Passat 3C 2.0 TDI katalysaattori vaihtoon

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

Passat 3C 2.0 TDI katalysaattori vaihtoon

ViestiKirjoittaja trsqr » 10.8.2012 15:43

Passat 3C 2.0 TDI (BKP) pakoputki on ilmeisestikin osanumero 3C0254505MX, joka siis sisältää katalysaattorin ja etummaisen pätkän pakoputkea. Huollossa käyttäessäni kertoivat, että katti vuotaa, joten 1,4 kEuron hintainen katalysaattori pitäisi laittaa. Tuumasin, että katselemme vielä muita vaihtoehtoja.

Tuo katalysaattori pelkästään näyttää olevan 1K0131690AK. Kertokaapa foorumin viisaat tietäjät, että mahtaako tuo katti ja putki olla samanlainen myös 1.9 TDI Passatissa, A3:ssa, Jetassa tai muissa konsernin tuotteissa? Saksan ebaystä löytyisi kasapäin katteja parilla satkulla, kun hakee 1K0131690AK:lla, mutta 3C0254505MX:lla ei mitään (johtunee siitä, että siihen kattiin on hierottu tuo 1K0131690AK koodi), mutta moni näistä on purettu muista kuin Passatista.

Vaihto ilmeisesti on helppo homma, panta auki molemmista päistä, pari kiinnikepulttia auki ja katti putkineen vaihtoon, eiköstä?

Tarvikkeena en löytänyt ko. osaa, onko muilla näkemystä tästä?

wille84
-
Viestit: 204
Liittynyt: 27.10.2009 9:54

ViestiKirjoittaja wille84 » 10.8.2012 16:32

Ruosteko siihen on reiän tehnyt?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.8.2012 18:24

Jos pitää katti vaihtaa ni katoppa tuolta rengas-onlinesta, pystyy hakee ihan auton merkin ja mallin + koneen kautta. Tilasin omaani sieltä katin ja on toiminut hyvin :). Oudolta vaan kuulostaisi, että katti _vuotaa_ yleensähän niistä kenno hajoaa, eikä katti ala vuotamaan...

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 10.8.2012 22:58

Eipä löytynyt rengas-onlinestä kattia tuohon. Mutta joo, enpä mä itse tiedä mistä se vuotaa, näin kertoivat huollossa vaan. Olisi pitänyt tentata varmaan enemmän, mutta kun olin kiireessä juuri siinä vaiheessa...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 11.8.2012 14:24

Hitsaa reijän kiinni, ei kai se katti nuissa diiseleissä muutenkaan paljoo vaikuta..oli tai ei

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.8.2012 20:30

Oisko se jousto rikki??

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.8.2012 23:37

Kuva

Tämä toimenpide toimii. :D

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 12.8.2012 23:58

Hyvä kuva Dubilta :D Enpä kyllä itsekään uutta ostaisi varsinkaan kun dieselissä "ei tarvitse". Tuollainen suora putki ja hitsaa Katin kuoret ympärille, mennee läpi katsastuksessa? E-leima taitaa olla juuri tuossa kuoressa.

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 13.8.2012 10:01

Dub on ihan oikeassa. Aivan turhaa vaivaa / rahaa tuhlata tommoseen turhakkeeseen.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.8.2012 19:47

Juu dieselissä riittää kunhan on katin kuoret paikoillaan leimalla. Millään kun ne ei niitä typen oxideja yms. mittaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.8.2012 20:49

Näinhän se on. Dieselkatti hapettaa kaasumaiset hiilivedyt eli ne dieselinkatkut, ei se muuta tee, ja niitä ei nykyään dieselistä mitata.
Typenoksidit poistetaan AdBlue tai SCR-systeemillä. Tai EGR:llä estetään niiden muodostuminen palamisessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa