Mistä ostaisi suuttimet/kärjet AGR koneeseen 150-200hv.
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä ostaisi suuttimet/kärjet AGR koneeseen 150-200hv.
Elikkäs pientä piristystä ko. moottoriin suunnitteilla ja nyt pitäisi löytää suomesta nuo suuttimet.
Mikä olisi "hyvän maineen" ostopaikka?
Kokemuksia mitkä suuttimet olisi ne parhaat tuohon tehoalueelle?
Jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi valmis sarja niin privalla voi tietenkin ehdottaa.
Turbo vaihtuu myöskin paremmin tehoille sopivaan mutta nyt ei haeta kuitenkaan mitään yli 200:n tehoja vaan mieluummin 150+
Kommentteja/mielipiteitä aiheeseen saa laittaa olkaa hyvä.
Mikä olisi "hyvän maineen" ostopaikka?
Kokemuksia mitkä suuttimet olisi ne parhaat tuohon tehoalueelle?
Jos jollain on jäänyt ylimääräiseksi valmis sarja niin privalla voi tietenkin ehdottaa.
Turbo vaihtuu myöskin paremmin tehoille sopivaan mutta nyt ei haeta kuitenkaan mitään yli 200:n tehoja vaan mieluummin 150+
Kommentteja/mielipiteitä aiheeseen saa laittaa olkaa hyvä.
Soitto sinne fin-dieseliin selvittää kummasti asiaa ;)
Onkos tää joku v**tuilu... ?
Kyselen täällä kokemuksia ja mielipiteitä niiltä kellä on sitä kokemusta ja ovat ajelleet noilla virisuuttimilla ja yritin kirjoittaa aiheen siten että tästä voisi joku muukin hyötyä eli jospa vaan pysytään ihan asialinjalla.
Tavoitteeseen riittää Ultime1 vallan hyvin.
JukkaA: Kiitos sulla taitaa löytyä kokemusta.
Mulla on tässä projektissa tavoitteena hieman piristetty, varmatoiminen työmatkakulkine eli polttoaineenkulutus on tärkeässä asemassa säätöjen suhteen ei niinkään se huipputeho. Kaikki vinkit joilla saa agr octavian kulutusta viilattua alemmas kiinnostaa myös.
No niitä kokemuksiahan tässä nimenomaan haetaan eli jatkakaa olkaa hyvät.
.
Arttu varmaan osaa.
Ja löytyy Kajaanista Rengaspalvelu Karjalaisesta Antti, joka sitten osaakin jo rakentaa sellaisen toimivan suuttimen, mitä itsekukin tarvitsee ja vieläpä niin, että sen saa savutta ja hyvin ohjelmoijakin sitten toimimaan, mikäli tämmöisellä on merkitystä ....
Ja on niitä varmaan muitakin, Hämeenlinnassakin taisi olla muuan veikkonen. :-),
Arttu varmaan osaa.
Ja löytyy Kajaanista Rengaspalvelu Karjalaisesta Antti, joka sitten osaakin jo rakentaa sellaisen toimivan suuttimen, mitä itsekukin tarvitsee ja vieläpä niin, että sen saa savutta ja hyvin ohjelmoijakin sitten toimimaan, mikäli tämmöisellä on merkitystä ....
Ja on niitä varmaan muitakin, Hämeenlinnassakin taisi olla muuan veikkonen. :-),
oma valinta...
...ei kyllä rekkamiehellä huumoria riittää vaan ei mielin määrin vapaa-aikaa selata jokaista viritystopikkia läpi niin siksi tämä oma kysely juurikin vain 150-200 tehoille :D
Täällä kun tuntuu olevan paljon tietotaitoa niin en halua välttämättä kuulla vain ja ainoastaan jonkun dieselpajan neuvoa: osta nämä niin tulee 160hv ;) vaan kiinnostaa myös niiden jutut kellä jo oma auto laitettu.
Tuikku: Joo tarkoituksena nimenomaan sellainen savuton viritys että osakaasulla ajaessa olisi mahdollisimman taloudellinen koska ainoat tilanteet mihin sitä voimaa haluaisi lisää on nuo ohitukset. Muuten jokainen desi jonka kulutuksesta saa nipistettyä säädöillä/modeilla kiinnostaa kovin.
Ultime1 riittäisi minun tehotavoitteisiin mutta onko kokemuksia Dss:n hinta/laatu paras?
Jos joku viitsii niin tähän voi laittaa linkin vaikka omiin setuppeihin joilla on päästy ko. tehoalueelle niin olisi vertailupohjaa.
.
Tuo sinun tehotavoitteesi on niin kohtuullinen, että sen varmaan saavuttaa jo aika pienillä päivityksillä, ahtimiakin tuohon haarukkaan on hurumykke.
Mutta valitettavasti sellainen kun halpuus ja osien laatu ei näissä tehonlisäyksissä tavallisesti kulje käsikädessä.
Jos hyvällä toimivuudella on merkitystä, niin minimissään kaikkien ruiskutukseen liittyvien osien pitäisi olla ihan parasta mahdollista laatua.
Ahtimet, kytkimet ym ym siinä ympärillä voi olla vaikka vähän enemmän bulkkikamaakin, niiden "ominaisuuksia" voi ainakin yrittää ohjelmalla paikata, ruiskutuksen ei - määrä ei korvaa laatua.
Tuo sinun tehotavoitteesi on niin kohtuullinen, että sen varmaan saavuttaa jo aika pienillä päivityksillä, ahtimiakin tuohon haarukkaan on hurumykke.
Mutta valitettavasti sellainen kun halpuus ja osien laatu ei näissä tehonlisäyksissä tavallisesti kulje käsikädessä.
Jos hyvällä toimivuudella on merkitystä, niin minimissään kaikkien ruiskutukseen liittyvien osien pitäisi olla ihan parasta mahdollista laatua.
Ahtimet, kytkimet ym ym siinä ympärillä voi olla vaikka vähän enemmän bulkkikamaakin, niiden "ominaisuuksia" voi ainakin yrittää ohjelmalla paikata, ruiskutuksen ei - määrä ei korvaa laatua.
Tuikku: Juurikin hyvin toimiva ja luotettava sekä matka-ajossa taloudellinen pitää olla kun työmatkakulkineesta on kysymys.
Huipputehoja ei nyt haeta vaan muutama kymmenen hummaa lisää reseptillä: Suuttimet, ahdin, ohjelmointi ja vahvempi kytkin.
JukkaA: Vastaavaa setuppia olen itsekin suunnitellut. Ajattelin kylläkin hukkaportillista kun tuo vanhakin on. Vnt helppo muokata tilalle ja saako sillä kuinkakin paljon etuja?
Huipputehoja ei nyt haeta vaan muutama kymmenen hummaa lisää reseptillä: Suuttimet, ahdin, ohjelmointi ja vahvempi kytkin.
JukkaA: Vastaavaa setuppia olen itsekin suunnitellut. Ajattelin kylläkin hukkaportillista kun tuo vanhakin on. Vnt helppo muokata tilalle ja saako sillä kuinkakin paljon etuja?
Mulla oli edellisessä autossa parinsadan hepan perusvirit (ultime, r-nokka, ohjelma) hukkaportillisella ahtimella ja sehän oli vähänniinku vanhalla bensaturbolla ajelis: ensin ei ketään kotona mutta sitten kun heräsi niin veti ihan hyvin punarajalle saakka. Sittemmin samat viriosat toisessa autossa vnt ahtimen kanssa samassa teholuokassa tuottaa huomattavasti laajemman vetoalueen ja on muutenkin paljon herkempi/vaivattomampi ajettava joka tilanteessa. Käytettävyyden takia suosittelisin vnt vispilää, ja ehkä sillä vois saada etuja myös polttoaineen säästötalkoisiin.
Itse kyllä kokeilisin eka vaikka hukkisturbolla. Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto tuollaiseen kokoonpanoon voisi olla vaikka Masterpower R444-2 http://tinyurl.com/c7eqjz9 . Speksien mukaan siinä olisi ainakin aika ärjy kompura. Tuollaisen naittaminen vakio pakosarjaan välilaipalla ei oo kovin kummoinen homma ja ahtojen ohjaaminen on aika paljon suoraviivaisempaa VNT-ahtimeen verrattuna.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa