kone käy epätasaisesti hiljentäessä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

kone käy epätasaisesti hiljentäessä

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 10.9.2012 8:23

on jo vähän aikaa tullut ihmeteltyä että mikähän tossa borassa (1.9 tdi ahf ) on vialla kun hiljentäessä oli tai kytkin ylhäällä tai pohjassa mutta vaihde kumminkin pois, nopeus n. 30 ja alaspäin ainakin, kuuluu että moottori kävisi epätasaisesti ja kierroslukumittarikin heiluis vähän. ajelin konepelti auki ja kaveri katto konetta ( ei siis tartte olla kova vauhti kun vaihtaa vapaalle ja hiljentää) niin kone heiluu aika paljon kun ääni kuuluu? ja se tosiaan loppuu heti kun auto pysähtyy tai painaa kaasua. voisiko johtua siitä kun polttoaineletkussa menee aika paljon ilmaa? se kumminkik ihmetyttää ku auto pysähtyy niin ääni ja koneen heiluminen loppuu...

tsekkasin vag-comilla vikakooditkin mutta ei antanut mitään vikoja moottoriosiosta.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 10.9.2012 16:25

Vauhtipyörä oireilee ?

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 10.9.2012 16:48

iq arvo liian pienellä

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 10.9.2012 19:49

ton vauhtipyörän oireilun luulis tulevan muullonkin esiin kuin pelkästään vauhdin hidastuessa? tekee samaa välillä myös, jos vaan lähtee liikkeelle ja tekee pikku kiihdytyksen ja laittaa vapaalle ja antaa rullailla.. tyhjäkäyntiä käy muuten kyllä nätisti..

voisko toi iq-arvo sit tehdä tollasta? unohtu mainita, että suodatinta vaihtaessa en täyttänyt uutta, ja kun startilla konetta pyöritin niin lähes koko ajan tärisi aika lailla, pari kertaa tuli ehkä parin sekunnin jakso jolloin ei tärissyt oikeastaan yhtään..

pystyykö iq-arvoa säätämää rekisteröimättömällä vag-comilla?

Tikso
-
Viestit: 13
Liittynyt: 26.9.2007 22:00

ViestiKirjoittaja Tikso » 10.9.2012 20:13

IQ-arvoa pystyy säätämään ilman vag-com:ia tekemällä ns. hammermod:n.
Kannattaa kuitenkin kattoa samaan aikaan IQ-arvoa vag-com:lla ettei nyt ihan metsään mene sen arvon kanssa. Ja muutenkin tuossa tarkkuus riippuu ihan siitä kuinka tarkka vasarakäsi on.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 11.9.2012 10:20

iq-arvo oli 3.4-3.6 tyhjäkäynnillä, eli rajojen sisällä.. ihan kokeilun vuoks säädin ttonne vitosen paikkeille mutta käy silti epätasasesti sillontällön ku laittaa hiljases vauhis kytkimen pohjaan.. ja ei vetäny yhtä hyvin :D

harmi kun läppärissä ei akku toimi niin ei voi ajon aikana tehä logia ja kahtoo että heittääkö se kierrosluku sillon ku tekee sitä.

voiko heikossa hapessa olevat tukikumit tehdä tollasta? entäpä jos jarrut jää päälle? se kumminki sotkee asiaa ku ääni/epätasasuus loppuu jos kaasua painaa :/

start actual tai joku tällänen poikkes hitusen ohjearvoista koneen käydessä, mutta ei kai nyt tollee vaikuta.

onko kellään ideoita? muuten ihan normaali ja toimii ku pitää.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.9.2012 10:55

Onko tuuninkibokseja paikallaan, ja näyttääkö lämpöanturit järkeviä lukemia?

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 11.9.2012 12:03

kyllä näyttävät, ja ei mun tietääkseni oo mitään tuuninkibokseja...

Täytyypä vielä mainita kun muistaa, että käynnistyy kyllä ihan hyvin, mutta lähtee rykäyksen kera käyntiin.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 12.9.2012 18:23

Vikaa ei ole löytynyt mutta tänään tuli huomattua että kun käynnistää kylmänä ja ennen ajoon lähtöä painaa ihan aavistuksen kaasua ja päästää samantien niin välillä tekee tota tärinää ja ääntä siinä kun kierrokset laskee. n. 1000 asti nostaa siis kierrokset ja päästää kaasun pois niin saattaa tehä tolleen. Polttoainesuodattimen oon vaihtanut merkkisuodattimeen, oon kahtonu että letkujen liitokset ovat pitäviä mutta silti aika reilusti niitä ilmakuplia menee letkussa suodattimelta pumpulle.. Lisäksi vaihoin o-renkaat siihen ''t-liittimeen'' suodattimessa. Myös suuttimien välillä menevät letkut oon vaihtanut. Jos se nyt toi vika johtuu siitä että liikaa ilmaa kulkee letkuissa, mitkä paikat kannattaa vielä tarkastaa?

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 18.9.2012 0:23

nonnii ilmaa ei enää kulje läheskään samalla tavalla putkissa kuin ennen, mutta tuntuu että toi rytkytys vain pahenee, ennen kuulu harvemmin kun ajo risteykseen, nykyään melkein joka kerta... vikakoodeja ei edelleenkään pukkaa, ja kierroksilla toimii aivan moitteettomasti ja vääntöä piisaa. tyhjäkäyntiäkin käy tasasesti heti kun kaasua vähän polkasee taikka pysäyttää auton..

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 18.9.2012 11:08

Firman skodassa AGR koneella tekee samaa. Tiedä sitten mistä johtuu. Nopeussignaalin kun katkasee eculta niin se pelaa normaalisti mutta sitten ei vakkari toimi. Ilmeisesti syöttöpumpun määrän säätimen suunnalla syytä mutta kyllä se noinkin pelaa ja muutenkaan ei kedon kaunein kukkanen joten ei jaksa paneutua enempää.

Samaa teki ennen lastutusta ja sama oire jatkuu lastutuksen jälkeen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.9.2012 11:20

Tuo 'ominaisuus' on ohjelmassa -98-99 valmistetuissa ECUissa joiden osanumero loppuu 018 ja se korostuu esim. isommilla suuttimilla. En tiedä onko kukaan saanut tuota korjattua.
Ärsyttävä pikkuvika.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 18.9.2012 12:03

vaikuttaakohan tuommonen sit miten koneen käyttöikään? täytyy nyt toi moottorin tukikumi vaihtaa, sekin varmaan lievittää jo tota.. antaa jälkee nimittäin senttikaupalla ku vaihde päällä työntää eestaas.

''Nopeussignaalin kun katkasee eculta niin se pelaa normaalisti mutta sitten ei vakkari toimi.'' <-- miten saa katkastua, eikö vaikuta muuhun kuin maholliseen vakkariin, esim. nopeusmittariin? vakkaria kun ei ole niin voisi katkastakin sen signaalin jos auttaa tohon.

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 21.9.2012 23:48

Oli tuollainen sama vika ALH koneessa, taitaa olla samaa sukua nämä koneet. Ensin huomattiin että jakohihnan kiristin on rikki. Se vaihdettiin mutta nypytys moottorijarrussa jatkui. Moottorista kuului myös kitinää tyhjäkäynnillä ja kun painoi laturin hihnan kiristiniskaria, kitinä loppui. Laturin hihnan kiristin vaihdettiin ja nyt kone käy kuin kello. Voi olla että moottoriohjelma vaikuttaa jotain, mutta perusvika on se että hihna(t) pääsee röpöttämään edestakaisin kun on löysällä ja sitä myöten koko moottori käy huonosti. Pahimmassa tapauksessa jakohihnan kiristimen räjähtäessa voi hajota koko moottori. Vaikuttaa siltä että laturin hihnan kiristin vaikuttaa eniten asiaan, on helppo vaihtaa, noin 100€ osa. Jakohihnan kiristin kannattaa tietysti myös vaihtaa jos on pitkään ääntä kuunnellut.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2012 1:47

iba: Kannattaa tarkistaa laturin vapaakytkimen kunto jos hihna kitisee tai heiluu... Ne on kulutustavaraa... haulla löytyy aiheesta lisää

Ja kyllä ALH, AHF, ASV ja AGR on perustaltaan samoja koneita..

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 5:55

mullahan ei siis MOOTTORIjarrutuksessa käy mitenkään epätasasesti vaan ihan vapaalla hiljennettäessä. laturin hihnan kiristiniskari rallattaa välillä mutta siihen kun koskee niin loppuu. ja kun kokeilin silleen että otin nopeusmittariin vaikuttavan sulakkeen pois, minkäänlaista nytkytystä ei moottori tehnyt kun rullaili vapaalla.. ainoo vaan että sillon pumpun laitteet ei toimi oikein ja sen huomaa sit muuten.

täytyy koittaa auttaako jos putsaa syöttöpumpulta määränsäätimen, foorumilta löyty ohjeetkin kyseiseen toimenpiteeseen, ei varmaan kauheasti eroa ohjeet tämän koneen pumpun kanssa..

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2012 6:27

Onko muuten alkuperäinen radio vai onko vaihdettu? Nopeussignaalihan menee myös radion liittimelle (sini-valkoinen johto) ja voi saada sieltäkin häiriötä.
Eculle menee myös samainen sini-valkoinen johto... jos on 121pinninen ECU niin pitäisi olla nasta 20.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 6:30

vaihettu mutta teki kyllä samaa ennen sitäkin.

meinasitko sä että nappais eculta tota johtoo irti vai sanoitko ihan muuten ?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2012 6:44

LUULISIN että sitä tuolla aiemmin tarkoitettiin kun mainittiin nopeussignaalin katkaisusta ECU:lta.... tarkempaa tietoa mulla ei aiheesta ole.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 6:49

jees, sillä koitin ottaa sulakkeen irti, pitäs vaikuttaa samalla tavalla kuin johdon katkasu, paitsi että nopeusmittari ei toimi. autohan vm 2000. sulakkeen irrotus vaikutti aiten että rytkytys hävis, mutta esim vaihtaessa isommalle nykii rajusti ellei laita kierroksia tarpeeksi.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2012 6:55

se sulake varmaan vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan kuin pelkkään ECUn nopeussignaaliin, mittariston ja ECUn välillä on monta muutakin johtoa... muistatko mikä sen sulakkeen numero oli?

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 6:58

niinhän se kyllä voi olla. sen sulakkeen numero on F7.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.9.2012 7:23

en äkikseltään löytänny noista alfa-merin kytkentäkuvatuksista tuota 7-sulaketta kuin mittariston kuvasta, jonka mukaan sen perässä olisi nokka-akselin asentotunnistin (!)... Hyvin vahvasti epäilen tuota kuitenkin nopeustunnistimeksi... hittojako mittaristo tekee nokan asennolla :) eikä näissä dieseleissä edes ole nokassa mitään tunnistinta...

No tuo alfa-mer on muutenkin sellainen suuntaa antava, varsinkin sähköpuolella puuttuu kytkentäkuvista paljon asiaa... esim ABS kokonaan ;)

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 8:04

autodatassa se näytti ihan että seiskasulakkeen perässä on nopeustunnistin ja siitä menee suoraan johto mittarille :) ja mikäli oikein muistan niin mittarille tuleva johto on valkosininen ja mittarista lähtevä sinivalkonen, jota sit epäiltiin nopeussignaalin johdoksi. vaikuttaakohan tou seiskasulake ait loppujen lopuks oikein muualle edes, ellei sit joku laite ota mitttaristosta signaalia..

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 22.9.2012 10:41

eikä näissä dieseleissä edes ole nokassa mitään tunnistinta...

Tarkennus, pumppareissa on nokan asentotunnistin, mutta tässä threadin jakajapumpullisessa AHF:ssä ei ole.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 13:31

tutkin tarkemmin soittimen takaa johtoja, joku oli katkaissut sen nopeussignaalin piuhan ja kytkenyt siihen jostain palikasta tulevan johdon. palikka on luultavadti jokin antennin lisävahvistin, siinä oli myös antennijohdon pätkä joka oli kytketty soittimen ja auton antennijohdon väliin. otin sen sitten pois ja kytkin johdot alkuperäisille paikoilleen, ei vaikutusta... ehdin jo innostua että syy vikaan löytyi :/

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 22.9.2012 20:58

. laturin hihnan kiristiniskari rallattaa välillä


No siinä se vika on. Vian korjaaminen yleensä auttaa moottorin toimintaan.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 22.9.2012 21:02

ei se siinä ole kun kerta nopeusanturin sulakkeen ollessa irti ei tee tota lainkaan.

se äänikin mitä se kiristin pitää on semmosta resonoinnin kuulosta, kuuluu niistä kiinnikekohdista todennäkösesti.

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 22.9.2012 21:53

Ihan sama

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 24.9.2012 13:10

No kerro miks sulakkeen irrotus auttaa asiaan? En nyt ihan turhaan viitti mitään osia ruveta vaihteleen kun ei tota ylimäärästä rahaa ole yhtään, tietty sillon pitäs panostaa jos vika olis tohon kiristimeen vahvasti paikallistettu. Kiristin toimii normaalisti, hihna ei pompi eikä jää löysälle. Kiristin lakkaa ääntämästä kun sitä käännättää kevyesti, painaminen ei vaikuta Sitä paitsi sun tapauksessas vikaa esiintyi moottorijarrutuksessa, joka ei ole sama kuin auto rullaa vapaalla...

Ja johan siitä voi järjellä päätellä millä suunnalla vika on, sulakkeen nappaamisen jälkeen kun ecukaan ei saa minkäänlaista tietoa auton kilometrinopeudesta, niin polttoaineen syötössäkään ei ilmene poikkeuksia.

Polttoainettahan se vissiin syöttää eritavalla vauhdin ollessa 0kmh, kuin rullatessa vapaalla 10kmh. Siinä sitten on jotain häikkää polttoaineensyötössä, ecun tai pumpun puolella, ja kone rupee rytkyttämään.

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 24.9.2012 22:50

Kirjoitin väärin, vika ilmeni hiljentäessä vapaalla. Moottorijarrussa hihna pysyy kireällä. En tiedä miksi sulakkeen irroitus vaikuttaa. Veikkaus on että jarrutehostin syö tehoja, moottorinohjaus ei tajua lisätä syöttöä kun luulee että jenkaa on vauhdissa ja sitä myöden moottori joutuu koville tyhjäkäynnillä, ei lisää syöttöä ja alkaa aliteholla käyvän moottorin terävien dieselin iskujen aiheuttama hihnan löystyminen kiristyminen löystyminen kiristyminen jne jonka kuulet koppiin.

Osa on tosiaan aika kallis. Satuin vain näkemään viestisi joka täsmäsi täydellisesti siihen mitä mulla oli. Voihan se olla joku muukin vika tosiaan.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 25.9.2012 16:28

Kiitos tarkentavasta selostuksesta, tuolla kannalla kun miettii niin kyllä se syyllinen voi olla se kiristin, täytyy ottaa tarkeempaan syyniin. Kiitoksia!

Mutta mikäli rupee miettimään että jarrutehostin olisi osasyy, se tekee tuota tosiaan ilman jarrun painamistakin. Mutta vaikkei jarrutehostin vaikuta, pelkästään ecun häiriö eli toi että luulee et on vauhtia, ja työntää eritavalla löpöä kuin paikallaanollessa, ja sitten rupeaa toi hihna mahollisesti väpättämään, voi kyllä olla mahollista.

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 1.10.2012 20:38

Nyt löytyi toinenkin konsti, lisätään syöttöä tyhjäkäynnillä ohjelmaan:
http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#h

Hakukoneen käännös, vähän konetta avustettu:
"Tärinä hidastaessa" ongelman ja muiden tärinäongelmien ratkaiseminen - polttoaineen määrän uudelleenkalibrointia tyhjäkäynnillä - VW:n erityinen lukulaitte, kuten VAG-COM, tarvitaan tähän menettelyyn. Moottorin lämmettyä ja käydessä tyhjäkäynnillä vapaalla kaikki tärkeimmät varusteet kuten ilmastointi pois päältä, kytke Scan Tool-kaapelilla ja käynnistä lukulaitteella ohjelmisto. Valitse Moottorin ohjausyksikkö. Kirjaudu "Login" käyttäen 12233 koodia. Valitse "Adaptation" ja siirry sopeutumisen lohko 1. Huomaa, että näytössä oletusarvo Adaptation value 32768 ja näyttää polttoaineen määrä toimitetaan milligrammoina iskua. (Jos se ei näytä tätä, olet joko väärässä näytössä, tai sinulla on vanhempi ECU joka poikkeaa hieman - katso seuraava kohta.) Eritelmä vaihteluväli ilmoitetaan polttoaineen syöttöä tyhjäkäynnillä on 2,2 - 9,0 mg / isku ja yleensä ne toimii parhaiten välillä 3,0 ja 5,0 mg / isku (erittäin viritetty kuin varastossa moottorit voivat poiketa - sinun täytyy kokeilla tässä tapauksessa). Jos näet useita pienempiä haluamasi alue, kirjoita "Adaptation value", joka on hieman pienempi (eli 100 yksikköä pienempi kuin missä se nyt on) ja "test" nähdäksesi vaikutuksen. Säädä sopeutuminen numero ylös- tai alaspäin tarpeen saavuttaa raportoitu ruiskutus määrä mahdollisimman lähellä teidän tavoite. Se on vain mahdollista säätää hyvin rajoitetusti välillä käyttämällä tätä menetelmää, mutta kokemus on todennut, että se ei vie paljon muuta tehdä iso vaikutus tärinään. Kun saat oikeat säädöt, tallenna ne."

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 1.10.2012 21:00

Eli iq:n säätö vagcomilla. Näinhän se tehdään. Kahden pintaan pitää olla race suuttimilla, että tekee tota "käyntihäiriötä". Sehän on häiriö vain jos ei tiedä, mistä johtuu.

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 1.10.2012 21:39

No joo, jos uusilla kiristimillä ei tuota tee niin ehkä se kuitenkin jonkinlainen vika on. Jos tärinä on jatkunut pitkään niin kannattaa tosiaan vaihtaa ainakin se jakohihnan kiristin. Kiristin päreiksi niin moottori voi olla entinen. Onneksi selvisin kiristimen vaihdolla.

"Väärän" mallisilla suuttimilla sitten tietysti toinen juttu. Silloin pitää asetuksia muuttaa.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 2.10.2012 9:45

Toi IQ tosiaan säädeltiin tonne 5 tuntumaan, ei tainnut olla oikeastaan vaikutusta. Suuttimen pitäisi olla ihan vakiot. Karalalla sanoivat että jos on pumppu jo kilometrejä nähnyt ja on 018 loppunen ecu niin ohjelmavika. Tossa kopsattuna Karalan vastausta kun kysyin, onko ongelma heille tuttu:

''Kyseessä on ohjelmavika joka ilmenee vasta kun syöttöpumppu ikääntyy.
Ohjelmavikaa ei ole takuun piirissä korjattu koska näitä bokseja ei pysty päivittämään huollossa vaan boksi pitäisi vaihtaa.

Epätasainen tyhjäkäynti ilmenee rullausvaiheessa kytkinpoljin painettuna, vika on esimerkiksi boksinumerossa 038906018BL
Näissä boksimalleissa on usein myös toinen ohjelmavirhe, pitkä starttiaika lämpimällä moottorilla
. ''

Oon kyllä huomannut ton pitkän starttiajankin lämpösellä koneella..

Kyllä sen laturinhihnan kiristiniskarihässäkän voisi vaihtaa, kunhan budjetti sen sallii. Eilen olin erottavani ton rytkytyksen aikana jonkinlaisen väpätysäänen, joka voisi tulla siitä hihnasta.

Iba, tarkotatko siis tolla jakohihnan kiristimellä semmosta pientä osaa joka painattaa sitä hihnaa, vai sitä millä voi hihnan kireyttä säätää mekaanisesti ja tulee jakopääpaketin yhteydessä?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.10.2012 11:03

Jakohihnan kiristimellä tai kireydellä ei oo mitään tekemistä tän ongelman kanssa. Boksin pystyy päivittämään kyllä, mutta merkkiliikkeet tai peruskorjaamot eivät sitä tee koska boksiin joutuu laittamaan uudet piirit kiinni. Starttaus"ongelman" saa korjattua ohjelmaa muokkaamalla/päivittämällä, ja on 100% varma että tuohon rynkytykseenkin löytyy samaa tietä lääke, mutta vaatii varmasti tovin aikaa työskentelyä löytää siihen korjaus.

Iba
-
Viestit: 12
Liittynyt: 27.4.2010 22:54

ViestiKirjoittaja Iba » 16.10.2012 23:38

Kumma että se moottori tulee kuntoon kun siihen vaihtaa nuo kiristimet? Edelleen käy kuten kuuluu vaikka kilometrejä on tullut jo ehkä viitisen tuhatta.

Starttausongelma on kokonaan toinen juttu ja se on tosiaan vika alkuperäisessä ohjelmassa.

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 17.10.2012 13:05

Oon vaihtanut apulaitehihnan kiristinhässäkän, nostimien vaihdon yhteydessä huomasin että turhan löysän oloinen vanha oli. Se ei kuitenkaan millään tavalla vaikuttanut rytkytykseen, ainoa millä sen saanee pois on joko uusi/vähemmän ajettu pumppu tai boksin päivitys. Laittelin myös evry modin katkaisijalla boraan, se päällä hiljentäessä ilmenevä rytkytys on voimakkaampaa. (päällä IQ n. 1.5, pois päältä n. 5-6.) Säädetty kumminkin niin että käännetty takasin päin, kun alkaa kunnolla rytkyttää.

Vielä vois koittaa tyhjäkäynnin korotusta, jos vaikka auttaskin jotain.

ahtikari
-
Viestit: 10
Liittynyt: 6.9.2012 19:46

ViestiKirjoittaja ahtikari » 18.10.2012 0:58

Menee vähä offtopiccii mutta omass huom: volvossa teki samaa vikaa etsittiin kivistä ja kannoista myös vauhtipyörästä vikalöytyi sitten myöhemmin moottorin tukikumista joka jyristi metallitvastakkain hiljentäessä kun moottori kallistui ja resonoi koriin juurikin semmoisella äänellä että oli käyntihäröä.. diisseli tässäkin kyseessä kumi vaihdettiin ja samalla hävisi vaihdettavaihtaessa nopealla kytkintemmolla se rykäsy

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 18.10.2012 8:30

Tukikumit käyty läpi ja yksi vaihdettu, ei vaikuttanut. Toi rytkytys on ''ominaisuus' näissä missä on 018 loppuinen ecu, ja pumppu ikääntynyt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa