octavia -05 1,9 tdi bjb savutus/käynti vika
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.7.2012 12:23
octavia -05 1,9 tdi bjb savutus/käynti vika
onko kellään tullut vastaan tällaista vikaa 1,9tdi bjb koneessa että vikakoodeja ei ole, kun painaa kaasun pohjaan nopeasti niin kone savuttaa mustaa nokea aivan saatanasti ja rupeaa kolisemaan käynnin nikehtyessä, jos taas painaa hitaasti kaasua niin kierrokset nousee suht normaalisti 3000rpm jonka jälkeen turbo lähtee ahtamaan käsittämättömällä teho piikillä. taustaa: turbo on vaihdettu-vanhasta meni laakerit, tulipellissä oleva alipaine morkooli joka ohjaa ahtoja sekä egr toimintaa on uusittu, hiukkaspömpeli + koko pakoputkisto on tarkastettu ja kunnossa, 180tkm ajettu longlife kuralla minkä jälkeen öljyt vaihdettu 10tkm välein, nyt 250tkm mittarissa, jakopään ajoitus on tarkistettu, huohotin järjestelmä toimii, egr toimii. auttakaa nyt miestä mäessä sillä ei tule enään mitään ajatusta mikä tämän aiheuttaa
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.7.2012 12:23
Kyllä täältä foorumilta tietoa löytyy... kunhan osuu oikea vastaaja kohdalle :)
Onko sulla vag-com käytettävissä? ellei, niin missäpäin asustat, jos vaikka joku tarjoaisi apuja...
Onko oireet ilmaantunnu samaan aikaan ahtimen ja sen alipaineventtiilin vaihdon kanssa?
Äkikseltään tulee mieleen, että onko alipaineletkut varmasti oikeilla paikoillaan?
Onko uusi ahdin tarvikemallinen vai alkuperäinen? Saattaa olla ettei sen säätö ole aivan kohdallaan..
edit. Tuo kolina VOISI ehkä kans viitata ahtimen väärään säätöön -> pakopaine nousee liian korkeaksi -> venttiilit sekoaa..
Paremmin vnt-ahtimiin perehtyneet vois tarkentaa... :)
Onko sulla vag-com käytettävissä? ellei, niin missäpäin asustat, jos vaikka joku tarjoaisi apuja...
Onko oireet ilmaantunnu samaan aikaan ahtimen ja sen alipaineventtiilin vaihdon kanssa?
Äkikseltään tulee mieleen, että onko alipaineletkut varmasti oikeilla paikoillaan?
Onko uusi ahdin tarvikemallinen vai alkuperäinen? Saattaa olla ettei sen säätö ole aivan kohdallaan..
edit. Tuo kolina VOISI ehkä kans viitata ahtimen väärään säätöön -> pakopaine nousee liian korkeaksi -> venttiilit sekoaa..
Paremmin vnt-ahtimiin perehtyneet vois tarkentaa... :)
Terve,
itellä oireili samoin, pete osu varmasti oikeaan. eli jos ahdin vaihdettu tarvikemalliseen niin yhteyttä vaan siihen tahoon joka turbonvaihtotyön suoritti. Itellä audisa tuli tyhjäkäynnillä 1.3bar pakopainetta ja hyyty 3000rpm tai jos heräs niin repäs nopeesti kiekat 5000rpm.. tämä 130pd turbolla (1749VA).. Tuossahan vissiin vastaava mut vaan 1749V. Kiinamallisessa on ilmeisesti jokin rajotinruuvi et jos turbon suoraan vaa lykkää paikoilleen niin kerää älytömästi pakopaineita.
itellä tuli tuon seurauksena venttiilikoppaan mukava kalkatus myös :) eli kannattaa tehä asialle jotain!
itellä oireili samoin, pete osu varmasti oikeaan. eli jos ahdin vaihdettu tarvikemalliseen niin yhteyttä vaan siihen tahoon joka turbonvaihtotyön suoritti. Itellä audisa tuli tyhjäkäynnillä 1.3bar pakopainetta ja hyyty 3000rpm tai jos heräs niin repäs nopeesti kiekat 5000rpm.. tämä 130pd turbolla (1749VA).. Tuossahan vissiin vastaava mut vaan 1749V. Kiinamallisessa on ilmeisesti jokin rajotinruuvi et jos turbon suoraan vaa lykkää paikoilleen niin kerää älytömästi pakopaineita.
itellä tuli tuon seurauksena venttiilikoppaan mukava kalkatus myös :) eli kannattaa tehä asialle jotain!
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.7.2012 12:23
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.7.2012 12:23
vika ei ilmennyt heti turbon vaihdon jälkeen vaan noin 5000km siitä, öljynpaine ok, painetunnistin ok, välijäähdytin ok, johtosarjat osittain mitattu, bochs kts 670 mitattu alakierros ahto max 1,1bar, ylä kierroksilla ennen nikehtymistä 1,5 bar, onko ollut suutin vikoja näissä ? vai onko morkooli elikkäs ahtopaine säädin ohjelmoitava nyt kun se on vaihdettu uuteen ?
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.7.2012 12:23
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 15.7.2012 12:23
vika löytyi vihdoinkin! nelos sylinterin pumppu suutin vuoti ja aiheutti savutuksen, nakutuksen ja liian korkean pakopaineen/ahdon :D onneksi on ajoautona mb w124 250d joka on stadin vanha taksi ja mittari toisella kierroksella, nakuttaa mutta aina käynnistyy ja töihin pääsee ;D
Viimeksi muokannut timppa1976, 6.8.2012 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa