otsikon mukainen paketti. vakiopumpulla, putkisto "katista" taaksepäin vakio, ei välijäähyä, ei egr, akin modaamalla pakosarjalla, ulkoisella hukkiksella mutta ei vaan ala ahtamaan. ahdot alkaa nousee n.2200rpm kohdalla ja nousee vaivalloisesti sen jälkeen tuonne 5000rpm kierroksille jossa tuleekin rajoitin vastaan. vitosella kuitenkin jaksaa nousta 0.9barin paineille mutta ei mitenkään rajusti tuo saavutetaan n.4000rpm.
hukkaportti tulpattu joten ei päästä sitäkään kautta kaasuja pois, ei vaikuttais vuotavan pakosarjan ja ahtimen välistä kaasuja(tosin kunnollinen tiiviste tilauksessa) imupuolella ei rajoittavaa tekijää (käytetty vaparia suoraan ahtimen kyljessä ei vaikutusta) turbon ja imusarjan väliltäkään ei vuotoja havaittavissa. perussyötölläkään ei tunnu vaikuttavan kuin savutukseen
joten omat ideat alkaa loppumaan paria kohtaa lukuunottamatta. ahdin ei pitäisi olla liian suuri vaikka reilun kokoinen onkin tuotto n.+200hp(1.6td:n perässä t03 garretti vakio pumpulla ja heräsi huomattavasti paremmin jetassa aikoinaan vakio pakosarjalla), vakioputkistossa ahdistavia tekijöitä(esim äänenvaimentimet)? ennakot pumpusta ihan vituillaan? pumpussa ruiskutusaika-anturi joka sekoittaa toimintaa ilman egr:ää? liian pieni nestepää?
edit: entä voisko olla kaasuakseli väärässä asennossa?
1.9td aaz ja schwitzer s1 heräämisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Jotenkin ei omaan järkeen mahdu milloin toi 60-80hv traktorin turbo muuttuu yli 200hv ahtimeksi. Noi yli 200hv aaz koneet kun on suht harvinaisia ja jos semmoista olisin rakentamassa niin kattelisin kyllä vähintäänkin s100g -kokoluokan ahdinta.
Mutta kyllä siinä joku varmasti mättää, kyllä tuollainen pilleri pitäisi herätä kohtuu vaivattomasti aazssa.
Mutta kyllä siinä joku varmasti mättää, kyllä tuollainen pilleri pitäisi herätä kohtuu vaivattomasti aazssa.
Kyllä S1bg:llä saa helpostikkin yli 200hv:n edestä ilmaa koneeseen.Jukka sekoittaa nyt S1 ja S1bg ahtimet keskenään.Toki,otsikossa ei sanottu kuin S1 niin silloin on melko helppo sotkea nämä keskenään,mutta kyseessä lienee S1bg ahdin.
S1 taisi olla 35/41 siivillä
S100 39/42 siivet
S1bg 39/46
S1e:hän näistä on sitten isoin (42mm imusiivellä ja 46mm pakoropelilla)
Tuohon heräämisongelmaan on vaikea sanoa mitään.pakopaine mittaria kiinni ja pumpun tutkimista,noilla luulisi vähän selviävän jotain.
S1 taisi olla 35/41 siivillä
S100 39/42 siivet
S1bg 39/46
S1e:hän näistä on sitten isoin (42mm imusiivellä ja 46mm pakoropelilla)
Tuohon heräämisongelmaan on vaikea sanoa mitään.pakopaine mittaria kiinni ja pumpun tutkimista,noilla luulisi vähän selviävän jotain.
Re: 1.9td aaz ja schwitzer s1 heräämisongelma
Vähän lainataan topicia aiheena Schwitzer s100g.
En millään löydä tarkempia tietoja omasta ahtimesta, enkä oikein mittaamaankaan pääse.
Osaisko joku kertoa mikä kokoluokka ja mihin asti pääsee AAZ kyljessä?
Schwitzer s100g
Part no: 8367 66665
Serial no: 03B03-1002
En millään löydä tarkempia tietoja omasta ahtimesta, enkä oikein mittaamaankaan pääse.
Osaisko joku kertoa mikä kokoluokka ja mihin asti pääsee AAZ kyljessä?
Schwitzer s100g
Part no: 8367 66665
Serial no: 03B03-1002
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa