Auto on '91 Jetta 1.6 TD, ja siinä on tehtaan alkuperäinen kierroslukumittarillinen mittaristo.
Tuohan saa signaalinsa laturilta, jossa on ns. W-nasta tätä varten.
Autoon on nyt hankittu uudet, erilaiset hihnapyörät (moniurahihnalla ja koneistetulla dampperipyörällä); nyt kysymys on muuttuuko kierroslukumittarin näyttämä?
Kuulemma VW-edustaja on sanonut, että W-nasta ei toimi suoraan laturin pyörintänopeuden mukaan, vaan jotenkin latauspulssin mukaan... Liekö näin?
Normaalisti maalaisjärjellä ajattelisin, että jos laturin pyörintänopeus muuttuu, niin tämän jälkeen kierroslukumittari ei enää näytä oikeita lukemia.
Onko jollain varmaa tietoa asiasta?
Dieselin kierroslukumittarin signaali
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko sitten olemassa jotain laitetta, jolla signaalitiheyden saisi muutettua todellista kierroslukua vastaavaksi?
Tai jos tekisi esim. alahihnapyörälle Hall-anturisysteemin, miten sellaiseen saisi sopivan syöttövirran, että mittaristo "ymmärtäisi" signaalin oikein?
...tai sitten täytyy teettää koneistamolla laturille uusi hihnapyörä...
Tai jos tekisi esim. alahihnapyörälle Hall-anturisysteemin, miten sellaiseen saisi sopivan syöttövirran, että mittaristo "ymmärtäisi" signaalin oikein?
...tai sitten täytyy teettää koneistamolla laturille uusi hihnapyörä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa