Skoda octavia 1.9 tdi BXE
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda octavia 1.9 tdi BXE
Moro kaikille avustaville !
Olis seuraavanlainen vika !
elikkä autolla kiihdyttäessä ei oikein tapahdumitään.
kaasun kun laittaa pohjaan ensin ei tapahdu mitään sitten alkaa kova savutus, kun savutus loppuu niin sen jälkeen tulee jollainlailla vetoja.
paikoillaan kaasuttaessa tulee jumalattomat savut putkesta ja myös kone KORAHTELEE.
sitten kun EGR:n letkun ottaa irti, niin vastaa heti kaasuun ja mitään savutusta ei ilmene.
paikoillaan kaasuttaessa Turbo kiertää aika voimaakaasti.
testerillä luettuna vikakoodia ei löydy, mutta kun menee komponentin testauspuolelle, niin
silloin tulee koodi P0403 heti vastaan eikä voi mitään komponenttia testata.
Laitoin sokean tiivisteen EGR väliin, mutta nyt tietenkin tulee vikakoodi.
Mikähän mahtaa olla oikein vikana ?
Auto kävi huollossa ja heti siitä lähdettäessä huomasin, että ei toimi nyt oikein.
huollossa laitettiin polttoainesuod, ilmansuod, jakopää ja ilmamassamittari.
Apua kaivattaisiin
Olis seuraavanlainen vika !
elikkä autolla kiihdyttäessä ei oikein tapahdumitään.
kaasun kun laittaa pohjaan ensin ei tapahdu mitään sitten alkaa kova savutus, kun savutus loppuu niin sen jälkeen tulee jollainlailla vetoja.
paikoillaan kaasuttaessa tulee jumalattomat savut putkesta ja myös kone KORAHTELEE.
sitten kun EGR:n letkun ottaa irti, niin vastaa heti kaasuun ja mitään savutusta ei ilmene.
paikoillaan kaasuttaessa Turbo kiertää aika voimaakaasti.
testerillä luettuna vikakoodia ei löydy, mutta kun menee komponentin testauspuolelle, niin
silloin tulee koodi P0403 heti vastaan eikä voi mitään komponenttia testata.
Laitoin sokean tiivisteen EGR väliin, mutta nyt tietenkin tulee vikakoodi.
Mikähän mahtaa olla oikein vikana ?
Auto kävi huollossa ja heti siitä lähdettäessä huomasin, että ei toimi nyt oikein.
huollossa laitettiin polttoainesuod, ilmansuod, jakopää ja ilmamassamittari.
Apua kaivattaisiin
Ekana nyt tulee mieleen että tarkastaa se jakopään ajoitus ettei ole pykälällä pielessä.
EGR jumittelun tuskin luulisi alkavan tuollaisen huoltokeikan jälkeen...
Tarkista vielä että kaikki ahtoputket ovat varmasti kiinni jos niitä on irroiteltu huoltoa varten. Julma savuttelu ja hyvin kuuluva turbon ääni viittaisi suht läheisesti siihen että jäänyt jopa joku liitos kokonaan laittamatta kiinni....
EGR jumittelun tuskin luulisi alkavan tuollaisen huoltokeikan jälkeen...
Tarkista vielä että kaikki ahtoputket ovat varmasti kiinni jos niitä on irroiteltu huoltoa varten. Julma savuttelu ja hyvin kuuluva turbon ääni viittaisi suht läheisesti siihen että jäänyt jopa joku liitos kokonaan laittamatta kiinni....
testerillä luettuna vikakoodia ei löydy, mutta kun menee komponentin testauspuolelle, niin
silloin tulee koodi P0403 heti vastaan eikä voi mitään komponenttia testata.
P0403 Ross-techin wikin mukaan: 16787/P0403/001027 - Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18): Malfunction
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027
VCDS:llä saisi katsottua ajoituksen nokalle sekä tuon EGR:n toiminnan, ilmeisesti sinulla ei VCDS:ää ole itselläsi? Käy jossain vilkaisemassa jos ei muuta alkuun keksi...
Letkut ja ajotus tutkittu kaikki OK !
vaikutaa siltä, että olis EGR ja TURBOLLA säädin letkuissa alipainette liikaa jolloin ne on liaan paljon päällä.
elikkä jo kuinka kerroin aikasemmin egr alipaineletkun kun irrottaa( EGR sulkeutuu ) niin ei savuta.
Turbon alipaineletkun kun irottaa, niin turbo heitää hirveä ahtamisen pois.
onko koskaan ollut vikoja tuossa alipaineen jakamis keskuksessa josta nuo letkut haarautuu.
vaikutaa siltä, että olis EGR ja TURBOLLA säädin letkuissa alipainette liikaa jolloin ne on liaan paljon päällä.
elikkä jo kuinka kerroin aikasemmin egr alipaineletkun kun irrottaa( EGR sulkeutuu ) niin ei savuta.
Turbon alipaineletkun kun irottaa, niin turbo heitää hirveä ahtamisen pois.
onko koskaan ollut vikoja tuossa alipaineen jakamis keskuksessa josta nuo letkut haarautuu.
Todellakin tuo jako olikuin olikin ylä päästä hampaalla pielessä.
Jako laitettiin kohdilleen jolloin auto alkoi toimia niikuin pitikin, mutta kolmen päivän jälkeen tuli prikulleen samanlaiset oireet takaisin.
Jako tarkistettu OK. turbon painepuoli putkisto tarkistettu ei löydetty vuotoja. MAP vaihdettu.
EGR puhdistettu. Venttilin koppa käytetty auki ja tarkistettu, että suuttimet on kiinni ja samalla mitattu suuttimien ohmit suuttimista ja johtosarjan päästä kaikki OK. Turbon siivet laskee alas, kun ottaa alipaine letkun irti OK.
Jos jollain olis vinkkejä, niin kertokaa vain mitä tarkistaa seuraavaksi !!
Jako laitettiin kohdilleen jolloin auto alkoi toimia niikuin pitikin, mutta kolmen päivän jälkeen tuli prikulleen samanlaiset oireet takaisin.
Jako tarkistettu OK. turbon painepuoli putkisto tarkistettu ei löydetty vuotoja. MAP vaihdettu.
EGR puhdistettu. Venttilin koppa käytetty auki ja tarkistettu, että suuttimet on kiinni ja samalla mitattu suuttimien ohmit suuttimista ja johtosarjan päästä kaikki OK. Turbon siivet laskee alas, kun ottaa alipaine letkun irti OK.
Jos jollain olis vinkkejä, niin kertokaa vain mitä tarkistaa seuraavaksi !!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 20.9.2018 21:48
Re: Skoda octavia 1.9 tdi BXE
Terve! Löytyikö tuohon korahteluun ja muuhun vikaa? Mulla olisi sama ongelma itsellä nyt autossa.. Ei tee sitä aina mutta jos kaasua pumppailee nopeasti kiihdyttäessä niin alkaa sama ongelma. Kiitos jo ennakkoon!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa