Passat 2.5TDi V6 4motion ostaminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

Passat 2.5TDi V6 4motion ostaminen

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 26.7.2012 7:47

Tätä on luultavasti kysytty tällä foorumilla useasti, mutta kysympä vielä. Mitä kannattaa ehottomasti tarkistaa kun on ostamassa reilu 250tkm ajetun 2.5 litrasen V6 turpodieseli farkku passatin. Auto on vuosmallia 00 (3B) ja kone siis 150hv ja olikohan n.300newtonia. Kaiken lisäksi auto on 4motion ja tippitappi tomaatti.

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 26.7.2012 9:31

voitelu yläkertaanhan nuisa on ollut huonoa (tyhjäkäynnillä), sekä pumpun aivot.. nämä nyt eka syyniin

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 26.7.2012 9:45

Se jäi tuossa mainitsematta, että jakohihna on n. 5000 sitten vaihettu ja syöttöpumppu korjautettu vuoden sisään.

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 26.7.2012 9:57

Valinta ok, jos varaa fiksata tippi, nokat ja pumppu. Sit joka toinen vuosi tukivarsijumppaa jne. :D

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 26.7.2012 11:08

Nelivedoissa toi tukivarsijumppa ei liene niin yleistä kuin etuvetoisissa? Nimimerkillä nyt jo 6 vuotta ja 170 000 km ilman yhtään tukivarren vaihtoa. Tosin auto on vuosimallia 2005. Onkohan noita tukivarsia parannettu tohon 3BG malliin?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 26.7.2012 12:41

Paljo vaikuttaa missä ja miten ajaa ja onko madallettu ja käyttääkö halppis tukivarsii vaiko vahvistettuja/trw

mä en ihan heti lähtis kuitenkaan ostaan 2.5 varsinkaan automaatilla.
tuollainen 1.9 manuaalina tuntuu rivakammalta ja on hiukan huolettomampi.
vaikka onhan se automaatti toisinaan mukava ajettava, se kuitenkin tod. näkösesti tulee kalliimmaksi. Ei ole yhtään outoja nämä vag aut.lootien temppuilut.

aut.lootan kestävyys ei taida olla viritys mielessä ainakaan se paras, ei edes evryllä.

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 26.7.2012 14:53

Sehän on kiinni mitä autoltaan odottaa. Kaikki ei halua kangaspenkkejä, pikkukonetta joka on jossain suhteessa laiska, etuvetoa, ja manuaaliaskia.

Jos haluaisin itse ajotapahtuman olevan mahd. vaivaton katselisin varmaan a4 b6 korista farkkua automaattina, sline varustelulla ja juurikin v6tdi:llä nelivetona. Tuollaisessa passatissa on kuitenkin varmaan varusteita sen verran että kelpaapi puku päällä ajella tapaamisesta toiseen, kesähelteilläkin.

Nokat on tiedossa oleva ongelma. kannattaa varmaan vilkaista venttiilikoppaan jos päädyt auton ostamaan. Remonttihan siihen kannattaa tehdä ja tosian tukivarsisatsi uusia vahvistettuun, sitten on paljon huolettomia ja ennenkaikkea MUKAVIA kilometrejä edessä, 2.5v6 tdi on hyvä kone ajaa.

Ainahan voi ostaa seat cordoban ahu tdi:llä ilman mitään varusteita. Kaikille ei vain ole pääasia rahan säästäminen :)

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 26.7.2012 19:57

Mitä miä oon ymmärtäny niin tosissaan tuo tukivarsi homma on enempi kaksvetoisten ongelma. Ainakaan nykyseen 3B Syncroon ei 200tkm vaihettu yhtään. Ja ilmeisesti jos syöttöpumppu hajoaa ekankerran 250tkm jälkeen, niin tuskin sitä nyt joka öljynvaihon yhteyvveessä tarvii korjata.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 26.7.2012 21:31

Ei toi 150hv pannukaan vakiona raketti ole mutta toki sopii automaatin kaveriksi.
vai että pikku koneet kaikki laiskoja?
Seattia tai Ahua ei kukaan ole pyytänyt ostamaan tai vähätellyt muutenkaan varusteiden tarpeellisuutta.
mutta 2.5 on hiukan enempi huoltamista kuin 1.9 jos sitä ääneen uskaltaa sanoo :-)

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 26.7.2012 21:33

no onhan se nyt täysin eri meininki ajella 2.5v6tdi:llä. Kyllä se on aina "kutonen" :D

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 26.7.2012 22:45

ei vedoissa ainakaan ole eroo tuntunut näin evry/softattuihin diiseleihin verrattuna. Ääni siellä on enempikin erillainen ja mielyttävämpi kuutosissa.
Näitä tulee viikottain poljettuu enempi ja vähempi ku tukkosii turboi putsaillut. parhaita kulkijoita ovat olleet 1.9td:iit sen enempää mahd. vireistä puhumatta.

en pidä kovinkaan erinomaisena tuota 150hv konetta. 163hv onkin jo asia erikseen joita hiukan koitellut kun oli 6 kuume päällä :-)

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 27.7.2012 6:25

Ennen kuin vertailee eri autoja keskenään kannattaa nyt kuitenki muistaa et toi passatti painaa kuitenkin reipas 1800kg kuivana. Neliveto ja tomaatti viel tuohon päälle, niin voidaanki puhua hyvinkin ei kovin reippaasta kulusta. :) Onneksi siihenkin on reseptia tarjolla. Mielummin kovalla askilla nää vehkeet kuitenkin.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 27.7.2012 11:01

Tarkoitat varmaan kokonais massaa+hyötykuorma
toi paino haarukka näyttäis tälläistä passatille 1275–1525kg
oma ruoska painaa 1315kg
200kg tulee lisää aut.+2.5l koneella (1525kg) ja jos haluaa varianten tulee 70kg vielä kylkiäisinä.

mutta eiköhän toi 2.5 kuitenkin osteta sillä tunteella ei niinkään järjellä :-)
mutta manuaalia 2.5 kaveriks, sitä kannattais harkita tai ainakin koeajaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 27.7.2012 12:18

Jos kaikki ostais autoja järjellä, niin kellään ei olis VR6 Golfia vaan GTi golfi :). Omaani en vahtaisi GTi golfiin missää nimes, vaikka kunnon vikapesä onkin 8)

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 27.7.2012 15:30

ainaki 3bg passatti 2.5tdi 4motion + tippi on ~1800kg kuivana. Tuskinpa se 3b sen niin paljoa köykäsempi on?

(toki siis varutelutasohan vaikuttaa myös painoon, mut lienee highlinea suurin osa)

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 27.7.2012 20:03

joo no kyllä oikeassa olet, karvan alle 1800kg :-)
3bg ilmoitettu paino on 1320–1741 kg (moottorista ja varusteista riippuen)
joku siellä noiden arvojen mukaan tekis hiukan enempi massaa 3b verrattuna.
Kuulostaa aika hurjalta tollanen +1700kg jos ois vaan vakio 1.9 keulalla

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 28.7.2012 21:57

Mun 3B manuaali 4motion highline variant on otteen mukaan muistaakseni 1550kg. (Tuo oli v6bensan massa, nyt on 1.8T keulalla mut ei ole punnittu). Mutta tuskin se v6diiseli ja invaloota merkittävästi enempi painaa kuin bensav6+manuaali.
Varsinaiseen aiheeseen ei ole lisättävää: jokainen tekee valintansa fiiliksen mukaan ja tietyt asiat maksaa enempi kuin toiset, mutta pääasia että itse viihtyy

GaasGaasGarage
-
Viestit: 58
Liittynyt: 29.8.2011 19:36

ViestiKirjoittaja GaasGaasGarage » 29.7.2012 0:02

No kyllä se nyt tuli ostettua. Kaikki tuntuis olevan kohdallaan ja hyvä peli muutenkin. Jos ei trippiä kato niin ei uskois ulkoa, päätä, alta, koneesta ja sisältä että 280tkm takana. Kaiken lisäks vielä huomattavasti pirteempi kun tuo VR5 syncro manuaalina. Tietysti täähän onkin tällä sillontällönkolmivedolla.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 29.7.2012 0:25

kyllähän se tomaatillaki 10sekan hujakoille ampaisee ja tuntuu varmasti sitkeämmältä kuin vr5 vapari bensa

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 31.7.2012 10:59

Mulla tuo 1.9 4motion painaa kuivana sen 1650kg. Oli kyllä vakiona aika laiska, mutta nyt sitten kulkee jo eri malliin. Kutosessa ei ole muuta parempaa kuin ääni, nelonen on aika karkea. Ostaa sen 1.9 version hyvillä varusteilla, niin on autoa pitkäksi aikaa.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 31.7.2012 12:14

Tietysti täähän onkin tällä sillontällönkolmivedolla.


Eikös toi oo kuitenkin Torsenilla, eli ihan oikea neliveto? Vai enkö vain ymmärtänyt vitsiä?

Arto vikiö
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.4.2011 13:43

ViestiKirjoittaja Arto vikiö » 31.7.2012 12:40

Itellä ollu 2-vuotta nykyinen passati trendline varusteilla + webasto.
Softattu ja liikkuu siihen malliin ettei tarvi miettiä. Kutonen on aina kutonen.
Mutta ite suosisin kyllä 1.9 konetta (avf) ja manuaali laatikolla.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 31.7.2012 15:24

Eikai toi Torsenikaan mikään "oikea neliveto" ole?

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 31.7.2012 15:57

Mikä on "oikea neliveto"? Riittääkö siihen määritelmään että neljä rengasta vetää? Yleensä on riittäny :)

Nippe-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.7.2012 16:53

ViestiKirjoittaja Nippe- » 31.7.2012 22:40

"Oikeessa" nelivedossa on kaks vaihdekeppiä jolla toisella valitaan vetotapa 2wd, 4Hi tai 4Lo, ja erikseen kytkettävät napalukot edessä ja takana ;) Tosin kyllähän näillä haldexeilla ja torseneilla jo suht lähelle päästään :)

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 31.7.2012 23:49

^ Eiköhän nyt olis taas aiheellista pitää autot ja traktorit erillään :)
Toiset on tehty maantielle ja toistet metsään/pellolle... eli vähän eri vaatimukset, myös nelivedon suhteen.

Nippe-
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.7.2012 16:53

ViestiKirjoittaja Nippe- » 1.8.2012 8:59

Tottahan se on, diffas vaan pohti että mikä on "oikea neliveto" :) Itselläkin kyllä tuollainen 4Motioni hakusessa tällä hetkellä :)

diffas
-
Viestit: 874
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 1.8.2012 9:40

Jaa. Voisin väittää et on kovin jäykkä ajettava liikentees kaikki lukot päällä.
Jossai tuubissaha oli videota mis tollai torsen auto kiipes mäkeä pisimmälle vaik vastas oli määritelmän mukaisia "oikeitaki nelivetoja".
Niin kauan kun renkaat on maassa, taitaa tollai torsen aika kauas edetä.
Oikeastihan nelivetohan vetää neljällä renkaalla / puoli. :)

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 1.8.2012 13:27

Kun tässä nyt periaatteista keskustellaan...
Niin onk se "oikea" neliveto jossa kuljettaja joutuu (todettuaan ettei pääse valoista liikkeelle) käydä kääntelemässä napalukkoja päälle ja arpoa kepistä sopivaa asentoa... samaan aikaan kun vierestä lähtee torsen (tai visko yms) auto liikkeelle ilman että kuljettaja huomaa mitään erikoista liukkautta :)

Ymmärsin, että diffas tarkoitti tuon kysymyksen alunperin retoriseksi huomioksi ;)

Eikä tätäkään kommenttia kannata liian vakavasti ottaa...jopa traktoreissa on nykyään aika automaattista tuo voimanjako... :D

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 1.8.2012 13:34

Ainut ei aito neli veto joka tulee mieleen löytyy hondan maasturista.
Etu veto kunnes pyörät lyö tyhjää.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.8.2012 13:42

Mitenkäs se volkkarin syncro toimii, esim etuveto-pohjaisissa mk2 sekä mk3 golfeissa? Entäs sitten mk4-sukupolven Haldex? Onko ne "aitoja" nelikkoja? :)

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 1.8.2012 22:57

Karkaa nyt otsikosta pahasti, mutta menköön. Oikea paikka viskolle/lamellille tai esipaineistetulle sellaiselle, kuten Haldex, on taka-akselissa poikittain.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 8.8.2012 14:55

Mikä on "oikea neliveto"? Riittääkö siihen määritelmään että neljä rengasta vetää? Yleensä on riittäny :)


Riittää hienosti, tosin olisi suotavaa että niitä vetäviä renkaita olisi neljä vielä silloin kun yksi menettää pidon, torsenin tapauksessa auto muuttuu tässä kohtaa yksivetoiseksi.
Nimim. 4Motion 3BG:n nosturille vetarin antautumisen johdosta työntänyt. (Haldex, tai se "oikea" neliveto olis mennyt vielä ajamalla :))

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.8.2012 15:18

Syncro liikku ihan hyvin, vaikka toinen etuvetari oli irti :)

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 16.10.2012 10:15

Itse ostin 320tkm ajetun 4motion Passatin tippilootalla, pumppu oli vaihdettu ja jakopää tehty pari kuukautta ennen ostoa.

Eihän se mikään raketti ole, mutta 100km/h vauhdista kun lähdettiin kaverin V5 4motion golffin kanssa kiihdyttään, niin golffi kiri eroa aika niukasti. Golffihan on se 170hv versio, ja pasuuna 150hv nokkasorvi.

Ei näitä enään nokkaongelmien takia kannata välttää. Ja tiptronikkiin saa aika hyvin osia ulkomailta, toki edellyttää että osaa tehdä muutakin kuin vaihtaa öljyt.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 16.10.2012 21:32

Itse myös olen katsellut 2.5TDi koneella olevia vag:ilaisia, ja ehdottomasti manuaalina, onko mitään kilometrimäärää noille nokille että on vaihtokunnossa ja mites iso näissä on dieselvero?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 16.10.2012 21:59

^Ostat tuon minun 1.9 kiukaalla olevan, niin saa olla huoleti. Nokat voi mennä oikeastaan koska vaan, riippu niin paljon edellisten omistajien pidosta/käytöstä. Jos ollut paljon matka ajoa ja huollettu hyvin, niin voivat kestää pitkäänkin. Matka ajossa nokille piisaa öljyä paremmin.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 16.10.2012 22:32

ny on ajeltu 240 tonttua 2004 tippinelikolla. Lootassa ei vielä koskaan mitään sanottavaa, öljyt ja suodatin vaihdettu 60tkm välein. Yks turbo kulahtanu 120tkm kohdalla, sen jälkeen ei mitään muuta ongelmaa koneen kanssa ku yks kärvähtäny laturi. Öljyt myös vaihtanu 12-15tkm välein vaikka longlifea käyttäny. Tukivarsijumppaa ei oo tehty kertaakaan, uudet on jo tallissa, jos talven aikana sais vaihdettua, välystä on mutta ei mitään huomauttamista oo leimallakaan ollu.

Kyllä noita uskaltaa ostaa siinä missä 1,9 etuvetojakin... Viat ne on joka autossa, isommissa ja monimutkaisemmissa ne vaan sattuu olemaan arvokkaampia korjatakin ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa