Valeon kytkinpaketti luistaa. SRE+vr6 vaihdettu tilalle.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

Valeon kytkinpaketti luistaa. SRE+vr6 vaihdettu tilalle.

ViestiKirjoittaja Louke » 10.9.2012 10:00

Vm-2000 ALH IV-golf farmari on kyseessä.
Auto ollut nyt minulla 4kk kovassa ajossa.
Konetta on edellinen omistaja piristänyt 180hv/400nm lukemiin vuonna -07 jolloin laitettu "joku" valeon kokopaketti (kiinteä vauhtipyörä,asetelma ja kytkin) kuulema joku noin 500-550e paketti ollut sillon. tarkempaa tietoa ei toistaiseksi ole.

Nyt 5vuoden kovan ajon jälkeen alkoi pakka luistamaan, eli kohtuu pitkään kummiskin kestänyt alla. Paljon kilometrejä ja kaikenäköstä ajoa tuona aikana, eli kytkinlevy voi olla ihan normaalistikkin loppuunkulunut vaan?

-Minkälaiset asetelma+kytkin tähän Valeon vauhtipyörään käy? Pitääkö se olla juuri tuollainen samanlainen mikä siellä nyt pyörii vai onko jotain kestävempiä vaihtoehtoja samalle vauhtipörälle?

-Mistä mahdollisesti voisi ostaa (löytyykö keskisuomesta?) asetelman+levyn? Itse en löytänyt, kun kokopaketteja missä v-pyörä mukana...

-Jos ei saa mistään. Niin mites ton AHU v-pyörä+vr6 levy+SRE asetelma? Olen lukenut siitä kyllä foorumin läpi, mutta olen ihan tunari näiden kauppojen suhteen ja kaikki linkit on keskusteluissa vanhentuneita jne.. vr6-levyä näyttää saavan motonetisä. Mistä saa pelkän AHU:n v-pörän? Ja mistä saa tuollaisen SRE asetelman?

Mielummin vaihtaisin vaan tuohon olemassaolevaan Valeon settiin uuden levyn ja asetelman, jos sellasein jostakin edullisesti saa? (koska opiskelijan budjetti on nyt vähän heikko)
- AHU v-pyörä+vr6 levy+SRE asetelma taitaa kummiskin tulla aikapaljon kalliimaksi?
Viimeksi muokannut Louke, 2.10.2012 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.9.2012 12:41

Valeoon ovat vaihtaneet sintterilevyä, mutta löysän vakio asetelman takia voi senkin kanssa tehdä tiukkaa toi 400Nm.

Suosittelen G60/AHU vauhtista ja siihen se perus SRE+VR6. Sen 500e maksaa, mutta kestääkin sitten varmasti.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 10.9.2012 15:41

Mistä saa setin 500e?
Ite tuossa kun eripaikoista tuota settiä aloin kasamaan niin helposti tuli semmoset 700-800e täyteen..

Tai tietty, jos jostakin käytetty v-pyörä niin mahdollista päästä varmaan 500e

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.9.2012 16:18


Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 10.9.2012 16:58

Löytyy mutta tuolta tilattuna +800e + kuletukset :)

pelkkä SRE asetelma 400e jos osasin valuuttamuunnnta oikein käyttää.. (suomestakin saa halvemmin?)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.9.2012 19:00

Jos haluut edullisesti päästä niin käytetty vauhtipyörä suomesta (n.100€) ja Sachs power -kytkinpaketti (250€). Kestää nätillä käytöllä sen 400Nm vääntöö, kuitenkin selvästi Valeota paremmin.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 10.9.2012 19:54

Kiitos vinkistä JukkaA. Pitää alkaa kalastamaan alkuun hyväkuntosta käytettyä vauhtipyörää. Se on varmaan hyvä lähtökohta :)

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 11.9.2012 14:55

Olenko ymmärtänyt oikein?
AHU konetta on sekä pitkittäis, että poikittais mallisisia ja tarvitsen tuollaisen poikittaismallisen AHU:n vauhtipyörän?

Olisiko jollakin kuvia kyseiseestä vauhtipyöristä?
Kun myyjä ei ole 100% varma kumpi on kyseessä ja itse en tiedä mistä eron huomaa?
Yhdestä jo osiin puretusta passatista olisi saatavilla, mutta onko kaikki passatin AHU:t pitkittäisiä?

Ja mistäs autoista tällänen poikittainen AHU kone mahdollisesti löytyä?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.9.2012 17:00

G60 / AHU / 1Z. Yleisimmin 1.9TDI koneella varustetuissa mk3 golf, vanhan korin toledo tai ibiza/cordoba -97-99.

Poikittaisessa vauhtipyörässä on hammaskehä laatikon puolella, pitkittäisessä hammaskehä vastaavasti moottorin puolella.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 12.9.2012 7:36

Ja löytyyhän noita myös muumimallin ja välimallin passateista. Jukan mainitsemien moottorien lisäksi sopivaa pyörää on kakslitrasessa bensassakin.
Kuva

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 12.9.2012 15:03

Saa siihen Valeon pakettiin uuden kytkinpaketin, noin 370€ maksoi vuonna 2010.
Melko suolaista, kun vuonna 2006 sai koko Valeon paketin vauhtipyörineen 420€.
Ilmeisesti siihen Valeon pyörään ei mene muu kuin tuo sen oma kytkin. Itse tuotteessa ei mulla ollut moittimista kun ajoin lastutetulla 1.9tdi AGR Leonilla 175tkm tällaisella paketilla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.9.2012 16:03

Lastutetussa AGRssä on reilusti alle 300Nm, semmoisessa kestää toi valeo aivan mainiosti (toki kestää vakio kaksoismassakin).

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 2.10.2012 9:31

Nyt on autossa SRE+sachs vr6 vakio levy. Ja hyvin pelaa. Aika alhaalta ottaa kiinni, mutta ei kummiskaan ihan lattiasta ja vähän "pelivaraa" löytyy.. Mukava ajettavuus kaupunkiajossa, kuhan jalka tottuu kunnolla tuohon :)

Valeon kytkinlevystä oli yksi jousu mennyt poikki. Onko normaalia valeo laatua, että jouset katkeilee? Oli kyllä viimenen valeo minkä ostan tai suosittelen :D Valeon kytkinlevyssä oli vielä hyvin pintaa jäljellä, vaikka olikin hiukan epätasaisesti kulunut. Kytkimen pito oli kyllä aivan onnetonta viimesillä ajokerroilla, alkoi luistamaan jo puolella kaasulla 4/5 vaihteella.

Vaihdelaatikosta alkoi vapaalla tyhjäkäynnillä pitämään vaimeaa nakutuksen tyyppistä ääntä, ääni häviää samantien jos vähänkään antaa kieroksia. Onko normaalia tällä SRE paketilala tai vakavaa?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.10.2012 10:07

Tuo tyhjäkäynnillä naputtelu rallattelu on kovilla satseilla suht normaalia. Oman Passatin syncrotkin juttelee tyhjäkäynnillä jonkun verran :)
ps. Häviäähän ääni kun kytkimen polkasee pohjaan?

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 2.10.2012 11:35

Jep. Ääni tosiaan häviää, kun painaa kytkimen lattiaan tai antaa vähän kieroksia koneeseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa