tehojen katoaminen + emissions workshop
Valvoja: ffp jäsenet
tehojen katoaminen + emissions workshop
Heippa!
En tiedä autoista juuri mitään joten olkaa kärsivällisiä. :D
Ongelma on siis seuraava: autostani katoaa tehot ja siihen syttyy "emissions workshop"-varoitusvalo. Nämä kaksi esiintyvät yleensä yhtäaikaisesti, mutta ei aina. Usein tehot katoavat pitkällisen kaupunkiajon jälkeen. Kesken ajon ne eivät koskaan katoa, vaan aina käynnistettäessä, eikä uudelleen käynnistäminen vaikuta asiaan mitään.
Vastaavanlaisista ongelmista olen täältä foorumilta jo lukenutkin mutta ihan samanlaisia tilanteita ei ole tullut vastaan. Ehkä joku siis osaisi auttaa tämän kirjoituksen perusteella.:)
Autoon on siis vaihdettu tämän vian tiimoilta ilmamassamittari, ilmamäärämittari, ahtopaineen säätösolenoidi sekä kaasuläppä. Näiden lisäksi turbo on käyty tarkistuttamassa, silloin vika ei ollut päällä ja tulos oli, että turbo on kuin uusi.
Autosta on luettu vikakoodeja useampaan kertaan ja niiden perusteella noita osia on sitten vaihdeltukin. Tänään viimeksi luettiin vikakoodit ja ne ilmoittivat ainoaksi viaksi ahtopaineanturin, joka onkin seuraavaksi vaihtovuorossa.
Alkaa vähän vaikuttaa, että vika on ja pysyy samana mutta vikakoodit ilmoittaa uutta kohtaa sitä mukaa, kun vanhoja ehtii vaihtaa. Löytyisikö täältä ketään, jolla olisi ollut samanlainen ongelma tai joka muuten osaisi auttaa?
En tiedä autoista juuri mitään joten olkaa kärsivällisiä. :D
Ongelma on siis seuraava: autostani katoaa tehot ja siihen syttyy "emissions workshop"-varoitusvalo. Nämä kaksi esiintyvät yleensä yhtäaikaisesti, mutta ei aina. Usein tehot katoavat pitkällisen kaupunkiajon jälkeen. Kesken ajon ne eivät koskaan katoa, vaan aina käynnistettäessä, eikä uudelleen käynnistäminen vaikuta asiaan mitään.
Vastaavanlaisista ongelmista olen täältä foorumilta jo lukenutkin mutta ihan samanlaisia tilanteita ei ole tullut vastaan. Ehkä joku siis osaisi auttaa tämän kirjoituksen perusteella.:)
Autoon on siis vaihdettu tämän vian tiimoilta ilmamassamittari, ilmamäärämittari, ahtopaineen säätösolenoidi sekä kaasuläppä. Näiden lisäksi turbo on käyty tarkistuttamassa, silloin vika ei ollut päällä ja tulos oli, että turbo on kuin uusi.
Autosta on luettu vikakoodeja useampaan kertaan ja niiden perusteella noita osia on sitten vaihdeltukin. Tänään viimeksi luettiin vikakoodit ja ne ilmoittivat ainoaksi viaksi ahtopaineanturin, joka onkin seuraavaksi vaihtovuorossa.
Alkaa vähän vaikuttaa, että vika on ja pysyy samana mutta vikakoodit ilmoittaa uutta kohtaa sitä mukaa, kun vanhoja ehtii vaihtaa. Löytyisikö täältä ketään, jolla olisi ollut samanlainen ongelma tai joka muuten osaisi auttaa?
Vcds eli vanhalta nimetään vag-com on diaknostiikkajärjestelmä/ohelma, millä auton "aivot" eli ecu:n ja siitä tulevaa dataa voi lukea. Tuolla tsekataan mm. vikakoodit. Egr ja kaasu/sammutusläppä eivät ole sama asia. Sammutusläppä on yleensä imusarjan alkupäässä ja egr on pako- ja imusarjan välissä. Eli egr on laite joka kierrättää pakokaasut takaisin moottoriin, tällä vaikutetaan päästöihin, kuten typen oksideihin. Eli autoa tarvitsisi tutkia läppärillä ajon aikana, jotta saataisiin tiettyjä arvoja mm. egr:n toiminnasta.
Johdotusasioita olisin halunnutkin autosta tarkistuttaa, mutta viimeisin korjaaja oli sitä mieltä, että auto olisi rikki koko ajan, jos johdoissa olisi vika. Nythän tehot katoaa + varoitusvalo syttyy täysin satunnaisesti, välillä auto toimii ihan normaalisti.
Kiitos vastauksista, tuo vcds vaikutti nyt sellaiselta jota kannattaa kokeilla seuraavaksi! Palailen sitten asiaan kun on taas vähän enemmän tietoa ja vaihdettuja osia. :)
Kiitos vastauksista, tuo vcds vaikutti nyt sellaiselta jota kannattaa kokeilla seuraavaksi! Palailen sitten asiaan kun on taas vähän enemmän tietoa ja vaihdettuja osia. :)
Auton sammuttamisella, avaimien irrottamisella tms. ei ole vian ilmenemiseen mitään vaikutusta. Eräällä korjaamolla tuosta turvatilasta kerrottiinkin, mietin vain, että voiko olla kyse turvatilasta silloinkin kun tehot katoavat vaikka varoitusvaloa ei syttyisikään.
Onhan tuota vikaa nyt jo yli vuoden yritetty korjata, kun yhden viallisen osan ehtii vaihtaa niin heti kohta on seuraava anturi, mittari tai mikä milloinkin viallinen.. :)
Onhan tuota vikaa nyt jo yli vuoden yritetty korjata, kun yhden viallisen osan ehtii vaihtaa niin heti kohta on seuraava anturi, mittari tai mikä milloinkin viallinen.. :)
itsellä samoja oireita ja osia testattu / vaihdettu repullinen..
johtosarjan liittimet purettu ja joka pinni puristettu uusiksi.. moottorin ohj. laitteen liitin pinnit tinattu uusiks.
ihme vikoja vain ilmaantui.. nyt muutamia päiviä ollut uusi (käytetty) ohjainlaite ja vielä wörkkii. saa nähdä miten käy, eli oliko vika ohjainlaitteessa..
johtosarjan liittimet purettu ja joka pinni puristettu uusiksi.. moottorin ohj. laitteen liitin pinnit tinattu uusiks.
ihme vikoja vain ilmaantui.. nyt muutamia päiviä ollut uusi (käytetty) ohjainlaite ja vielä wörkkii. saa nähdä miten käy, eli oliko vika ohjainlaitteessa..
Kerro ihmeessä oliko ohjainlaitteen vaihdolla vaikutusta asiaan. Toki jos vika on samantyyppinen kuin täällä niin se saattaa ilmaantua takaisin vasta pitkähkönkin tauon jälkeen..
Eräässä vikadiagnoosipaperissa lukee "ohjainlaite, viallinen, staattinen", mutta kun samaa ilmoitusta ei viimeisimmissä testauksissa ole tullut, en näe aihetta sellaiselle huolelle jota uuden ohjainlaitteen hinta väistämättä herättää. Eipä siinä diagnoosissa kyllä lukenut edes, että mikä ohjainlaite, liekö sellaisia autossa montakin.
Jos nyt vielä hieman päivittäisin autoni taudinkuvaa: ahtopaineanturi on nyt vaihdettu eikä toimenpiteellä ollut toivottua vaikutusta. Huomenna otetaan sen kanssa revanssia, testeri kun ilmoitti samaisen osan vialliseksi heti vaihdon jälkeen.
Eräässä vikadiagnoosipaperissa lukee "ohjainlaite, viallinen, staattinen", mutta kun samaa ilmoitusta ei viimeisimmissä testauksissa ole tullut, en näe aihetta sellaiselle huolelle jota uuden ohjainlaitteen hinta väistämättä herättää. Eipä siinä diagnoosissa kyllä lukenut edes, että mikä ohjainlaite, liekö sellaisia autossa montakin.
Jos nyt vielä hieman päivittäisin autoni taudinkuvaa: ahtopaineanturi on nyt vaihdettu eikä toimenpiteellä ollut toivottua vaikutusta. Huomenna otetaan sen kanssa revanssia, testeri kun ilmoitti samaisen osan vialliseksi heti vaihdon jälkeen.
Vika löytyi
Liki vuoden asiaa varmisteltuani uskallan sanoa, että vika löytyi ja auto on ehjä.
Ongelman aiheuttivat jotkin turbon ilmanottoputkien (tai joidenkin sellaisten) hapertuneet tiiivisteet. Kun ne vaihdettiin, oli auto taas kuin uusi. :)
Ongelman aiheuttivat jotkin turbon ilmanottoputkien (tai joidenkin sellaisten) hapertuneet tiiivisteet. Kun ne vaihdettiin, oli auto taas kuin uusi. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa