66kW Tdi -99 Boran tehot hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
66kW Tdi -99 Boran tehot hukassa
Mikähän 90-heppaisen 1,9Tdi:n kiihtyvyydessä. Auto ei vain kiihdy ja kulje vaikka antaisi kuinka kenkää. Ihan nauratti kun yritin nelostiellä kasikymppiä ajavan asuntoauton edelle. Takana ajavan naamasta näki selvästi tyypin kelailevan että mikähän dorka tuossa edessä ajaa kun ei osaa kiihdyttää. Yritinhän kyllä, neloselle pudottaminen lähinnä pahensi asiaa. Eli kiihtyi paremmin vitosella..
Tehot eivät kadonneet yhdessä yössä vaan pikkuhiljaa. Koslalla ajettu 180tkm. Olin jo elänyt siinä uskossa että ei tuo ole ennenkään kiihtynyt ja kulkenut. Mutta kun tuomio tuli myös vaimolta että kyllä se vuos sitten kulki paremmin niin kai se on sitten pakko uskoa.
Oliko niin että ilmamassamittari kuolee juurikin tuollain pikkuhiljaa. Jostain tulin joskus lukeneeksi... Ja oliko niin että tuosta on helppo nypätä johto irti ja testata kulkua ilman anturia? (vikatila, eli kulkujen pitäisi olla samat kuin rikkinäisen anturin kanssakin)?
Tehot eivät kadonneet yhdessä yössä vaan pikkuhiljaa. Koslalla ajettu 180tkm. Olin jo elänyt siinä uskossa että ei tuo ole ennenkään kiihtynyt ja kulkenut. Mutta kun tuomio tuli myös vaimolta että kyllä se vuos sitten kulki paremmin niin kai se on sitten pakko uskoa.
Oliko niin että ilmamassamittari kuolee juurikin tuollain pikkuhiljaa. Jostain tulin joskus lukeneeksi... Ja oliko niin että tuosta on helppo nypätä johto irti ja testata kulkua ilman anturia? (vikatila, eli kulkujen pitäisi olla samat kuin rikkinäisen anturin kanssakin)?
Itsellä pari kesää sitten meni samanlainen kone vikatilaan kaksi kertaa saman päivän aikana. Sammutus perinteisesti nollasi vikatilan mutta auto jäi nuhaiseksi. Vikatila ei uusinut enää sen jälkeen. Laitoin ahtopainemittarin kiinni ja vika oli siinä että paine ei noussut tarpeeksi. Jäi aina 0,5 bar vaikka olisi pitänyt olla 0,9. N75:n vaihdolla korjaantui homma.
Auto oli tosiaan ainakin yhtä laiska ellei laiskempi kuin SDI kun ei toiminut tuo N75:n.
Auto oli tosiaan ainakin yhtä laiska ellei laiskempi kuin SDI kun ei toiminut tuo N75:n.
Kumpi kone tuossa on, AGR vai ALH?
Agr on hukkisahtimella ja Alh juuttuvasiipisellä....
MAFista saa ehkä jotain osviittaa jos kokeilee piuha irti, saattaa kulku hiukan parantua jos ihan finaalissa...
N75 voi tosiaan oireilla eri tavoin.. riippuen myös ahtimen tyypistä.
Mutta tosiaan ilman vikakoodeja ja koneen toiminnan tutkimista vcds:llä on vaikea tarkemmin sanoa syyllistä. Multakin saa apuja ihmettelyyn, jos sattuu Tuurin lähistöllä liikkumaan :)
Agr on hukkisahtimella ja Alh juuttuvasiipisellä....
MAFista saa ehkä jotain osviittaa jos kokeilee piuha irti, saattaa kulku hiukan parantua jos ihan finaalissa...
N75 voi tosiaan oireilla eri tavoin.. riippuen myös ahtimen tyypistä.
Mutta tosiaan ilman vikakoodeja ja koneen toiminnan tutkimista vcds:llä on vaikea tarkemmin sanoa syyllistä. Multakin saa apuja ihmettelyyn, jos sattuu Tuurin lähistöllä liikkumaan :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa