Huomenta!
Elikkäs mulla on tälläinen ykkös jetan moottori swappi menossa ja nyt olisi sähkökytkentöjen aika, mutta onkos jollakin tuohon aaz:n sähkökaaviota tai muuta mitä voisi hyödyntää sähköjä kytkiessä?
Laturilta startin kautta akun + napaan laturin latausjohto? Virta-avaimelta startille "heräte"? Mitä muuta? :)
Mitä kaikkiea pitää muistaa kytkeä? Mitä tulisi ottaa huomioon? Kolvi pysyy kyllä kädessä, mutta auton sähköjä ei ole isommin tullut ennen tehtyä.
Saakohan tästä ny kukaan mitään selvää. :) Kiitos jo etukäteen!
Jetta mk1, 1.6d-> 1.9td swap SÄHKÖT
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TD koneen kanssa selviät samoilla sähköillä ku ne mk1 omat, eli ihan normaalisti ne startin ja latauksen piuhat vain paikoilleen niinkun on alunperinkin (korkeintaan liittimiä vaihtoon). Samoten hehkutuksen osalta, ja pumppuun tulee se solenoidin virtapiuha (eli jatkuva) mutta pumpun vuosimallista riippuen siinä on niitä jotain antureita ja muuta roinaa.
Ainaki tuossa vanhemmassa AAZ-mallin pumpussa on pari jotain solenoidia pumpun etupuolella, mitkä tarvii kans virran mutta se on helppo ryöstää tuolta sammutinsolenoidin piuhalta.
Ainaki tuossa vanhemmassa AAZ-mallin pumpussa on pari jotain solenoidia pumpun etupuolella, mitkä tarvii kans virran mutta se on helppo ryöstää tuolta sammutinsolenoidin piuhalta.
Pitääkös noihin pumpun solenoideihin vetää piuhat sitten virtalukonpohjan kautta releohjauksella? Vai miten ootte tuota toteuttaneet?
Tuli ongelmia matkaan kun olin laputtanut nuo mk1 johdot ja lappuja pudonnut niin pitää koittaa etsiä tuo startin solenoidille tuleva johto.. Olisi pitänyt tieten merkitä jollain toisella tavalla..
Tuli ongelmia matkaan kun olin laputtanut nuo mk1 johdot ja lappuja pudonnut niin pitää koittaa etsiä tuo startin solenoidille tuleva johto.. Olisi pitänyt tieten merkitä jollain toisella tavalla..
pumpun sammutinsolenoidille voi ottaa vaikka virtalukolta suoraan sen 15:n. Ei paljoa ota virtaa.
Ainakin itellä se toinen kohta pumpussa johon tulee 6.3mm laattaliitin, ei kyllä ole mikään solenoidi vaan anturi? jännitettä siihen ei ainakaan parane tuoda.
Ainakin itellä se toinen kohta pumpussa johon tulee 6.3mm laattaliitin, ei kyllä ole mikään solenoidi vaan anturi? jännitettä siihen ei ainakaan parane tuoda.
Viimeksi muokannut Tekno, 9.9.2012 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos sulla on originaali diesel se mk1, niin vedät vaan sen saman johdon pumpun solenoidille samoin kuin aiemmassa tekniikassakin on ollut. Olikohan sen väri nyt musta ykköskopassakin.. Startin herätteen piuha on hivenen paksumpaa ja punamusta/punanen, en nyt jaksa muistaa.
En tosiaan mene takuuseen noista 1.9 pumpun liittimistä, aiempi omistaja tehnyt omaan tekn vaihdon ja karvaperseillä on ne piuhat liitelty sinne.. mutta auto ainaki käy ja kukkuu kuten pitää.
En tosiaan mene takuuseen noista 1.9 pumpun liittimistä, aiempi omistaja tehnyt omaan tekn vaihdon ja karvaperseillä on ne piuhat liitelty sinne.. mutta auto ainaki käy ja kukkuu kuten pitää.
Viimeksi muokannut Jak3, 9.9.2012 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa