6N Poloon TD-konetta?
Valvoja: ffp jäsenet
6N Poloon TD-konetta?
Yrittäny etsiä mutta en löytäny joten kysynpä tässä.
Elikkä käykö teknisesti Vento -93 TD kone asentaa -96 Polo 6N:ään?
Seuraava kysymys kuuluu että saako asentaa? :)
Elikkä käykö teknisesti Vento -93 TD kone asentaa -96 Polo 6N:ään?
Seuraava kysymys kuuluu että saako asentaa? :)
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 5.7.2010 0:30
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Nostetaas vanhaa aihetta kun noi päästömääräykset muuttuivat trafin osalta alkusyksystä.
Elikkä käsittääkseni tämä AEF kone kuuluu euro2 päästöluokkaan? Siinä ei enää vaadittaisi vtt:n mittauksia vähäpäästöisyyden toteamiseksi vaan riittäisi ihan konttorin päästömittaus?
Tuon pohjalta olisi aika helppo projekti pistää turbo koneen kylkeen ja penkityksen kautta leimalle kun ilmeisesti 55kw bensaversio on vielä samoilla alustan hiluilla? Eli tehoraja ilman muutoksia olisi 66kw. 16V mallin alustan osilla sitten 105kw niin alkaisi jo piisaamaan...
Onko jollakin tarkempaa tietoa joka tulisi esteeksi tai hidasteeksi kyseisessä projektissa?
Aluksi oli tarkoitus laittaa turbo, välijäähy sekä syöttöpumppu jos ei esteitä ole...
Elikkä käsittääkseni tämä AEF kone kuuluu euro2 päästöluokkaan? Siinä ei enää vaadittaisi vtt:n mittauksia vähäpäästöisyyden toteamiseksi vaan riittäisi ihan konttorin päästömittaus?
Tuon pohjalta olisi aika helppo projekti pistää turbo koneen kylkeen ja penkityksen kautta leimalle kun ilmeisesti 55kw bensaversio on vielä samoilla alustan hiluilla? Eli tehoraja ilman muutoksia olisi 66kw. 16V mallin alustan osilla sitten 105kw niin alkaisi jo piisaamaan...
Onko jollakin tarkempaa tietoa joka tulisi esteeksi tai hidasteeksi kyseisessä projektissa?
Aluksi oli tarkoitus laittaa turbo, välijäähy sekä syöttöpumppu jos ei esteitä ole...
Tuo AEF on käsittääkseni aika pitkälti sama kuin AAZ tai 1Y, mutta siinä on Lucasin syöttöpumppu. En nyt oikein ymmärrä millä perusteella se olisi merkittävästi heikompi kuin td (AAZ) tai tdi (1Z, AHU ym). Mäntien öljyruiskuja siinä ei varmaankaan ole, mutta se ei ehkä ihan pikkuvireillä ole merkityksellinen asia.
Jos haluaisin helposti virittää, hommaisin AAZ:n, tai miksei jonkun hukkaportilisen tdi:n turbon ja siihen kaveriksi AAZ:n syöttöpumpun, jossa on LDA. Joku välijäähykin olisi hyvä olla. Jostain tdi-cordobasta varmaan saisi helposti sovellettua sen? Jultsun ehdottama tdi-koneen vaihtohan on siitä hankala, että pitäisi värkätä koko moottorinohjaus jne, kun AEF on kuitenkin perinteinen mekaanisesti ohjattu.
Tietysti se on eri asia kestääkö AEF:n jatkona oleva vaihteisto yhtään mitään tehonlisäyksiä...
Jos haluaisin helposti virittää, hommaisin AAZ:n, tai miksei jonkun hukkaportilisen tdi:n turbon ja siihen kaveriksi AAZ:n syöttöpumpun, jossa on LDA. Joku välijäähykin olisi hyvä olla. Jostain tdi-cordobasta varmaan saisi helposti sovellettua sen? Jultsun ehdottama tdi-koneen vaihtohan on siitä hankala, että pitäisi värkätä koko moottorinohjaus jne, kun AEF on kuitenkin perinteinen mekaanisesti ohjattu.
Tietysti se on eri asia kestääkö AEF:n jatkona oleva vaihteisto yhtään mitään tehonlisäyksiä...
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Nyt ois AAZ:n syöttöpumppu ja suuttimet hommattuna. Pitää ensin vaihtaa tuo pelkkä syöttöpumppu ja toivoa että ihmeelliset käyntihäiriöt häipyisi.
Tais olla että pumpun kiinnikerauta menee kans vaihtoon kun tuon lucaksen heittää romulavalle?
Tällä hetkellä puuttuvaa osaa on oikeastaa 1.6 turbo sekä välijäähy. Isommalle tehorajalle pitäisi tuo vakaajallinen taka-akseli löytää tai mitata josko kakkosgolfin akselista tuo vakaaja sopisi.
Vaihdelaatikon kestävyydestä on vähän epäilystä että johtuneeko tehoista nuo paukkumiset kun samaa lootaa käytetään läpi koko mallisarjan... Eli tuskin ainakaan tuolla 66kw tehorajalla tulisi ongelmaa.
Tais olla että pumpun kiinnikerauta menee kans vaihtoon kun tuon lucaksen heittää romulavalle?
Tällä hetkellä puuttuvaa osaa on oikeastaa 1.6 turbo sekä välijäähy. Isommalle tehorajalle pitäisi tuo vakaajallinen taka-akseli löytää tai mitata josko kakkosgolfin akselista tuo vakaaja sopisi.
Vaihdelaatikon kestävyydestä on vähän epäilystä että johtuneeko tehoista nuo paukkumiset kun samaa lootaa käytetään läpi koko mallisarjan... Eli tuskin ainakaan tuolla 66kw tehorajalla tulisi ongelmaa.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Sain viimein mittailtua tuota imusarjan korkeutta niin se ei nouse kuin 6cm venttiilikopan kiinnityspintaa ylemmäs tuon kannen linjan mukaan katsottuna. Jos en väärin muista niin ainakin 1.6td koneessa tuo mitta oli 11cm eli vaatii joko skuupin tai sitten erilaisen imusarjan. Erilainen imusarja sitten taas aiheuttaa sen ettei tuota pakosarjan yläpuolista turboa voi käyttää vaan täytyy alkaa katseleen AHU/AGR koneen hukkaportillista pakokaasuahdistinta... Tai sitten juuttuvasiipisellä räjäyttää vaihdelaatikko liiallisilla alaväännöillä.
6n on siitä epäkiitollinen malli harrastusnäkökulmasta että siihen ei käy oikeastaan minkään muun auton alustan osat. Taka-akseliksi käy vain 6n:n akseli ja eteen olka-akseleiksi vain 6n:n olat. 16v malleja on niukasti saatavana ja niissä kaikissa ei ole virittäjälle sopivia osia.
Pidetään peukkuja että laatikko kestää :)
Pidetään peukkuja että laatikko kestää :)
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
6N malliin voi tehdä muokatut alatukivarret (joo laitonta, tiedän), jonka jälkeen sopii isommat alapallot, navat, raidetangot jne. Noi osat on myös sitten paljon yleisempiä ja halvempia kuin "oikealla mitoituksella" olevat 6N 1.6 16V / Lupo 1.4TDI mallien kestävät osat.
Savonlinnassahan pyöri 6N 1.9TDI. Kuka tietää millä laatikolla?
Savonlinnassahan pyöri 6N 1.9TDI. Kuka tietää millä laatikolla?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 43 vierailijaa