Passat 2.5TDi V6 4motion ostaminen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
Passat 2.5TDi V6 4motion ostaminen
Tätä on luultavasti kysytty tällä foorumilla useasti, mutta kysympä vielä. Mitä kannattaa ehottomasti tarkistaa kun on ostamassa reilu 250tkm ajetun 2.5 litrasen V6 turpodieseli farkku passatin. Auto on vuosmallia 00 (3B) ja kone siis 150hv ja olikohan n.300newtonia. Kaiken lisäksi auto on 4motion ja tippitappi tomaatti.
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
Paljo vaikuttaa missä ja miten ajaa ja onko madallettu ja käyttääkö halppis tukivarsii vaiko vahvistettuja/trw
mä en ihan heti lähtis kuitenkaan ostaan 2.5 varsinkaan automaatilla.
tuollainen 1.9 manuaalina tuntuu rivakammalta ja on hiukan huolettomampi.
vaikka onhan se automaatti toisinaan mukava ajettava, se kuitenkin tod. näkösesti tulee kalliimmaksi. Ei ole yhtään outoja nämä vag aut.lootien temppuilut.
aut.lootan kestävyys ei taida olla viritys mielessä ainakaan se paras, ei edes evryllä.
mä en ihan heti lähtis kuitenkaan ostaan 2.5 varsinkaan automaatilla.
tuollainen 1.9 manuaalina tuntuu rivakammalta ja on hiukan huolettomampi.
vaikka onhan se automaatti toisinaan mukava ajettava, se kuitenkin tod. näkösesti tulee kalliimmaksi. Ei ole yhtään outoja nämä vag aut.lootien temppuilut.
aut.lootan kestävyys ei taida olla viritys mielessä ainakaan se paras, ei edes evryllä.
Sehän on kiinni mitä autoltaan odottaa. Kaikki ei halua kangaspenkkejä, pikkukonetta joka on jossain suhteessa laiska, etuvetoa, ja manuaaliaskia.
Jos haluaisin itse ajotapahtuman olevan mahd. vaivaton katselisin varmaan a4 b6 korista farkkua automaattina, sline varustelulla ja juurikin v6tdi:llä nelivetona. Tuollaisessa passatissa on kuitenkin varmaan varusteita sen verran että kelpaapi puku päällä ajella tapaamisesta toiseen, kesähelteilläkin.
Nokat on tiedossa oleva ongelma. kannattaa varmaan vilkaista venttiilikoppaan jos päädyt auton ostamaan. Remonttihan siihen kannattaa tehdä ja tosian tukivarsisatsi uusia vahvistettuun, sitten on paljon huolettomia ja ennenkaikkea MUKAVIA kilometrejä edessä, 2.5v6 tdi on hyvä kone ajaa.
Ainahan voi ostaa seat cordoban ahu tdi:llä ilman mitään varusteita. Kaikille ei vain ole pääasia rahan säästäminen :)
Jos haluaisin itse ajotapahtuman olevan mahd. vaivaton katselisin varmaan a4 b6 korista farkkua automaattina, sline varustelulla ja juurikin v6tdi:llä nelivetona. Tuollaisessa passatissa on kuitenkin varmaan varusteita sen verran että kelpaapi puku päällä ajella tapaamisesta toiseen, kesähelteilläkin.
Nokat on tiedossa oleva ongelma. kannattaa varmaan vilkaista venttiilikoppaan jos päädyt auton ostamaan. Remonttihan siihen kannattaa tehdä ja tosian tukivarsisatsi uusia vahvistettuun, sitten on paljon huolettomia ja ennenkaikkea MUKAVIA kilometrejä edessä, 2.5v6 tdi on hyvä kone ajaa.
Ainahan voi ostaa seat cordoban ahu tdi:llä ilman mitään varusteita. Kaikille ei vain ole pääasia rahan säästäminen :)
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
Ei toi 150hv pannukaan vakiona raketti ole mutta toki sopii automaatin kaveriksi.
vai että pikku koneet kaikki laiskoja?
Seattia tai Ahua ei kukaan ole pyytänyt ostamaan tai vähätellyt muutenkaan varusteiden tarpeellisuutta.
mutta 2.5 on hiukan enempi huoltamista kuin 1.9 jos sitä ääneen uskaltaa sanoo :-)
vai että pikku koneet kaikki laiskoja?
Seattia tai Ahua ei kukaan ole pyytänyt ostamaan tai vähätellyt muutenkaan varusteiden tarpeellisuutta.
mutta 2.5 on hiukan enempi huoltamista kuin 1.9 jos sitä ääneen uskaltaa sanoo :-)
ei vedoissa ainakaan ole eroo tuntunut näin evry/softattuihin diiseleihin verrattuna. Ääni siellä on enempikin erillainen ja mielyttävämpi kuutosissa.
Näitä tulee viikottain poljettuu enempi ja vähempi ku tukkosii turboi putsaillut. parhaita kulkijoita ovat olleet 1.9td:iit sen enempää mahd. vireistä puhumatta.
en pidä kovinkaan erinomaisena tuota 150hv konetta. 163hv onkin jo asia erikseen joita hiukan koitellut kun oli 6 kuume päällä :-)
Näitä tulee viikottain poljettuu enempi ja vähempi ku tukkosii turboi putsaillut. parhaita kulkijoita ovat olleet 1.9td:iit sen enempää mahd. vireistä puhumatta.
en pidä kovinkaan erinomaisena tuota 150hv konetta. 163hv onkin jo asia erikseen joita hiukan koitellut kun oli 6 kuume päällä :-)
Ennen kuin vertailee eri autoja keskenään kannattaa nyt kuitenki muistaa et toi passatti painaa kuitenkin reipas 1800kg kuivana. Neliveto ja tomaatti viel tuohon päälle, niin voidaanki puhua hyvinkin ei kovin reippaasta kulusta. :) Onneksi siihenkin on reseptia tarjolla. Mielummin kovalla askilla nää vehkeet kuitenkin.
Tarkoitat varmaan kokonais massaa+hyötykuorma
toi paino haarukka näyttäis tälläistä passatille 1275–1525kg
oma ruoska painaa 1315kg
200kg tulee lisää aut.+2.5l koneella (1525kg) ja jos haluaa varianten tulee 70kg vielä kylkiäisinä.
mutta eiköhän toi 2.5 kuitenkin osteta sillä tunteella ei niinkään järjellä :-)
mutta manuaalia 2.5 kaveriks, sitä kannattais harkita tai ainakin koeajaa.
toi paino haarukka näyttäis tälläistä passatille 1275–1525kg
oma ruoska painaa 1315kg
200kg tulee lisää aut.+2.5l koneella (1525kg) ja jos haluaa varianten tulee 70kg vielä kylkiäisinä.
mutta eiköhän toi 2.5 kuitenkin osteta sillä tunteella ei niinkään järjellä :-)
mutta manuaalia 2.5 kaveriks, sitä kannattais harkita tai ainakin koeajaa.
Mun 3B manuaali 4motion highline variant on otteen mukaan muistaakseni 1550kg. (Tuo oli v6bensan massa, nyt on 1.8T keulalla mut ei ole punnittu). Mutta tuskin se v6diiseli ja invaloota merkittävästi enempi painaa kuin bensav6+manuaali.
Varsinaiseen aiheeseen ei ole lisättävää: jokainen tekee valintansa fiiliksen mukaan ja tietyt asiat maksaa enempi kuin toiset, mutta pääasia että itse viihtyy
Varsinaiseen aiheeseen ei ole lisättävää: jokainen tekee valintansa fiiliksen mukaan ja tietyt asiat maksaa enempi kuin toiset, mutta pääasia että itse viihtyy
-
- -
- Viestit: 58
- Liittynyt: 29.8.2011 19:36
No kyllä se nyt tuli ostettua. Kaikki tuntuis olevan kohdallaan ja hyvä peli muutenkin. Jos ei trippiä kato niin ei uskois ulkoa, päätä, alta, koneesta ja sisältä että 280tkm takana. Kaiken lisäks vielä huomattavasti pirteempi kun tuo VR5 syncro manuaalina. Tietysti täähän onkin tällä sillontällönkolmivedolla.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 8.4.2011 13:43
Jaa. Voisin väittää et on kovin jäykkä ajettava liikentees kaikki lukot päällä.
Jossai tuubissaha oli videota mis tollai torsen auto kiipes mäkeä pisimmälle vaik vastas oli määritelmän mukaisia "oikeitaki nelivetoja".
Niin kauan kun renkaat on maassa, taitaa tollai torsen aika kauas edetä.
Oikeastihan nelivetohan vetää neljällä renkaalla / puoli. :)
Jossai tuubissaha oli videota mis tollai torsen auto kiipes mäkeä pisimmälle vaik vastas oli määritelmän mukaisia "oikeitaki nelivetoja".
Niin kauan kun renkaat on maassa, taitaa tollai torsen aika kauas edetä.
Oikeastihan nelivetohan vetää neljällä renkaalla / puoli. :)
Kun tässä nyt periaatteista keskustellaan...
Niin onk se "oikea" neliveto jossa kuljettaja joutuu (todettuaan ettei pääse valoista liikkeelle) käydä kääntelemässä napalukkoja päälle ja arpoa kepistä sopivaa asentoa... samaan aikaan kun vierestä lähtee torsen (tai visko yms) auto liikkeelle ilman että kuljettaja huomaa mitään erikoista liukkautta :)
Ymmärsin, että diffas tarkoitti tuon kysymyksen alunperin retoriseksi huomioksi ;)
Eikä tätäkään kommenttia kannata liian vakavasti ottaa...jopa traktoreissa on nykyään aika automaattista tuo voimanjako... :D
Niin onk se "oikea" neliveto jossa kuljettaja joutuu (todettuaan ettei pääse valoista liikkeelle) käydä kääntelemässä napalukkoja päälle ja arpoa kepistä sopivaa asentoa... samaan aikaan kun vierestä lähtee torsen (tai visko yms) auto liikkeelle ilman että kuljettaja huomaa mitään erikoista liukkautta :)
Ymmärsin, että diffas tarkoitti tuon kysymyksen alunperin retoriseksi huomioksi ;)
Eikä tätäkään kommenttia kannata liian vakavasti ottaa...jopa traktoreissa on nykyään aika automaattista tuo voimanjako... :D
Mikä on "oikea neliveto"? Riittääkö siihen määritelmään että neljä rengasta vetää? Yleensä on riittäny :)
Riittää hienosti, tosin olisi suotavaa että niitä vetäviä renkaita olisi neljä vielä silloin kun yksi menettää pidon, torsenin tapauksessa auto muuttuu tässä kohtaa yksivetoiseksi.
Nimim. 4Motion 3BG:n nosturille vetarin antautumisen johdosta työntänyt. (Haldex, tai se "oikea" neliveto olis mennyt vielä ajamalla :))
Itse ostin 320tkm ajetun 4motion Passatin tippilootalla, pumppu oli vaihdettu ja jakopää tehty pari kuukautta ennen ostoa.
Eihän se mikään raketti ole, mutta 100km/h vauhdista kun lähdettiin kaverin V5 4motion golffin kanssa kiihdyttään, niin golffi kiri eroa aika niukasti. Golffihan on se 170hv versio, ja pasuuna 150hv nokkasorvi.
Ei näitä enään nokkaongelmien takia kannata välttää. Ja tiptronikkiin saa aika hyvin osia ulkomailta, toki edellyttää että osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa öljyt.
Eihän se mikään raketti ole, mutta 100km/h vauhdista kun lähdettiin kaverin V5 4motion golffin kanssa kiihdyttään, niin golffi kiri eroa aika niukasti. Golffihan on se 170hv versio, ja pasuuna 150hv nokkasorvi.
Ei näitä enään nokkaongelmien takia kannata välttää. Ja tiptronikkiin saa aika hyvin osia ulkomailta, toki edellyttää että osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa öljyt.
ny on ajeltu 240 tonttua 2004 tippinelikolla. Lootassa ei vielä koskaan mitään sanottavaa, öljyt ja suodatin vaihdettu 60tkm välein. Yks turbo kulahtanu 120tkm kohdalla, sen jälkeen ei mitään muuta ongelmaa koneen kanssa ku yks kärvähtäny laturi. Öljyt myös vaihtanu 12-15tkm välein vaikka longlifea käyttäny. Tukivarsijumppaa ei oo tehty kertaakaan, uudet on jo tallissa, jos talven aikana sais vaihdettua, välystä on mutta ei mitään huomauttamista oo leimallakaan ollu.
Kyllä noita uskaltaa ostaa siinä missä 1,9 etuvetojakin... Viat ne on joka autossa, isommissa ja monimutkaisemmissa ne vaan sattuu olemaan arvokkaampia korjatakin ;)
Kyllä noita uskaltaa ostaa siinä missä 1,9 etuvetojakin... Viat ne on joka autossa, isommissa ja monimutkaisemmissa ne vaan sattuu olemaan arvokkaampia korjatakin ;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa