66kW Tdi -99 Boran tehot hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

avei
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.4.2008 22:09

66kW Tdi -99 Boran tehot hukassa

ViestiKirjoittaja avei » 16.8.2012 21:12

Mikähän 90-heppaisen 1,9Tdi:n kiihtyvyydessä. Auto ei vain kiihdy ja kulje vaikka antaisi kuinka kenkää. Ihan nauratti kun yritin nelostiellä kasikymppiä ajavan asuntoauton edelle. Takana ajavan naamasta näki selvästi tyypin kelailevan että mikähän dorka tuossa edessä ajaa kun ei osaa kiihdyttää. Yritinhän kyllä, neloselle pudottaminen lähinnä pahensi asiaa. Eli kiihtyi paremmin vitosella..

Tehot eivät kadonneet yhdessä yössä vaan pikkuhiljaa. Koslalla ajettu 180tkm. Olin jo elänyt siinä uskossa että ei tuo ole ennenkään kiihtynyt ja kulkenut. Mutta kun tuomio tuli myös vaimolta että kyllä se vuos sitten kulki paremmin niin kai se on sitten pakko uskoa.

Oliko niin että ilmamassamittari kuolee juurikin tuollain pikkuhiljaa. Jostain tulin joskus lukeneeksi... Ja oliko niin että tuosta on helppo nypätä johto irti ja testata kulkua ilman anturia? (vikatila, eli kulkujen pitäisi olla samat kuin rikkinäisen anturin kanssakin)?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.8.2012 21:16

Vikakoodien luku ja vag-comilla arvojen tutkintaan, muuten arpapeliä. Jos profiilissasi kertoisit paikkakunnan niin saattasit saada apua paremmin...

Reaper
-
Viestit: 569
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 16.8.2012 21:35

Itsellä pari kesää sitten meni samanlainen kone vikatilaan kaksi kertaa saman päivän aikana. Sammutus perinteisesti nollasi vikatilan mutta auto jäi nuhaiseksi. Vikatila ei uusinut enää sen jälkeen. Laitoin ahtopainemittarin kiinni ja vika oli siinä että paine ei noussut tarpeeksi. Jäi aina 0,5 bar vaikka olisi pitänyt olla 0,9. N75:n vaihdolla korjaantui homma.

Auto oli tosiaan ainakin yhtä laiska ellei laiskempi kuin SDI kun ei toiminut tuo N75:n.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 17.8.2012 11:18

N75 tai maf todennäkösesti.. se egr kannattaa myös samalla tulpat
ja kyllä toi 90hp ihan kivasti 4.vaihteella Ohittelee 210nm väännöllään kun on kunnossa.. Perus bensat jää samoilla vaihteilla.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 17.8.2012 13:51

Kumpi kone tuossa on, AGR vai ALH?
Agr on hukkisahtimella ja Alh juuttuvasiipisellä....

MAFista saa ehkä jotain osviittaa jos kokeilee piuha irti, saattaa kulku hiukan parantua jos ihan finaalissa...

N75 voi tosiaan oireilla eri tavoin.. riippuen myös ahtimen tyypistä.

Mutta tosiaan ilman vikakoodeja ja koneen toiminnan tutkimista vcds:llä on vaikea tarkemmin sanoa syyllistä. Multakin saa apuja ihmettelyyn, jos sattuu Tuurin lähistöllä liikkumaan :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.8.2012 20:54

Yhdessä SDI koneesta hävis nykimiset ja huono kulku EGR:n tulppaamisella. Venttiili jumitti auki kun nosti kierrokset yli 3000rpm. Ylimääräinen laippa vois löytyy jos tarviit ni pistä privaa.

avei
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.4.2008 22:09

ViestiKirjoittaja avei » 17.8.2012 21:05

Missäs tuo N75 on ja voiko sitä testata mitenkään kuten ilmamassamittaria?

Ihmettelin tuokion ja nappasin maffin piuhan irti ja johan kiihtyi paremmin. Seuraavaksi spesiaali-torxin ostoon ja putsailemaan anturia.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.8.2012 1:35

Sain mä ne MAFin ruuvit ilman erikoisavainta auki ja kiinni.. pihdeillä :)
Hae vaan suosiolla uusi MAF ni ei tarvi moneen kertaan avata, ne on kulutustavaraa.

Ahtopainemittari on hyvä testeri N75n toiminnan jatkuvaan tarkkailuun ;)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 18.8.2012 13:29

Se putsaus ei ole kuin hetken helpotus eikä siltikään yllä uuden lukemiin. se on osa joka oikeasti kannattaa ostaa ihan uutena ja alkuperäisenä, on sillä vaan niin iso vaikutus

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 19.8.2012 14:00

MAF on yksi turhimmista osista TDI-koneen ympärillä, joten itsehän suosin sen ohjelmallista poistamista. Huomattavasti parempi sijoitus kuin uuden MAF:n ostaminen :)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 19.8.2012 17:38

Maf maksaa 60-80e alkuperäisenä, vaihdossa menee 10min. Ei mielestäni paha rasti auton hoito kuluissa.. silloin kun se maksoi 200-300e niin olisin suostunut heti poistaan ohjelmallisesti (hinnasta tosin riippuen)

Sen ohittamisestako ei olisi mitään haittaa? paljonko sellainen kustantaa?

avei
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.4.2008 22:09

ViestiKirjoittaja avei » 20.8.2012 10:07

Mikäs on halvin paikka tilata alkuperäinen tai vastaava laadukas ilman 50€ hintaista bosch-leimaa?
Toki jos saisi pelkästään sisäkappaleen niin ei tarvisi vaihtaa koteloa..

Ebayssa noita näyttää olevan myynnissä hintaluokissa OEM-laatuinen 40€ ja Bosch 90€.

avei
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.4.2008 22:09

ViestiKirjoittaja avei » 29.8.2012 19:30

Noni. Anturi putsattu ja tuntuu samalta kuin ajaisi piuha irti anturista.
Millainen ero kulkemisessa on silloin kun ajaisi uuden anturin kanssa kuin että ajaisi piuha irti? Huomaako tehoeroa?

Kai se on sama käydä hakemassa uusi kikkare kaupasta, mutta tulipahan kokeiltua...

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 29.8.2012 21:27

Kyllä huomaa!

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 31.8.2012 17:53

Älä osta tarviketta vaan alkuperäinen. Pelkkä maf maksoi afn 81kw 60e ilman sitä muovi hökötystä ja oli alkuperäinen pirtsburg

Ilman maffia tehot tais olla siinä 60% hujakoilla

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.9.2012 6:28

Piuha irti on käytössä noin 60% tehosta (Jonkinsortin varaohjelma, että voi nilkuttaa korjaamolle, jos MAF pimenee kokonaan?).

avei
-
Viestit: 18
Liittynyt: 29.4.2008 22:09

ViestiKirjoittaja avei » 1.9.2012 22:39

Ok. Kiitos infoista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa