1.9 TDI PowerDiesel ATD ei ahda alhaalta. Golf IV, -03
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 TDI PowerDiesel ATD ei ahda alhaalta. Golf IV, -03
Mitähä vois olla?
kone hytkyy tyhjäkäynnillä, ei starttaa aina kunnolla eikä anna alavääntöjä.
EGR-läppä auki? Katti tukossa? Nokka-akselin ajotus pielessä?
Vikakoodeja ei tule vagcomilla. Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu tänään, ku sitä herjas aikasemmin. Mikään turbonletku ei tunnu olevan irti, eikä ylim suhinoita kuulu. Turbo pyörii, ja se vipu siellä liikkuu oikein.
Autoon vasta laitettu uus 80tkm ajettu moottori,ja vakioturbo vanhojen mentyä suutinvian vuoksi paskaksi. Kone ohjelmoitu 100->150hv:ksi
kone hytkyy tyhjäkäynnillä, ei starttaa aina kunnolla eikä anna alavääntöjä.
EGR-läppä auki? Katti tukossa? Nokka-akselin ajotus pielessä?
Vikakoodeja ei tule vagcomilla. Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu tänään, ku sitä herjas aikasemmin. Mikään turbonletku ei tunnu olevan irti, eikä ylim suhinoita kuulu. Turbo pyörii, ja se vipu siellä liikkuu oikein.
Autoon vasta laitettu uus 80tkm ajettu moottori,ja vakioturbo vanhojen mentyä suutinvian vuoksi paskaksi. Kone ohjelmoitu 100->150hv:ksi
Vastasivat asiantuntevasti turbotukulta näin.
yksi vaikuttava tekijä voi olla tukkeutunut partikkelisuodatin tai katalysaattori, ahtopaineanturi TSEK, kaasuasentoanturi TSEK, moottorinohjainlaitteen ohjelma TSEK (alkuperäinen?).
Hukkaportillisissa turboissa ei turbon paine saa nousta missään vaiheessa yli 0,8-0,9 bar, eikä myöskään olla alta tämän. TSEK 0.7 oli :(
Moottorityynyt jos vuotaa niin järjestelmän alipaine ei nouse. Moottorityynyistä johtuva ongelma ilmaantuu yleensä lämpimällä säällä ja kiihdyttäessä autoa. TSEK (moottorityynyt kiinteet ja niissä ei alipaine kierrä)
yksi vaikuttava tekijä voi olla tukkeutunut partikkelisuodatin tai katalysaattori, ahtopaineanturi TSEK, kaasuasentoanturi TSEK, moottorinohjainlaitteen ohjelma TSEK (alkuperäinen?).
Hukkaportillisissa turboissa ei turbon paine saa nousta missään vaiheessa yli 0,8-0,9 bar, eikä myöskään olla alta tämän. TSEK 0.7 oli :(
Moottorityynyt jos vuotaa niin järjestelmän alipaine ei nouse. Moottorityynyistä johtuva ongelma ilmaantuu yleensä lämpimällä säällä ja kiihdyttäessä autoa. TSEK (moottorityynyt kiinteet ja niissä ei alipaine kierrä)
Viimeksi muokannut talex, 11.7.2012 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihda alipaineletkut, biltemasta parilla eurlla uudet niin ei tarvitse arpoa.
Tuossa ei ole hukkaporttia vaan vnt, ahtopaine lienee kunnossa noin 1,1bar, eli sama joka itselläni tuossa oli kun otettiin vajaa 150hp.
Mikä on moottorityyny tuossa ATD koneella? kuulostaa aivan joltain muulta kuin otsikon autoon sopivalta vialta :)
Testaa tandempumppu, koneen päässä, tekee polttoaineen paineen ja alipaineen, niitä hajoilee joskus.
Tuossa ei ole hukkaporttia vaan vnt, ahtopaine lienee kunnossa noin 1,1bar, eli sama joka itselläni tuossa oli kun otettiin vajaa 150hp.
Mikä on moottorityyny tuossa ATD koneella? kuulostaa aivan joltain muulta kuin otsikon autoon sopivalta vialta :)
Testaa tandempumppu, koneen päässä, tekee polttoaineen paineen ja alipaineen, niitä hajoilee joskus.
En tiedä miten olet EGR:n poissulkenut, mutta sen vuotamiselta kuulostaa. Loggailemalla ilmamääriä, ahtopyyntiä ja N75:n pulssisuhdetta, voisi vian alkuperästä saada hieman paremmin hajua. Ei ole vaikea asia diagnosoida kyllä tuollainen.
Btw. ihan hyvä suoritus saada uusittua nelkkukoppaan kahdeksalla tuhannella eurolla osia perushuoltoihin tai vikadiagnoosiin. Olis saattanu jäädä iteltä tekemättä...
Btw. ihan hyvä suoritus saada uusittua nelkkukoppaan kahdeksalla tuhannella eurolla osia perushuoltoihin tai vikadiagnoosiin. Olis saattanu jäädä iteltä tekemättä...
Jees, täytyypä kokeilla.. Teiltä otin edellisen turbon joka losahti vuodessa, turbon siipien väliin oli menny se turbon mutteri. En tiiä oliko turbo leikannu ensin kiinni vai miten se oli irronnut. Koneha siinä ekana leipas kii ku suuttimet porsi dieselin öljyn sekaan. Voikai se tiisseliöljymixaus sen turbonki rikkoo parissa minuutissa.
Saa.. :) Turbotukulta vastausta ku kysyin niitte tehaskunnostuksista.
Turboahtimien kunnostukseen erikoistuneita tehtaita on Euroopassa useita. Yksi Euroopan suurimpia tehtaita on Turbos Hoet joka toimii Belgian, Alankomaiden ja Ranskan maahantuojana esim. Garrett, Holset, IHI, Borgwarner ja monien muiden valmistajien maahantuojana. Meidän jakelemissa turboissa käytetään Englantilaisen Turbo Melett:n osia jotka ovat ovat laatustandarteiltaan ja meteriaaleiltaan vähintää samaa tasoa kuin alkuperäisosat. Tehdaskunnostuksessa kaikki mekaaniset osat uusitaan ja pako- / imupesä koneistetaan. Jos rikkoutuneessa ahtimessa on sähköinen säädin, Hellan tai VDO:n valmistama niin tämä boksi kunnostettaan aina asiakkaan meille toimittamasta turbosta. Mekaanisilta osilta on lähes mahdotonta että turbossa itsessään olisi vika, kaikki turbot tarkastetaan yksitellen.
Turboahtimien kunnostukseen erikoistuneita tehtaita on Euroopassa useita. Yksi Euroopan suurimpia tehtaita on Turbos Hoet joka toimii Belgian, Alankomaiden ja Ranskan maahantuojana esim. Garrett, Holset, IHI, Borgwarner ja monien muiden valmistajien maahantuojana. Meidän jakelemissa turboissa käytetään Englantilaisen Turbo Melett:n osia jotka ovat ovat laatustandarteiltaan ja meteriaaleiltaan vähintää samaa tasoa kuin alkuperäisosat. Tehdaskunnostuksessa kaikki mekaaniset osat uusitaan ja pako- / imupesä koneistetaan. Jos rikkoutuneessa ahtimessa on sähköinen säädin, Hellan tai VDO:n valmistama niin tämä boksi kunnostettaan aina asiakkaan meille toimittamasta turbosta. Mekaanisilta osilta on lähes mahdotonta että turbossa itsessään olisi vika, kaikki turbot tarkastetaan yksitellen.
Koitin tota tvshopkikkaa, alavääntö palas ehkä hiukan.
EGR tulppaus luultavasti autto enite, auto ei käyny ainakaan kolmella mutta sammuilee näköjään silti ku kone lämpee enemmä.
Mikähä lie ny paskana. Lämpötila-anturi?
EGR tulppaus luultavasti autto enite, auto ei käyny ainakaan kolmella mutta sammuilee näköjään silti ku kone lämpee enemmä.
Mikähä lie ny paskana. Lämpötila-anturi?
Viimeksi muokannut talex, 15.7.2012 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli autosta korjaantui alavääntö, Tarkoitatko tehojen lähtemisellä vikatilaa? Eli palautuuko tehot vasta kun käynnistät uudelleen?
Katoaako tehot isommassa nopeudessa 3. tai 4. vaiko perus ajossa millä vaihteella
tahansa?
Tuli mieleen että onko vnt kello ehjä ja onko tanko säädetty kohdalleen?
Ootko kattonu ahtopaineita?
Mitenkä auto kulkee jos irrotat maffin? Onko samat oireet?
Katoaako tehot isommassa nopeudessa 3. tai 4. vaiko perus ajossa millä vaihteella
tahansa?
Tuli mieleen että onko vnt kello ehjä ja onko tanko säädetty kohdalleen?
Ootko kattonu ahtopaineita?
Mitenkä auto kulkee jos irrotat maffin? Onko samat oireet?
Tuosta voi olla ainaki hyötyy nii on varmasti sit kaikki letkut oikein.
http://i75.photobucket.com/albums/i306/ ... NT_Act.jpg
Ens viikolla tosiaa jos saa aikoja nii vien yhelle pajalle vilkastavaks jos niillä ois enempi ideoita. Saavat rauhassa lukee vikakoodit,maffin tiedot jne. Testailla alipaineet ja turbon toiminnat. Tuo kuvan N18 suhisee kyllä kummallisesti.
http://i75.photobucket.com/albums/i306/ ... NT_Act.jpg
Ens viikolla tosiaa jos saa aikoja nii vien yhelle pajalle vilkastavaks jos niillä ois enempi ideoita. Saavat rauhassa lukee vikakoodit,maffin tiedot jne. Testailla alipaineet ja turbon toiminnat. Tuo kuvan N18 suhisee kyllä kummallisesti.
letkut tuli osteltua kaikki uudet ja vaihettua, mihinkään ei vaikuttanu. Auto kyllä nyt ahtaa iha ok, mutta ku vähä aikaa väännättää esim kolmosella nii tehot katoo, sit kohta auto alkaa käymään 3 pytyllä ja sammuu.. :/ Sit saa käyntii ku hetken sahaa ja sama toistuu aika pian.
Ja on sitä ilmamassamittaria käytetty irti, eikä ollu vaikutusta asiaan. Mietin eka et mikä helvetin maffi ja mikä on pursarikotelo :D
Ja on sitä ilmamassamittaria käytetty irti, eikä ollu vaikutusta asiaan. Mietin eka et mikä helvetin maffi ja mikä on pursarikotelo :D
Ahdin oli väärissä säädöissä -> pakopaineet nousi 6-7bar -> venttiili (t) alkoi kantamaan ja rikkoi nostajan. ajoin vähän naputtavana n.100km kunnes alkoi älytön kolina konehuoneesta. konesammuksiin ja tutkimaan tuhoja. nokka soikea ja yksi nostaja rikki, varmaan muutakin tuhoa. Täysin ajokelvoton auto nyt.
oireili niin että ahdin heräs "tokalla polkasulla" muutoin tukehtui 3500rpm:ään. Välillä esiintyi kaikennäköistä mm. vetojen humppaamista ja auton sammumista liikenteeseen. Kovilla ollu koneen yläkerta..
oireili niin että ahdin heräs "tokalla polkasulla" muutoin tukehtui 3500rpm:ään. Välillä esiintyi kaikennäköistä mm. vetojen humppaamista ja auton sammumista liikenteeseen. Kovilla ollu koneen yläkerta..
Terve.En uutta topiccia viitsinyt avata koska näitä turbo juttuja on jo foorumilla riittävästi. Omassa kolopallossa on seuraavanlainen ongelma turbolla.
Elikkä vetoja annettaessa turbolta kuuluu epämääräistä "vuotavaa puhallusta", mielestäni kuitenkin kone vääntää sekä ylhäältä että alhaalta samalla tapaa mitä tähänkin asti. Ja tyhjä käynnillä turbo ei äännä.. voisiko vika olla turbon ja pakoputken tiivisteessä?
Elikkä vetoja annettaessa turbolta kuuluu epämääräistä "vuotavaa puhallusta", mielestäni kuitenkin kone vääntää sekä ylhäältä että alhaalta samalla tapaa mitä tähänkin asti. Ja tyhjä käynnillä turbo ei äännä.. voisiko vika olla turbon ja pakoputken tiivisteessä?
Viimeksi muokannut Näätä, 19.8.2012 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meikälläki alko lähestulkoon auto toimia :D Oli polttoaineletkut ihan päin honkia. Kuvassa näkyy mitkä letkut oli vaan väärinpäin. Auton sammuminen lakkasi ja turbo alkoi toimia. Vielä sellainen vika että turbo ahtaa ainoastaan 3000rpm jälkeen, ja esim kiihdyttäessä 140km se ahtaa, mutta ku tiputtaa vauhdin 100km/h ja yrittää uuttaa kiihdytystä on turbo pois pelistä. Ainoastaan uudelleenkäynnistys saa sen toimimaan uudelleen. o.O Aattelin nyt viiä auton johonki turbonikkarille ku veikkailivat että tässä "uudessa tehdaskunnostetussa" turbossa on säädöt päin vittuja.
Kuva.
[/img]
Kuva.
[/img]
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa