Skoda octavia 1.9 tdi BXE

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

undoman27
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.6.2012 15:58

Skoda octavia 1.9 tdi BXE

ViestiKirjoittaja undoman27 » 12.6.2012 16:16

Moro kaikille avustaville !

Olis seuraavanlainen vika !

elikkä autolla kiihdyttäessä ei oikein tapahdumitään.
kaasun kun laittaa pohjaan ensin ei tapahdu mitään sitten alkaa kova savutus, kun savutus loppuu niin sen jälkeen tulee jollainlailla vetoja.

paikoillaan kaasuttaessa tulee jumalattomat savut putkesta ja myös kone KORAHTELEE.

sitten kun EGR:n letkun ottaa irti, niin vastaa heti kaasuun ja mitään savutusta ei ilmene.

paikoillaan kaasuttaessa Turbo kiertää aika voimaakaasti.

testerillä luettuna vikakoodia ei löydy, mutta kun menee komponentin testauspuolelle, niin
silloin tulee koodi P0403 heti vastaan eikä voi mitään komponenttia testata.

Laitoin sokean tiivisteen EGR väliin, mutta nyt tietenkin tulee vikakoodi.

Mikähän mahtaa olla oikein vikana ?

Auto kävi huollossa ja heti siitä lähdettäessä huomasin, että ei toimi nyt oikein.

huollossa laitettiin polttoainesuod, ilmansuod, jakopää ja ilmamassamittari.

Apua kaivattaisiin

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 12.6.2012 21:12

Auto kävi huollossa ja heti siitä lähdettäessä huomasin, että ei toimi nyt oikein.

Eiköhän se ole kyseisen huollon asia selvittää jos vika ilmestyi siellä käynnin jälkeen.

undoman27
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.6.2012 15:58

ViestiKirjoittaja undoman27 » 12.6.2012 21:16

kyllä juurikin näin, mutta kysesisessä huollossa näkyy nykyään olevan vain poikasia töissä ja nostelivat vain olkapäitä.

kyllä etsin itse siihen syyn jos kellään ei siihen apua/tietoa löydy.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 12.6.2012 21:24

Ekana nyt tulee mieleen että tarkastaa se jakopään ajoitus ettei ole pykälällä pielessä.
EGR jumittelun tuskin luulisi alkavan tuollaisen huoltokeikan jälkeen...
Tarkista vielä että kaikki ahtoputket ovat varmasti kiinni jos niitä on irroiteltu huoltoa varten. Julma savuttelu ja hyvin kuuluva turbon ääni viittaisi suht läheisesti siihen että jäänyt jopa joku liitos kokonaan laittamatta kiinni....

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 12.6.2012 22:27

testerillä luettuna vikakoodia ei löydy, mutta kun menee komponentin testauspuolelle, niin
silloin tulee koodi P0403 heti vastaan eikä voi mitään komponenttia testata.

P0403 Ross-techin wikin mukaan: 16787/P0403/001027 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18): Malfunction

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027

VCDS:llä saisi katsottua ajoituksen nokalle sekä tuon EGR:n toiminnan, ilmeisesti sinulla ei VCDS:ää ole itselläsi? Käy jossain vilkaisemassa jos ei muuta alkuun keksi...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.6.2012 23:14

Jarrutehostimen alipaineputki, lähtee kannen päästä ilmanputsarin puolelta ja menee jarrutehostimelle tulipeltiin. Paksu muovinen letku, tsekkaa onko halki mistään. Kato tarkkaan, voi olla aika ovelasti se halkeama välillä

undoman27
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.6.2012 15:58

ViestiKirjoittaja undoman27 » 17.6.2012 9:05

Letkut ja ajotus tutkittu kaikki OK !

vaikutaa siltä, että olis EGR ja TURBOLLA säädin letkuissa alipainette liikaa jolloin ne on liaan paljon päällä.

elikkä jo kuinka kerroin aikasemmin egr alipaineletkun kun irrottaa( EGR sulkeutuu ) niin ei savuta.
Turbon alipaineletkun kun irottaa, niin turbo heitää hirveä ahtamisen pois.

onko koskaan ollut vikoja tuossa alipaineen jakamis keskuksessa josta nuo letkut haarautuu.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 17.6.2012 18:35

Onkohan ne letkut oikeilla paikoillaan...

undoman27
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.6.2012 15:58

ViestiKirjoittaja undoman27 » 3.10.2012 20:58

Todellakin tuo jako olikuin olikin ylä päästä hampaalla pielessä.
Jako laitettiin kohdilleen jolloin auto alkoi toimia niikuin pitikin, mutta kolmen päivän jälkeen tuli prikulleen samanlaiset oireet takaisin.
Jako tarkistettu OK. turbon painepuoli putkisto tarkistettu ei löydetty vuotoja. MAP vaihdettu.
EGR puhdistettu. Venttilin koppa käytetty auki ja tarkistettu, että suuttimet on kiinni ja samalla mitattu suuttimien ohmit suuttimista ja johtosarjan päästä kaikki OK. Turbon siivet laskee alas, kun ottaa alipaine letkun irti OK.


Jos jollain olis vinkkejä, niin kertokaa vain mitä tarkistaa seuraavaksi !!

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 3.10.2012 21:13

Egr supistava tiiviste ei herätä vikavaloa.

undoman27
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.6.2012 15:58

ViestiKirjoittaja undoman27 » 3.10.2012 21:16

joo nyt on supistava tiiviste 8mm reijällä ja siitä ei tule vikakoodia.

undoman27
-
Viestit: 12
Liittynyt: 12.6.2012 15:58

ViestiKirjoittaja undoman27 » 5.10.2012 16:02

taas pientä tietoa.
ajotusta on yritetty muuttaa, mutta mielestäni siinä ei tapahdu mitään muutosta.
Paljonko on oikea arvo tuolle ajotukselle ?
nokka akselin kiila tarkistettu OK.
Jako tarkistettu vielä kerran ja nyt edeleen OK.
nokka akselin asentotunnistin vaihdettu ei vaikutusta.

Japandeeri
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 20.9.2018 21:48

Re: Skoda octavia 1.9 tdi BXE

ViestiKirjoittaja Japandeeri » 20.9.2018 21:53

Terve! Löytyikö tuohon korahteluun ja muuhun vikaa? Mulla olisi sama ongelma itsellä nyt autossa.. Ei tee sitä aina mutta jos kaasua pumppailee nopeasti kiihdyttäessä niin alkaa sama ongelma. Kiitos jo ennakkoon!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa