VW Polo sdi 1.9
Valvoja: ffp jäsenet
VW Polo sdi 1.9
Hei! Nyt laukes kone eli männässä reikä ja kansi käyttökunnottomaksi. Kysyn siis kun etin uutta konetta Pooloon 1.9 SDI vm.2000 jonka moottoritunnus on AGP ja näitä AGP koneita ei meinaa löytää millään niin sopisiko mikään muu moottori tähän? Esim. AQM, AEY yms. Mää vähän jo katselin näitä ja AQM ei pitäisi (kai) kovinpaljoa erota AGP koneesta. Millaisia ongelmia tulee vastaan jos on eri moottori?
Taitaa noista tuo AEY olla eka (ja vika?) jossa ei ole näitä tyyppivikoja. Väittäisin että menee esim. AQM heittämällä paikalleen, korkeintaan voit joutua vaihtamaan joitain kannakkeita, mutta tuskin.
Jos jaksat nähdä sen vaivan niin hommaa tdi kone vaikka agr, joka sekin menee heittämällä paikalleen. Siinä olis nuo sopivat suuttimetkin. Sitten kone nippuun vaan just niinkun Dubsonic sanoi.
Tai sitten korjaat tuon koneen vaihtamalla sinne tdin (agr) männät ja veivit, jotka saat vaikka multa. Nuo on tuon koneen heikoin lenkki. Kampura käsittääkseni sama kuin tdi:ssä ja se tuskin porsii. Hoonaat ja laakeroit koneen ja vaihdat mäntiin uudet renkaat. Kansia jotka käy myös tdi:stä saa noin 2-300 eurolla. Hakua vaan kovasti. Kansi myös kuntoon. Siinä sitten sulla on kone reilusti alle touhutonnilla jolla ajat varmasti sen mitä kori kestää ja tiedät varmasti mitä se on syönyt. Mihinkään ei kulje, mutta menee pienellä.
nimim. 310 tkm AQM keulilla, koska laukee?
Jos jaksat nähdä sen vaivan niin hommaa tdi kone vaikka agr, joka sekin menee heittämällä paikalleen. Siinä olis nuo sopivat suuttimetkin. Sitten kone nippuun vaan just niinkun Dubsonic sanoi.
Tai sitten korjaat tuon koneen vaihtamalla sinne tdin (agr) männät ja veivit, jotka saat vaikka multa. Nuo on tuon koneen heikoin lenkki. Kampura käsittääkseni sama kuin tdi:ssä ja se tuskin porsii. Hoonaat ja laakeroit koneen ja vaihdat mäntiin uudet renkaat. Kansia jotka käy myös tdi:stä saa noin 2-300 eurolla. Hakua vaan kovasti. Kansi myös kuntoon. Siinä sitten sulla on kone reilusti alle touhutonnilla jolla ajat varmasti sen mitä kori kestää ja tiedät varmasti mitä se on syönyt. Mihinkään ei kulje, mutta menee pienellä.
nimim. 310 tkm AQM keulilla, koska laukee?
ASY lohko käy, mutta AGP:n imusarja kulkee moottorin päällitse ja ja sen jalusta tulee vähän öljynsuodattimenvaihdon tielle. Imusarjan jalustan irroittamalla suodattimen saa kuitenkin vaihdettua. Öljynsuodatinjalusta ei ole samanlainen vaikka hämäävästi näyttääkin eri versioissa. AGP:n jalusta ei sit käy ASY:n lohkoon(erilaiset kiinnitykset). Vesipumppu on myös erilainen.
Nimim. ASY lohkon AGP:n tilalle vaihtanut
Nimim. ASY lohkon AGP:n tilalle vaihtanut
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 56 vierailijaa