1.9 TDI PowerDiesel ATD ei ahda alhaalta. Golf IV, -03

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

1.9 TDI PowerDiesel ATD ei ahda alhaalta. Golf IV, -03

ViestiKirjoittaja talex » 5.6.2012 16:52

Mitähä vois olla?

kone hytkyy tyhjäkäynnillä, ei starttaa aina kunnolla eikä anna alavääntöjä.

EGR-läppä auki? Katti tukossa? Nokka-akselin ajotus pielessä?

Vikakoodeja ei tule vagcomilla. Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu tänään, ku sitä herjas aikasemmin. Mikään turbonletku ei tunnu olevan irti, eikä ylim suhinoita kuulu. Turbo pyörii, ja se vipu siellä liikkuu oikein.

Autoon vasta laitettu uus 80tkm ajettu moottori,ja vakioturbo vanhojen mentyä suutinvian vuoksi paskaksi. Kone ohjelmoitu 100->150hv:ksi

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 5.6.2012 22:50

yritä saada lokia ulos tolla vag-comilla, mitä maffi antaa tietoa...

millä ohjelmalla saatu 150hv? sellainen vakio "viriohjelma" antaa jotain 130hv, minulla BSR Stage 1

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 6.6.2012 13:23

Kyllä nuo customisoftaajat ottaa 140-150hp noista, itselläni oli 145hp ja ongelmitta toimi.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 6.6.2012 19:13

Katit katottu, nokka-akseli säädetty, egr läppä toimii. Ei vikakoodeja. Turbo ei anna ahtoja.Onkoha se paskana? turbotukun tehdaskunnostettu.
Powerflash teki ohjelman.

only4pro
-
Viestit: 1400
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 6.6.2012 20:42

alipaineongelma, n75 venttiili?

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 6.6.2012 20:57

Vaihettu.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 6.6.2012 21:14

Se herjas sitä boost regulation valve (n75) open or short to ground. Vikakoodi lähti sillä alipaineventtiilillä, jonka ostin uutena pörhöltä. Voisko olla mikää polttoaineen saantiongelma tai sitte ei tuu tarpeeks alipainetta. Jos vetäs t-haaran hyttiin ja koittais pumpata ajon aikana painetta?

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 7.6.2012 13:51

oho
Viimeksi muokannut talex, 11.7.2012 22:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 7.6.2012 14:03

Vastasivat asiantuntevasti turbotukulta näin.

yksi vaikuttava tekijä voi olla tukkeutunut partikkelisuodatin tai katalysaattori, ahtopaineanturi TSEK, kaasuasentoanturi TSEK, moottorinohjainlaitteen ohjelma TSEK (alkuperäinen?).

Hukkaportillisissa turboissa ei turbon paine saa nousta missään vaiheessa yli 0,8-0,9 bar, eikä myöskään olla alta tämän. TSEK 0.7 oli :(

Moottorityynyt jos vuotaa niin järjestelmän alipaine ei nouse. Moottorityynyistä johtuva ongelma ilmaantuu yleensä lämpimällä säällä ja kiihdyttäessä autoa. TSEK (moottorityynyt kiinteet ja niissä ei alipaine kierrä)
Viimeksi muokannut talex, 11.7.2012 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 8.6.2012 8:46

Vaihda alipaineletkut, biltemasta parilla eurlla uudet niin ei tarvitse arpoa.

Tuossa ei ole hukkaporttia vaan vnt, ahtopaine lienee kunnossa noin 1,1bar, eli sama joka itselläni tuossa oli kun otettiin vajaa 150hp.

Mikä on moottorityyny tuossa ATD koneella? kuulostaa aivan joltain muulta kuin otsikon autoon sopivalta vialta :)

Testaa tandempumppu, koneen päässä, tekee polttoaineen paineen ja alipaineen, niitä hajoilee joskus.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 8.6.2012 9:00

Ei ne moottorityynyt liitykkään. Sain väärää tietoa. Täytyy vaihtaa letkut jne. thx

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 8.6.2012 13:25

En tiedä miten olet EGR:n poissulkenut, mutta sen vuotamiselta kuulostaa. Loggailemalla ilmamääriä, ahtopyyntiä ja N75:n pulssisuhdetta, voisi vian alkuperästä saada hieman paremmin hajua. Ei ole vaikea asia diagnosoida kyllä tuollainen.

Btw. ihan hyvä suoritus saada uusittua nelkkukoppaan kahdeksalla tuhannella eurolla osia perushuoltoihin tai vikadiagnoosiin. Olis saattanu jäädä iteltä tekemättä...

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 8.6.2012 13:53

Lähinnä kaikkeen, webasto,massaus,vakkari,koukku jne.. huoltoihi silti menny reilusti yli 4000e koneinee ja turboineen etc.
Viimeksi muokannut talex, 15.7.2012 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 8.6.2012 14:00

ups
Viimeksi muokannut talex, 15.7.2012 15:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 8.6.2012 14:01

Egr on ohjelmoitu pois, ja se läppä toimi oikeen.. Tuota kattia ei ookkaa vielä katottu :) pitää se ainaki ekana selvittää ja koittaa ettiä vuotoa alipaineletkuista..

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 8.6.2012 14:33

vaikka ei ole meille kuuluva asia, niin katso tuleeko alipaine ylipäätänsä alipainepumpulta jarrutehostimelle menevästä paksusta letkusta siihen pienempään letkuun. 3mm poranterä on hyvä kokeilulaite.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 8.6.2012 15:15

Jees, täytyypä kokeilla.. Teiltä otin edellisen turbon joka losahti vuodessa, turbon siipien väliin oli menny se turbon mutteri. En tiiä oliko turbo leikannu ensin kiinni vai miten se oli irronnut. Koneha siinä ekana leipas kii ku suuttimet porsi dieselin öljyn sekaan. Voikai se tiisseliöljymixaus sen turbonki rikkoo parissa minuutissa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 8.6.2012 15:29

Ja turbolle tulee kyllä alipainetta, muttei tarpeeksi. n. 0.7baria

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 11.7.2012 22:10

Golffin räpläys jatkuu.. Tänään tulpattii EGR ku jos se ois vikonu, ei paljo auttanu.. Seuraavaksi se katti tyhjäks ja sitte se siirtopumppu.. Saa nähä mistä vika lopulta löytyy.. Positiivista se että auto ei enää sammuillu EGR tulppauksen jälkeen..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.7.2012 22:29

turbotukun tehdaskunnostettu.

Täh, saako jostain muka tehdaskunnostettuja turboja?

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 11.7.2012 22:33

Saa.. :) Turbotukulta vastausta ku kysyin niitte tehaskunnostuksista.

Turboahtimien kunnostukseen erikoistuneita tehtaita on Euroopassa useita. Yksi Euroopan suurimpia tehtaita on Turbos Hoet joka toimii Belgian, Alankomaiden ja Ranskan maahantuojana esim. Garrett, Holset, IHI, Borgwarner ja monien muiden valmistajien maahantuojana. Meidän jakelemissa turboissa käytetään Englantilaisen Turbo Melett:n osia jotka ovat ovat laatustandarteiltaan ja meteriaaleiltaan vähintää samaa tasoa kuin alkuperäisosat. Tehdaskunnostuksessa kaikki mekaaniset osat uusitaan ja pako- / imupesä koneistetaan. Jos rikkoutuneessa ahtimessa on sähköinen säädin, Hellan tai VDO:n valmistama niin tämä boksi kunnostettaan aina asiakkaan meille toimittamasta turbosta. Mekaanisilta osilta on lähes mahdotonta että turbossa itsessään olisi vika, kaikki turbot tarkastetaan yksitellen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 11.7.2012 22:47

Mittaa pakopaineet tyhjäkäynnillä, voi olla ahtimen säädöt pielessä.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.7.2012 0:17

Ennenku katin tyhjäät tai harkittet uutta turboo niin koita tuota mr musclee, on helpompi homma ku katin tyhjäys tai turbo remppa ja sais varmuuden että se vnt mekanismi myös toimii siellä. (ei riitä että liikkuu, vaan pitää liikkua riittävästi) täl hetkel onnistumis prossa ollut 100% musclella :-)

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 12.7.2012 7:49

Jaa niin mitä? Tankkiinko sitä pannaan :p never hööd.

Ainoo mr muscle mist oon kuullu on joku kylppärinpuhistusaine..

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.7.2012 11:09


Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 12.7.2012 11:13

Tuli vahinko tupla postaus.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 13.7.2012 17:33

Koitin tota tvshopkikkaa, alavääntö palas ehkä hiukan.

EGR tulppaus luultavasti autto enite, auto ei käyny ainakaan kolmella mutta sammuilee näköjään silti ku kone lämpee enemmä.
Mikähä lie ny paskana. Lämpötila-anturi?
Viimeksi muokannut talex, 15.7.2012 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 13.7.2012 18:21

Eli autosta korjaantui alavääntö, Tarkoitatko tehojen lähtemisellä vikatilaa? Eli palautuuko tehot vasta kun käynnistät uudelleen?
Katoaako tehot isommassa nopeudessa 3. tai 4. vaiko perus ajossa millä vaihteella
tahansa?

Tuli mieleen että onko vnt kello ehjä ja onko tanko säädetty kohdalleen?
Ootko kattonu ahtopaineita?
Mitenkä auto kulkee jos irrotat maffin? Onko samat oireet?

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 14.7.2012 1:52

En tiiä mikä on maffi ku en oo autoalan ihmisiä. Kaikilla vaihteilla tehot katoo. Kellokai o uus ku uus turbo ja siitä tangosta en tiiä muutaku hyvi liikkuu.. Uus kone ja uus turbo autos.. Vanhat apulaitteet. Ahtopaineet 0.7bar

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.7.2012 14:39

Jos ahtopaineet ei piikitä niin eiköhän vnt pelitä sitten.
Vikakoodien luku?
Maffi on pursarikotelosta tulevassa putkessa oleva musta liitin.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 14.7.2012 16:40

Ok.. Tänää vähä testin nii kylmällä koneella iha ok, mut sit ku vähä lämpes nii alko sammuu. Sit hävis kaikki ahdot,ja väännöt. Myöskää turbon neula ei liiku ku kone lämmin jne jne.. Taidan vaa viiä jollekki superammattilaiselle että tutkii ja laittaa kuntoon... Makso mitä makso.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 15.7.2012 11:12

Tuosta voi olla ainaki hyötyy nii on varmasti sit kaikki letkut oikein.

http://i75.photobucket.com/albums/i306/ ... NT_Act.jpg

Ens viikolla tosiaa jos saa aikoja nii vien yhelle pajalle vilkastavaks jos niillä ois enempi ideoita. Saavat rauhassa lukee vikakoodit,maffin tiedot jne. Testailla alipaineet ja turbon toiminnat. Tuo kuvan N18 suhisee kyllä kummallisesti.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 23.7.2012 12:07

letkut tuli osteltua kaikki uudet ja vaihettua, mihinkään ei vaikuttanu. Auto kyllä nyt ahtaa iha ok, mutta ku vähä aikaa väännättää esim kolmosella nii tehot katoo, sit kohta auto alkaa käymään 3 pytyllä ja sammuu.. :/ Sit saa käyntii ku hetken sahaa ja sama toistuu aika pian.

Ja on sitä ilmamassamittaria käytetty irti, eikä ollu vaikutusta asiaan. Mietin eka et mikä helvetin maffi ja mikä on pursarikotelo :D

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.7.2012 13:15

sit kohta auto alkaa käymään 3 pytyllä ja sammuu.. :/ Sit saa käyntii ku hetken sahaa ja sama toistuu aika pian.

Toihan on pumppusuutinkone ? Suuttimien sähköliittimet tarkastukseen.

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 23.7.2012 14:12

terve. pakopaineet mittaisin ekana!! ahdin jos sattuupi olemaan väärissä säädöissä. kuulostaa samanlaiselta ku oma afn ennen täystuhoa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 23.7.2012 14:25

mikä oli täystuho ja miten oireili?

Suuttimen sähköjohot venakopan sisässä? Samalla uus venakoppa? uudet venakopan tiivisteet ja n. 150e johtosarja? Voiko ne olla paskana jo 80t km ajetussa koneessa?

HEHT
-
Viestit: 167
Liittynyt: 30.8.2010 21:03

ViestiKirjoittaja HEHT » 26.7.2012 15:12

Ahdin oli väärissä säädöissä -> pakopaineet nousi 6-7bar -> venttiili (t) alkoi kantamaan ja rikkoi nostajan. ajoin vähän naputtavana n.100km kunnes alkoi älytön kolina konehuoneesta. konesammuksiin ja tutkimaan tuhoja. nokka soikea ja yksi nostaja rikki, varmaan muutakin tuhoa. Täysin ajokelvoton auto nyt.

oireili niin että ahdin heräs "tokalla polkasulla" muutoin tukehtui 3500rpm:ään. Välillä esiintyi kaikennäköistä mm. vetojen humppaamista ja auton sammumista liikenteeseen. Kovilla ollu koneen yläkerta..

Näätä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.10.2010 1:03

ViestiKirjoittaja Näätä » 19.8.2012 10:28

Terve.En uutta topiccia viitsinyt avata koska näitä turbo juttuja on jo foorumilla riittävästi. Omassa kolopallossa on seuraavanlainen ongelma turbolla.

Elikkä vetoja annettaessa turbolta kuuluu epämääräistä "vuotavaa puhallusta", mielestäni kuitenkin kone vääntää sekä ylhäältä että alhaalta samalla tapaa mitä tähänkin asti. Ja tyhjä käynnillä turbo ei äännä.. voisiko vika olla turbon ja pakoputken tiivisteessä?
Viimeksi muokannut Näätä, 19.8.2012 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 19.8.2012 10:56

Jaa-a.
Tutkimalla kai selviää. Joku vihellys tms saattaa tiete liittyä karstasee turboon tai turbon laakerien leviämiseen.
Ookko kokeillu tuota muscle hommaa :p ylempänä linkkii.. Porukka ainaki kehuu että poistaa karstaa jne.

Näätä
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.10.2010 1:03

ViestiKirjoittaja Näätä » 19.8.2012 11:48

En ole kokeillu Mr.muscle puhdistusta. Ajattelin tässä päivän mittaa ajaa auton telakalle ja tutkailla tilannetta.

Tuossa konemallissa on vain tuo turbo ja EGR:n putket koneen takana eli näin perstuntumalla aika V*ttumaisessa paikassa.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 19.8.2012 11:58

Ei se EGR niin vittumaisessa paikassa oo ku viittii vähä ronklata ja ottaa pari paksua letkua eestä veks.. turbo on aika kaukana kylläkin..

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 20.8.2012 12:03

Meikälläki alko lähestulkoon auto toimia :D Oli polttoaineletkut ihan päin honkia. Kuvassa näkyy mitkä letkut oli vaan väärinpäin. Auton sammuminen lakkasi ja turbo alkoi toimia. Vielä sellainen vika että turbo ahtaa ainoastaan 3000rpm jälkeen, ja esim kiihdyttäessä 140km se ahtaa, mutta ku tiputtaa vauhdin 100km/h ja yrittää uuttaa kiihdytystä on turbo pois pelistä. Ainoastaan uudelleenkäynnistys saa sen toimimaan uudelleen. o.O Aattelin nyt viiä auton johonki turbonikkarille ku veikkailivat että tässä "uudessa tehdaskunnostetussa" turbossa on säädöt päin vittuja.

Kuva.
Kuva[/img]

tonpasd
-
Viestit: 6
Liittynyt: 19.2.2010 18:39

ViestiKirjoittaja tonpasd » 15.9.2012 16:20

Tarkista kaikki letkut mitkä menee turpolle jne. Mulla oli fabiassa semmoista ongelmaa että hyyty samanlailla. Oli yksi alipaine tms. Letku halki..Vaihdoin sen ja rupesi toimimaan. Sai vääriä arvoja turbolle.

talex
-
Viestit: 31
Liittynyt: 5.6.2012 16:47

ViestiKirjoittaja talex » 15.9.2012 16:47

Vaihoin kaikki letkut.. Nyt turpo pajalla ja ootellaan uutta.. Uskoisin että auttaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa