VW Polo sdi 1.9

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tomppa.
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.5.2012 16:29

VW Polo sdi 1.9

ViestiKirjoittaja Tomppa. » 3.5.2012 16:41

Hei! Nyt laukes kone eli männässä reikä ja kansi käyttökunnottomaksi. Kysyn siis kun etin uutta konetta Pooloon 1.9 SDI vm.2000 jonka moottoritunnus on AGP ja näitä AGP koneita ei meinaa löytää millään niin sopisiko mikään muu moottori tähän? Esim. AQM, AEY yms. Mää vähän jo katselin näitä ja AQM ei pitäisi (kai) kovinpaljoa erota AGP koneesta. Millaisia ongelmia tulee vastaan jos on eri moottori?

vwg4
-
Viestit: 83
Liittynyt: 9.3.2006 17:29

ViestiKirjoittaja vwg4 » 3.5.2012 18:57

Taitaa olla SDI tyyppivika iskenyt.

Muistelisin että saman ikäluokan TDI koneiden alakerta käy heittämällä. SDI:n kansi päälle ja meno jatkuu. Hakua kehiin.

Myy mulle koko auto :D

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.5.2012 19:09

Ehdottomasti TDI kone tilalle. Laittaa vaan pakosarjan ja imusarjan SDI:stä. Suuttimetkin käy TDI:stä jos se on 90hv versio. Saa samalla vähän tehoa ja vääntöä lisää. IQ:ta pitää ehkä vähän nostaa ettei savuta liikaa. TDI koneessa on tietääkseni ainakin vahvemmat männät, veivit sekä männäntapit.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 4.5.2012 9:54

Taitaa noista tuo AEY olla eka (ja vika?) jossa ei ole näitä tyyppivikoja. Väittäisin että menee esim. AQM heittämällä paikalleen, korkeintaan voit joutua vaihtamaan joitain kannakkeita, mutta tuskin.

Jos jaksat nähdä sen vaivan niin hommaa tdi kone vaikka agr, joka sekin menee heittämällä paikalleen. Siinä olis nuo sopivat suuttimetkin. Sitten kone nippuun vaan just niinkun Dubsonic sanoi.

Tai sitten korjaat tuon koneen vaihtamalla sinne tdin (agr) männät ja veivit, jotka saat vaikka multa. Nuo on tuon koneen heikoin lenkki. Kampura käsittääkseni sama kuin tdi:ssä ja se tuskin porsii. Hoonaat ja laakeroit koneen ja vaihdat mäntiin uudet renkaat. Kansia jotka käy myös tdi:stä saa noin 2-300 eurolla. Hakua vaan kovasti. Kansi myös kuntoon. Siinä sitten sulla on kone reilusti alle touhutonnilla jolla ajat varmasti sen mitä kori kestää ja tiedät varmasti mitä se on syönyt. Mihinkään ei kulje, mutta menee pienellä.

nimim. 310 tkm AQM keulilla, koska laukee?

PekuMAN66
-
Viestit: 69
Liittynyt: 13.3.2010 21:15

ViestiKirjoittaja PekuMAN66 » 9.5.2012 14:35

ASY lohko käy, mutta AGP:n imusarja kulkee moottorin päällitse ja ja sen jalusta tulee vähän öljynsuodattimenvaihdon tielle. Imusarjan jalustan irroittamalla suodattimen saa kuitenkin vaihdettua. Öljynsuodatinjalusta ei ole samanlainen vaikka hämäävästi näyttääkin eri versioissa. AGP:n jalusta ei sit käy ASY:n lohkoon(erilaiset kiinnitykset). Vesipumppu on myös erilainen.
Nimim. ASY lohkon AGP:n tilalle vaihtanut


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa