? :)

Tekno
-
Viestit: 373
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 14.9.2012 22:08

Eikös Polossa ole juuri se AAZ:n vapari versio? 1Y tms?

Vaihtaa vaan imu- ja pakosarjan turboineen+dp ja laittaa öljyputket/letkut.. niin siinähän se on, TD.

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 16.9.2012 20:21

Kävin kattelemassa tuota ventoa tänään. En huomannu kattoa koodia mutta se oli takakenossa kun taas Polossa on etukenossa. Kone siis.. :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.9.2012 21:09

Polossa ei taida olla kovinkaan kestävä vaihdelaatikko, joten se kannattaa ottaa huomioon jo tuollaista suunnitellessa

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 16.9.2012 22:15

Juuh.
Polossa taitaa vissiin olla AEF koodillinen kone kun taas toi Veinton on AAZ? Ei ole hajuakaan mikäli noi kävis vaihtaa... :)

Toiseksi onko tuossa nyt järkeäkään... 75hv olis tosin huima parannus vakioon 64hv:seen.. Hehe... :)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.9.2012 0:56

No siitä 1.9TD:stä saa virittämällä kuitenkin huomattavasti paljon enemmän voimaa irti, kuin siitä sun vaparidieselistä... ;D

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 19.9.2012 19:23

Omassa projektissa ainakin se että luovuttaja oli uudempi kulkine kuin rakenneltava auto niin ne päästöjutut yms oli helpompaa kun ei tarvinnu sen osalta mitään todistuksia leimalle näyttää..

Spemelitykki
-
Viestit: 51
Liittynyt: 5.7.2010 0:30

ViestiKirjoittaja Spemelitykki » 19.9.2012 20:14

Voipi ottaa imusarja tai turbo kiinni konepeltiin jos toi kone nyt on etukenossa. Voi olla että olen väärässä. Mutta itse ajattelin samaa kylläkin skodaan missä oli sama kone (AEF) etukenossa.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 26.11.2015 19:11

Nostetaas vanhaa aihetta kun noi päästömääräykset muuttuivat trafin osalta alkusyksystä.

Elikkä käsittääkseni tämä AEF kone kuuluu euro2 päästöluokkaan? Siinä ei enää vaadittaisi vtt:n mittauksia vähäpäästöisyyden toteamiseksi vaan riittäisi ihan konttorin päästömittaus?

Tuon pohjalta olisi aika helppo projekti pistää turbo koneen kylkeen ja penkityksen kautta leimalle kun ilmeisesti 55kw bensaversio on vielä samoilla alustan hiluilla? Eli tehoraja ilman muutoksia olisi 66kw. 16V mallin alustan osilla sitten 105kw niin alkaisi jo piisaamaan...

Onko jollakin tarkempaa tietoa joka tulisi esteeksi tai hidasteeksi kyseisessä projektissa?
Aluksi oli tarkoitus laittaa turbo, välijäähy sekä syöttöpumppu jos ei esteitä ole...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.11.2015 4:43

Voit samantien sytyttää setelit tuleen, siitä on enemmän hyötyä ja hupia kuin sdi-moottorin turbottamisesta. Katsele vaan suosiolla tdi-pannu siihen.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 27.11.2015 5:30

Eikös tuo Polon oma vaihteisto määritä moottorin asennon oli se alunperin taakse tai eteen kallistettu?
Tuo Sdi taitaa olla aika paljon heikompi kuin Td tai ihan Tdi, joten se ahtaminen taitaa olla turhaa touhua.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 27.11.2015 6:23

Tuo AEF on käsittääkseni aika pitkälti sama kuin AAZ tai 1Y, mutta siinä on Lucasin syöttöpumppu. En nyt oikein ymmärrä millä perusteella se olisi merkittävästi heikompi kuin td (AAZ) tai tdi (1Z, AHU ym). Mäntien öljyruiskuja siinä ei varmaankaan ole, mutta se ei ehkä ihan pikkuvireillä ole merkityksellinen asia.

Jos haluaisin helposti virittää, hommaisin AAZ:n, tai miksei jonkun hukkaportilisen tdi:n turbon ja siihen kaveriksi AAZ:n syöttöpumpun, jossa on LDA. Joku välijäähykin olisi hyvä olla. Jostain tdi-cordobasta varmaan saisi helposti sovellettua sen? Jultsun ehdottama tdi-koneen vaihtohan on siitä hankala, että pitäisi värkätä koko moottorinohjaus jne, kun AEF on kuitenkin perinteinen mekaanisesti ohjattu.

Tietysti se on eri asia kestääkö AEF:n jatkona oleva vaihteisto yhtään mitään tehonlisäyksiä...

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 30.11.2015 8:43

Nyt ois AAZ:n syöttöpumppu ja suuttimet hommattuna. Pitää ensin vaihtaa tuo pelkkä syöttöpumppu ja toivoa että ihmeelliset käyntihäiriöt häipyisi.

Tais olla että pumpun kiinnikerauta menee kans vaihtoon kun tuon lucaksen heittää romulavalle?

Tällä hetkellä puuttuvaa osaa on oikeastaa 1.6 turbo sekä välijäähy. Isommalle tehorajalle pitäisi tuo vakaajallinen taka-akseli löytää tai mitata josko kakkosgolfin akselista tuo vakaaja sopisi.

Vaihdelaatikon kestävyydestä on vähän epäilystä että johtuneeko tehoista nuo paukkumiset kun samaa lootaa käytetään läpi koko mallisarjan... Eli tuskin ainakaan tuolla 66kw tehorajalla tulisi ongelmaa.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 1.12.2015 11:16

Sain viimein mittailtua tuota imusarjan korkeutta niin se ei nouse kuin 6cm venttiilikopan kiinnityspintaa ylemmäs tuon kannen linjan mukaan katsottuna. Jos en väärin muista niin ainakin 1.6td koneessa tuo mitta oli 11cm eli vaatii joko skuupin tai sitten erilaisen imusarjan. Erilainen imusarja sitten taas aiheuttaa sen ettei tuota pakosarjan yläpuolista turboa voi käyttää vaan täytyy alkaa katseleen AHU/AGR koneen hukkaportillista pakokaasuahdistinta... Tai sitten juuttuvasiipisellä räjäyttää vaihdelaatikko liiallisilla alaväännöillä.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 1.12.2015 19:17

6n on siitä epäkiitollinen malli harrastusnäkökulmasta että siihen ei käy oikeastaan minkään muun auton alustan osat. Taka-akseliksi käy vain 6n:n akseli ja eteen olka-akseleiksi vain 6n:n olat. 16v malleja on niukasti saatavana ja niissä kaikissa ei ole virittäjälle sopivia osia.
Pidetään peukkuja että laatikko kestää :)

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 2.12.2015 12:00

Alustan osia löytyy myös muista malleista lukuunottamatta tuota taka-akselipalkkia.

Vaihdelaatikon paukkumisia on jo aiemmin tullut kakkoskolffilla testattua ja alkoi olemaan jo rutiinihommaa ennen 02A muutosta mutta poloseen on kestävämpi laatikko vähän suurempi/kalliimpi projekti löytää...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.12.2015 14:06

6N malliin voi tehdä muokatut alatukivarret (joo laitonta, tiedän), jonka jälkeen sopii isommat alapallot, navat, raidetangot jne. Noi osat on myös sitten paljon yleisempiä ja halvempia kuin "oikealla mitoituksella" olevat 6N 1.6 16V / Lupo 1.4TDI mallien kestävät osat.

Savonlinnassahan pyöri 6N 1.9TDI. Kuka tietää millä laatikolla?

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 2.12.2015 15:30

Eiku joo eipä ollutkaan niin helppo noi olka-akselit vaihtaa. En tiedä misä välisä meni puurot ja vellit sekaisin kun noita aiemmin vertailin että ois ollu ihan pulttaamalla vaihdettavat golf/vento malleista.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 2.12.2015 17:23

Savonlinnassa pyörinyt tdi taisi olla cordoban (ahu?) tekniikalla, eli mikä laatikko sellaisen perään kuuluu? Kaikki kannakkeet itse tehtyjä. Näin niinkuin ulkomuistista, jäsenet Töky ja Putko saattaa tietää enemmän.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 14.12.2015 11:37

eokö 6n Poloon käy kaikki keulan osat suoraan ibizasta? Sitähän saa ahuna, 1zna, uudempia ainakin agr tdi moottorilla.

dumb
-
Viestit: 291
Liittynyt: 20.7.2009 16:29

ViestiKirjoittaja dumb » 14.12.2015 15:02

Ei. Ibiza on vastaava kuin classic polo, 6n puolestaan on hitusen pienempi joka suuntaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa